Gå til innhold

Er denne TVen verdt å kjøpe? En 58 til 6k

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.elkjop.n...t-tv-ue58mu6125

Tanker? Ser den er prisa ned fra 12k. Ser jo rimelig bra ut, 4K ser jeg og.

Bør den investeres?

Anonymkode: d233e...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Lenken fungerer ikke. 

Med utgangspunkt i prisen ville jeg ikke kjøpt denne hvis det var 4K jeg var ute etter, men som en vanlig TV på 58 tommer er den helt sikkert helt grei. Kommer også ann på hva den skal brukes til. Se på nyheter og standard TV-programmer eller film fra Bluray f.eks. 

Anonymkode: c9fdb...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lenken fungerer ikke. 

Med utgangspunkt i prisen ville jeg ikke kjøpt denne hvis det var 4K jeg var ute etter, men som en vanlig TV på 58 tommer er den helt sikkert helt grei. Kommer også ann på hva den skal brukes til. Se på nyheter og standard TV-programmer eller film fra Bluray f.eks. 

https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/UE58MU6125XXC/samsung-58-uhd-smart-tv-ue58mu6125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en TV som kun Elkjøp og Effekt selger, det i seg selv bør gjøre alle og enhver skeptisk. At denne er satt ned fra 12000 kr til 6000 kr bør man dermed ta med en stor klype salt da Elkjøp har enorm avanse på disse produktene de i praksis er alene om å lagerføre. Og man har heller ingen andre å sammenlikne prisen med. Dette er et klassisk triks fra de store kjedene for å kunne reklamere med enorme avslag. Disse "spesialproduktene" er sjelden blant toppen i sin klasse, men til normal tv-titting er denne tven sikkert helt grei. 

Endret av Traktor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Traktor skrev:

Dette er en TV som kun Elkjøp og Effekt selger, det i seg selv bør gjøre alle og enhver skeptisk. At denne er satt ned fra 12000 kr til 6000 kr bør man dermed ta med en stor klype salt da Elkjøp har enorm avanse på disse produktene de i praksis er alene om å lagerføre. Og man har heller ingen andre å sammenlikne prisen med. Dette er et klassisk triks fra de store kjedene for å kunne reklamere med enorme avslag. Disse "spesialproduktene" er sjelden blant toppen i sin klasse, men til normal tv-titting er denne tven sikkert helt grei. 

Så du mener det er scam om jeg kjøper? Jeg reagerte og på at bare de to kjedene selger den, veldig rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener det er scam om jeg kjøper? Jeg reagerte og på at bare de to kjedene selger den, veldig rart.

Scam er det ikke. Dette er tros alt en tv fra Samsung, så det er grenser for hvor dårlig den får vært. Men du skal ikke kjøpe denne fordi du tenker at du får den til halvpris og sparer 6000 kr. Tilbudsprisen er nok nærmere der prisen egentlig burde vært. 

4k får de færreste nytte av og er i stor grad et salgstrikks fordi det høres fint ut. For det første sitter de fleste alt for langt unna TVen til å merke forskjell. For det andre er tilgjengeligheten av 4k-innhold meget begrenset. Og for det tredje er det mye annet med en TV som er mer vesentlig enn oppløsningen. Jeg ville når som helst valgt en bra tv med full-hd over en billig 4k-tv. 

Endret av Traktor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 minutter siden, Traktor skrev:

Scam er det ikke. Dette er tros alt en tv fra Samsung, så det er grenser for hvor dårlig den får vært. Men du skal ikke kjøpe denne fordi du tenker at du får den til halvpris og sparer 6000 kr. Tilbudsprisen er nok nærmere der prisen egentlig burde vært. 

4k får de færreste nytte av og er i stor grad et salgstrikks fordi det høres fint ut. For det første sitter de fleste alt for langt unna TVen til å merke forskjell. For det andre er tilgjengeligheten av 4k-innhold meget begrenset. Og for det tredje er det mye annet med en TV som er mer vesentlig enn oppløsningen. Jeg ville når som helst valgt en bra tv med full-hd over en billig 4k-tv. 

Ok forstår. Så du hadde holdt deg unna denne 6k tven og heller gitt 2-3k ekstra for en bedre enn? 

Greia er at jeg må ha enten 58, 60 eller 65 tommer. Og prislappen må være under 8.5k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva skal TVen brukes til? Nyheter, filmer fra DVD, filmer fra Bluray, streaming (Netflix etc), spilling...

Hvordan er miljøet TV skal plasseres i? Mye lys, inntil vindu, mye sol, helt mørkt rom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal TVen brukes til? Nyheter, filmer fra DVD, filmer fra Bluray, streaming (Netflix etc), spilling...

Hvordan er miljøet TV skal plasseres i? Mye lys, inntil vindu, mye sol, helt mørkt rom...

Nyheter, sport og vanlige TV-kanaler. Ingen spilling, ingen bluray og svært lite DVD/Netflix.

Miljøet er ganske lyst, TVen ligger ved siden av to store vinduer, men sjeldent jeg ser på TV da. Mye sol på dagtid, ganske lite sol på kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

https://www.komplett...-969400#reviews

Tanker om denne TVen da? Ser man får med soundbar og. Og meget positive kommentarer til høyre der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

https://www.komplett...-969400#reviews

Tanker om denne TVen da? Ser man får med soundbar og. Og meget positive kommentarer til høyre der.

https://www.komplett.no/product/969400/tv-lyd-bilde/tv-video/tv/tv-er/samsung-65-ue65mu6175-med-soundbar?offerId=KOMPLETT-310-969400#reviews

Dette er linken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...