Gå til innhold

IKEA nekter meg å kjøpe nye fronter til kjøkkenet mitt som er "ødelagt" enda de har det på lager:(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte dessverre kjøkken fra IKEA, dette er nå 11 år siden og kjøkkenet er dermed gått ut av produksjon. Allerede etter ca 5 år så begynte toppen på frontene å krakylere, sprekke opp. Jeg har selfølgelig klagd på kjøkkenet, men ikke kommet noen vei siden jeg ikke meldte skaden med en gang jeg oppdaget den. Sendte klage noen måneder etterpå, så greit nok at de ikke skal dekke siden siden man må melde ifra umiddelbart ( min skyld)! Men jeg vet de har de delene på lager, men de nekter meg å kjøpe dem da de er kun til reklamasjons-kunder. Synes det er jævla dårlig av iKEA, jeg vil betale for dem. Hva kan jeg gjøre? Noe? Jeg legger ved bilde:( Noen med samme dårlige erfaring??

image.jpg

Anonymkode: 42faf...1f1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Puss ned og mal de. 

Anonymkode: 59ff0...309

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel fuktskade? Har du montert dampsperre?

Anonymkode: 9f263...4e1

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du finner de omtrent gratis på Finn.no

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er vel fuktskade? Har du montert dampsperre?

Ja, har det. Alt er gjort riktig. Er også sånn på skuffene ved siden av komfyren også. Men jeg vil bare kjøpe nye fronter.Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har det. Alt er gjort riktig. Er også sånn på skuffene ved siden av komfyren også. Men jeg vil bare kjøpe nye fronter.Ts

Hvordan er utluftingen av fuktig luft fra kjøkkenet ditt?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du vil få det samme problemet med eventuelle nye fronter, om du ikke  får gjort noe med fuktproblemet tror jeg.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er utluftingen av fuktig luft fra kjøkkenet ditt?

Alt er bra med ventilasjon osv. Huset er bygd for 11 år siden. Men ikle det jeg lurer på hehe. Jeg bare lurer på hvordan jeg skal få kjøpt nye fronter av ikea som har disse på lager??

AnonymBruker
Skrevet

Du vil få det samme problemet med eventuelle nye fronter, om du ikke  får gjort noe med fuktproblemet tror jeg.

Spiller ingen rolle. Skal uansatt pusse opp kjøkken og rive et par vegger om 4-5 år. Men vil ikke det skal se så chabby ut ril da.

AnonymBruker
Skrevet

Alt er bra med ventilasjon osv. Huset er bygd for 11 år siden. Men ikle det jeg lurer på hehe. Jeg bare lurer på hvordan jeg skal få kjøpt nye fronter av ikea som har disse på lager??

Ok. Men du sier selv at Ikea ikke vil selge de til deg. Jeg ville sett på Finn.no etter pent brukte fronter i riktig farge og modell og str.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det får du ikke.

Anonymkode: ec0a5...294

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helst ville jeg bare pusset ned og malt selv.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det får du ikke.

Anonymkode: ec0a5...294

Jobber du der?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke vært for sikker på det, når skapdørene har blitt så tydelig fuktskadet. Er det evt noe feil med fuktsperren ved oppvaskmaskinen? Hvordan er dine lufterutiner på kjøkkenet?

• Liker 3
Skrevet

Jeg har montert og brukt mer IKEA kjøkken enn de fleste og aldri sett noe som ligner dette. Enig med dem som mener du har et fuktproblem. Hvorfor mener du IKEA har disse på lager? Det gamle kjøkkensystemet er jo utgått.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

ikea har stoppet utsalget av ikea faktum kjøkken, det får du ikke gjort noe med. De har varslet om det langt i forveien, flere år faktisk. Men du kan fortsatt få tak i fronter. For de produseres jo fortsatt på fabrikken, må bare finne annen leverandør. Google Ikea faktum kjøkken fronter kjøpe, f.eks. Her https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=107939331 

ellers om andre foreslo, finn.no, der får du de billigere.

ellers male om / spraymale.

jeg ser flere løsninger. :) 

Anonymkode: 84f6e...237

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiller ingen rolle. Skal uansatt pusse opp kjøkken og rive et par vegger om 4-5 år. Men vil ikke det skal se så chabby ut ril da.

Spiller det ingen rolle om du får fuktskader på de nye skapdørene? Heller ikke de skapdørene som du skal bytte til om 4-5  år?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet på IKEA med reklamasjonssaker og så en god del tilfeller av krakellert maling på akkurat den typen skapfronter. 

Anonymkode: 9a215...82b

AnonymBruker
Skrevet

Mange besserwissere her på kg . 

Anonymkode: 5e5ad...149

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjøpte dessverre kjøkken fra IKEA, dette er nå 11 år siden og kjøkkenet er dermed gått ut av produksjon. Allerede etter ca 5 år så begynte toppen på frontene å krakylere, sprekke opp. Jeg har selfølgelig klagd på kjøkkenet, men ikke kommet noen vei siden jeg ikke meldte skaden med en gang jeg oppdaget den. Sendte klage noen måneder etterpå, så greit nok at de ikke skal dekke siden siden man må melde ifra umiddelbart ( min skyld)! Men jeg vet de har de delene på lager, men de nekter meg å kjøpe dem da de er kun til reklamasjons-kunder. Synes det er jævla dårlig av iKEA, jeg vil betale for dem. Hva kan jeg gjøre? Noe? Jeg legger ved bilde:( Noen med samme dårlige erfaring??

Reklamasjonstiden er fem år. Når skaden er oppstått etter reklamasjonsperioden, og du venter ytterligere seks år med å melde, har du ingen rettigheter eller krav. Dersom kjøkkenet kun selges komplett, og fronter kun gis separat til reklamasjoner, kan du ikke få tak i dem. Om du synes det er dårlig gjort, har ingen betydning.

Anonymkode: a1fc8...183

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...