AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #1 Skrevet 6. juni 2018 Noen av dere som har positiv eller negativ erfaringer med p stav? Noen av dere som har blitt gravid med det? Sliter med sterke mensensmerter og blødninger så tenkte å sette inn p stav for det, og for å unngå å bli gravid. Anonymkode: 2a5e0...148
Angelheart2 Skrevet 6. juni 2018 #2 Skrevet 6. juni 2018 Jeg har hatt p-stav (Nexplanon) i over 11 år (og hadde 2 år før der, tok ut for å bli gravid og satt inn igjen etter fødsel). Mine "bivirkninger" er at jeg ikke har blødninger mer, eller, jeg har en liten "liksom-mens" i en dag omtrent 2-3 ganger i året. Har ingen andre bivirkninger. MEN! Dette er veldig individuelt. En kollega av meg måtte ta ut igjen p-staven etter 6 mnd fordi hun da hadde blødd i ett siden hun satt den inn. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #3 Skrevet 6. juni 2018 1 minutt siden, Angelheart2 skrev: Jeg har hatt p-stav (Nexplanon) i over 11 år (og hadde 2 år før der, tok ut for å bli gravid og satt inn igjen etter fødsel). Mine "bivirkninger" er at jeg ikke har blødninger mer, eller, jeg har en liten "liksom-mens" i en dag omtrent 2-3 ganger i året. Har ingen andre bivirkninger. MEN! Dette er veldig individuelt. En kollega av meg måtte ta ut igjen p-staven etter 6 mnd fordi hun da hadde blødd i ett siden hun satt den inn. Hvor lenge tok det før du ble gravid etter å ha tatt ut p stav? Anonymkode: 2a5e0...148
Angelheart2 Skrevet 6. juni 2018 #4 Skrevet 6. juni 2018 Full klaff på første sprut.... Tok ut staven i november og fikk barn i september.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #5 Skrevet 6. juni 2018 Akkurat nå, Angelheart2 skrev: Full klaff på første sprut.... Tok ut staven i november og fikk barn i september. Haha så heldig! kjenner en som tok 1 år før hun ble gravid men det kommer jo an. Tusen takk for svar! Anonymkode: 2a5e0...148
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #6 Skrevet 6. juni 2018 Hadde Nexplanon i litt under tre år, med konstante småblødninger, og periodevis kraftige blødninger. Anonymkode: de81f...dd0
annebanane Skrevet 6. juni 2018 #7 Skrevet 6. juni 2018 Har bare positive erfaringer med det. Jeg slipper menstruasjon (spotter en dag en gang i halvåret), har ikke livmorssmerter, slipper mest sannsynlig å bli gravid, og alt i kroppen er ellers normalt. 1
OppNedPåAlt Skrevet 6. juni 2018 #8 Skrevet 6. juni 2018 Jeg hadde bra erfaringer til jeg ikke hadde bra erfaringer Gikk 1,5 år og blødde kanskje 3 ganger noen få dråper. Perfekt. Så, etter 1,5 år gikk det 6 måneder hvor jeg blødde kraftig annenhver uke i en uke... Så orket jeg ikke mer fordi det ikke gav seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå