Gå til innhold

Unnskylder egen kropp

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et problem jeg nå begynner å bli lei av og trenger å få gjort noe med. 

Kroppen min ser vanlig ut med klær på. Det er til og med flere menn som har sagt den er perfekt balansert, noe som selvsagt er hyggelig. Problemet er at jeg har mange småskavanker under klærne.  Har kviser på ryggen, en mage med strekkmerker etter graviditet, andre strekkmerker rundt omkring, også på puppene. 

De gangene jeg har kledd av meg for en mann, har jeg alltid fått et stort behov for å unnskylde disse delene av kroppen min. Som for eksempel "Uuuææ, hvis du tar der kjenner du alle kvisene mine", "Jeg vet jeg har strekkmerker på puppene", "Huff, magen min gikk litt ødelagt da jeg var gravid".

Jeg har analysert meg selv litt, og kommet fram til at jeg vil han skal vite at jeg vet disse tingene. At jeg ikke tror at det ikke er noe å bry seg om, kanskje? Det er utrolig vanskelig å forklare. Har prøvd å la være, men buser alltid ut med det! Får en frykt for at han skal bli frastøtt, så derfor tenker jeg at det er lurt å gjøre han klar over at jeg vet om problemet. Føler meg så ynkelig. Merkelig nok klarer jeg å ha sex i lys, trenger heller ikke gjemme meg under teppet, men blir veldig selvbevisst rundt disse tingene. Det opptar mange av tankene mine under sex, og jeg vil egentlig være i situasjonen og heller nyte det vi gjør fullt ut. 

Jeg er så lei av å være sånn. Er det andre som har det på denne måten? Hva kan jeg gjøre for å ikke få denne trangen? Forstår at det sikkert er slitsomt for en mann å høre på dette. 

Anonymkode: aa288...5e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det blir sett på som så veldig sexy at du skal presentere alle dine lyter før sex. De fleste menn er inneforstått med at alle har noen skavanker og tror ikke de tenker så mye på det i kampens hete. Men du legger jo fokuset over på disse tingene. Jeg er motsatt... jeg har også strekkmerker men later som om jeg ikke har dem og setter pris på om en partner kan gjøre det samme 😂

selv hadde jeg syntes at det var ufattelig turnoff om mannen sa «ikke ta på kvisene mine eller ikke se på strekkmerkene mine». Selv om jeg ikke hadde mista tenninga av disse tingene i seg selv. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Occulta skrev:

Jeg tror ikke det blir sett på som så veldig sexy at du skal presentere alle dine lyter før sex. De fleste menn er inneforstått med at alle har noen skavanker og tror ikke de tenker så mye på det i kampens hete. Men du legger jo fokuset over på disse tingene. Jeg er motsatt... jeg har også strekkmerker men later som om jeg ikke har dem og setter pris på om en partner kan gjøre det samme 😂

selv hadde jeg syntes at det var ufattelig turnoff om mannen sa «ikke ta på kvisene mine eller ikke se på strekkmerkene mine». Selv om jeg ikke hadde mista tenninga av disse tingene i seg selv. 

Det er jeg veldig inneforstått med, er litt av grunnen til at jeg vil slutte med det. Ja, jeg vet, så det blir helt motsatt av hva jeg vil!  Det er sånn som deg jeg vil jobbe mot å bli, jeg vet bare ikke helt hvordan jeg skal få det til. 

Det er ikke sånn at han ikke får ta på de plassene, men jeg føler at ved å påpeke det selv, så blir det letter for meg at han gjør det. At han vet at jeg vet, liksom.

Vet at jeg hadde blitt litt trist hvis en sexpartnere hadde tenkt sånn om seg selv. Jeg blir bare så irrasjonelle av og til. Takk for svar, skal prøve å gjøre som deg neste gang. 

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har et problem jeg nå begynner å bli lei av og trenger å få gjort noe med. 

Kroppen min ser vanlig ut med klær på. Det er til og med flere menn som har sagt den er perfekt balansert, noe som selvsagt er hyggelig. Problemet er at jeg har mange småskavanker under klærne.  Har kviser på ryggen, en mage med strekkmerker etter graviditet, andre strekkmerker rundt omkring, også på puppene. 

De gangene jeg har kledd av meg for en mann, har jeg alltid fått et stort behov for å unnskylde disse delene av kroppen min. Som for eksempel "Uuuææ, hvis du tar der kjenner du alle kvisene mine", "Jeg vet jeg har strekkmerker på puppene", "Huff, magen min gikk litt ødelagt da jeg var gravid".

Jeg har analysert meg selv litt, og kommet fram til at jeg vil han skal vite at jeg vet disse tingene. At jeg ikke tror at det ikke er noe å bry seg om, kanskje? Det er utrolig vanskelig å forklare. Har prøvd å la være, men buser alltid ut med det! Får en frykt for at han skal bli frastøtt, så derfor tenker jeg at det er lurt å gjøre han klar over at jeg vet om problemet. Føler meg så ynkelig. Merkelig nok klarer jeg å ha sex i lys, trenger heller ikke gjemme meg under teppet, men blir veldig selvbevisst rundt disse tingene. Det opptar mange av tankene mine under sex, og jeg vil egentlig være i situasjonen og heller nyte det vi gjør fullt ut. 

Jeg er så lei av å være sånn. Er det andre som har det på denne måten? Hva kan jeg gjøre for å ikke få denne trangen? Forstår at det sikkert er slitsomt for en mann å høre på dette. 

Du, jeg forstår at du tenker slik. Hadde jeg vært med deg og du hadde unnskyld deg ville jeg fortalt deg at det er noe du ikke trenger å gjøre. En ting er å nevne det. Jeg nevner også at jeg har noen kilo for mye på kroppen, men jeg unnskykder meg aldri, det trenger ikke du heller. Vi er alle forskjellige, sikker på at du er kjempefin☺

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jeg veldig inneforstått med, er litt av grunnen til at jeg vil slutte med det. Ja, jeg vet, så det blir helt motsatt av hva jeg vil!  Det er sånn som deg jeg vil jobbe mot å bli, jeg vet bare ikke helt hvordan jeg skal få det til. 

Det er ikke sånn at han ikke får ta på de plassene, men jeg føler at ved å påpeke det selv, så blir det letter for meg at han gjør det. At han vet at jeg vet, liksom.

Vet at jeg hadde blitt litt trist hvis en sexpartnere hadde tenkt sånn om seg selv. Jeg blir bare så irrasjonelle av og til. Takk for svar, skal prøve å gjøre som deg neste gang. 

Ja jeg skjønner at det er irrasjonelt og det å si i fra gjør at du føler deg bedre.

Jeg skulle til å si at selvfølgelig vet han at du er klar over at du har uren hud eller strekkmerker. Men samtidig så må jeg få erkjenne at jeg har opplevd flere ganger at en mann kan si i senga «oi du har strekkmerker der», eller på stranda sier en venn «hva har du der? Er det strekkmerker».... altså wtf, ja jeg er fullstendig klar over at jeg har dem, jeg trenger ikke at vi skal ha en samtale om dem eller at hele vennegjengen skal samle seg rundt meg og strekkmerkene mine på stranda. Jeg har også psoriasis og opplever regelmessig at folk rundt meg sier «oi, du har noe her, et sår eller utslett».... ja no shit Sherlock, jeg har psoriasis og det gjør meg enda mer ukomfortabel når andre skal påpeke at jeg har det eller at det synes veldig godt. Folk kan være så sinnsykt korttenkte iblandt. Eller om man har en kvise «oi se der, den var skikkelig svær».... mmm takk skal du ha, var ikke klar over det nei 🙄

så til andre som leser dette og om dere er en av de som påpeker slikt... slutt med det er dere snille! 

Men TS, det virker jo som om du aksepterer kroppen din, og ikke skjemmes (siden du kan ha lys på/ikke gjemmer deg)... husk at vi et vår aller værste kritiker og om du er passe fornøyd med din egen kropp så skal jeg vedde på at 99% av menn er fornøyd med den også, med strekkmerker og alt :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kviser kommer vel av kosthold? Hvis det gjør det kan du vel endre på det?

Anonymkode: cf888...61b

Skrevet
1 time siden, Occulta skrev:

Jeg skulle til å si at selvfølgelig vet han at du er klar over at du har uren hud eller strekkmerker. Men samtidig så må jeg få erkjenne at jeg har opplevd flere ganger at en mann kan si i senga «oi du har strekkmerker der», eller på stranda sier en venn «hva har du der? Er det strekkmerker».... altså wtf, ja jeg er fullstendig klar over at jeg har dem, jeg trenger ikke at vi skal ha en samtale om dem eller at hele vennegjengen skal samle seg rundt meg og strekkmerkene mine på stranda. Jeg har også psoriasis og opplever regelmessig at folk rundt meg sier «oi, du har noe her, et sår eller utslett».... ja no shit Sherlock, jeg har psoriasis og det gjør meg enda mer ukomfortabel når andre skal påpeke at jeg har det eller at det synes veldig godt. Folk kan være så sinnsykt korttenkte iblandt. Eller om man har en kvise «oi se der, den var skikkelig svær».... mmm takk skal du ha, var ikke klar over det nei 🙄

Jeg blir like overasket hver gang jeg kommer over slike folk. De har jo overhodet ikke folkeskikk eller medmenneskelighet. Det er rett og slett dårlig oppførsel. 

Heldigvis så virker det som ihvertfall noen av dem modnes med årene. Men langt ifra alle. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kviser kommer ikke av kosthold, det er oftest hormonelle årsaker.

Jeg ville prøvd behandling for hudproblemer og ikke sagt noe. Går du til sengs med noen som vet du har vært gravid, så skal det ikke så mye iq til å skjønne at det har preget kroppen.

Har selv mage og pupper som bærer spor av graviditet, men aldri hørt et negativt ord om dem.

Anonymkode: 25bb6...05a

• Liker 2
Skrevet

Det useriøse svaret mitt er at han burde sette i en gagball før dere begynner noe som helst 🙄

Men til saken så er det noe du bare må øve på å holde kjeft om og holde inni deg. Som andre sier legger du alt fokuset på tingene du selv er usikker på slik at han også blir bevisst ting han ikke nødvendig tenker på - og det er ikke noe tennende å høre. Han vil jo ha sex med deg!! Hvordan hadde du reagert om det var mannen som hele tiden måtte unnskylde seg for noe? For min del hadde det vært slitsomt å gang på gang måtte gi bekreftelser for å motsi slike tanker. Kunne også hatt en frykt første gang for at usikkerheten ble med videre i den seksuelle aktiviteten, noe som ikke gjør det sexlivet jeg vil ha så bra i mine øyner.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kviser kommer ikke av kosthold, det er oftest hormonelle årsaker.

Jeg ville prøvd behandling for hudproblemer og ikke sagt noe. Går du til sengs med noen som vet du har vært gravid, så skal det ikke så mye iq til å skjønne at det har preget kroppen.

Har selv mage og pupper som bærer spor av graviditet, men aldri hørt et negativt ord om dem.

Anonymkode: 25bb6...05a

Kviser kan definitivt komme av kosthold. Spiser du mye potetgull og sukker kan du få kviser om kroppen din er tilbøyelig til det

Anonymkode: cf888...61b

Skrevet

Jeg tviler sterkt på at mannen kommer til å reise seg opp og gå fra deg når han skal snart ha sex. Hvis han vet at du har hatt barn, så bør han være forberedt på alt. For all del, er strekkmerker ikke stygt (i mine øyne). Og kviser er vel noen nesten alle har eller har hatt. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
4 timer siden, Mr. Kilmister skrev:

Jeg nevner også at jeg har noen kilo for mye på kroppen,

Hvorfor nødvendig å nevne dette? Såfremt det ikke er på en datingside eller før dere møtes første gang. 

Skrevet
43 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Hvorfor nødvendig å nevne dette? Såfremt det ikke er på en datingside eller før dere møtes første gang. 

Riktig👍

AnonymBruker
Skrevet

For å skrive fra en manns side av saken.

Min kone hadde før jeg møtte henne 2 barn fra før og hadde gått ned en god del i vekt. Så hun har strekkmerker, og var veldig opptatt av løs hud da spesielt på magen. Dette har aldri på noen måte vært noe jeg selv har tenkt over eller som har hatt noe å si for vårt forhold.

Anonymkode: 3f1d8...335

• Liker 1
Skrevet

Fra enda en mann.

De fleste av oss er vel litt spendt når vi for første gangen presenterer oss naken for en ny partner/ons eller KK?

Heldigvis skjer det iķke hver dag.😊

Hvis det blir flere runder har vel han/hun akseptert at du er som du er? Da er det avtendende å lytte til gnål om skavanker.

Prøv å fremsnakke partneren så vil han gi boost til din selvfølelse 😎

AnonymBruker
Skrevet

Typisk kvinne med andre ord...

Anonymkode: f424a...09a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...