Gjest cupcakemonster Skrevet 6. juni 2018 #1 Del Skrevet 6. juni 2018 (endret) Hei. Jeg kom opp i tysk muntlig. Går i 10 klasse. Sitter her å gråter rett og slett, aner ikke hva jeg skal gjøre. Er veldig kvalm, føles ut som jeg skal spy. Problemet er at jeg ikke kan noe tysk, kan bare hva heter. Kan absolutt ingenting. Dette vet jeg at ikke kommer til å gå. Gruer meg som bare det. Vet at jeg ikke klarer dette, jeg vet det med meg selv. Vil gjøre alt for å slippe. Vet at det ikke er lov å spørre om å bytte fag. Er desperat, kan jeg dra til fastlegen min uten time, og uten foreldre? Og si at jeg har vondt i hode og kvalm, så kan jeg få en legeattest? Vil foreldrene mine finne ut av det? Er rett og slett desperat, aner ikke hva jeg skal gjøre. Vil gjøre alt for å slippe. Men hvis jeg skal få legeattest, kan jeg gjøre det en dag i forveien eller samme dag som eksamen? Endret 6. juni 2018 av cupcakemonster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puppi Skrevet 6. juni 2018 #2 Del Skrevet 6. juni 2018 Vel, da stryker du jo.. Ferdig med det, er ikke verdens undergang Så kan du jo neste semester unngå å ta fag du ikke gidder lære deg noe av? Bare en tanke .. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #3 Del Skrevet 6. juni 2018 Dette føles ut som noe svært viktig nå, men det er ikke det. Styrker du i tysk muntlig på ungdomsskolen så spiller det egentlig ingen rolle, du kommer inn på VGS uansett. Anonymkode: 57d19...8b8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cupcakemonster Skrevet 6. juni 2018 #4 Del Skrevet 6. juni 2018 OK, men kan jeg dra til legen uten time, og uten at mamma får vite det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #5 Del Skrevet 6. juni 2018 Når man gruer seg til noe blir man skikkelig kvalm og uvell. Møt opp til eksamen, det går nok bedre enn du frykter. Anonymkode: e0576...e02 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ValarMorghulis Skrevet 6. juni 2018 #6 Del Skrevet 6. juni 2018 8 minutter siden, puppi skrev: Vel, da stryker du jo.. Ferdig med det, er ikke verdens undergang Så kan du jo neste semester unngå å ta fag du ikke gidder lære deg noe av? Bare en tanke .. TS går på ungdomsskolen... Du kan ikke dra til legen uten time, og du får ikke legeerklering på å slippe eksamen hvis du bare har vondt i hodet og er litt kvalm. Ikke verdens undergang om du stryker på eksamen, du får bare møte opp og si at du ikke kan noe. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkehjerte Skrevet 6. juni 2018 #7 Del Skrevet 6. juni 2018 Forstår deg så godt med følelsene rundt muntlig eksamen.❤️ Dette er noe ikke noen trøst for deg akkurat nå, men alle må igjennom eksamen på ungdomsskolen. Prøv å tenke, hva er det verste som kan skje? Så er det lurt å te ke at du skal utnytte tiden du har nå til å lese og se over pensum, gramatikkregler og tidligere prøver. Utnytt tiden godt, men ikke press og stress deg selv, det er viktig med avbrekk og pauser inni mellom, og husk å få i deg mat! I steden for å prøve å finne ut måter å slippe, så tenk at dette prøver du på, og så får det gå som det går, slik at du ikke fokuserer på karakter osv. Lærer og mentor er på din side, de ønsker at du skal gjøre det best mulig!❤I morgen får du mer spesifikke oppgaver/tema å jobbe med. Da blir det hele mye enklere å forholde seg til! 😊La oss si at du møter til eksamen og ikke klarer å svare på noe av det de spør om ang temaet du fikk, eller ikke klarer å få frem et ord. Det som skjer da, er at de prater med deg og spør litt forskjellig helt de får ut noe kunnskap, kan være om.noe helt annet enn ditt tema, men det er kyn får å hjelpe, de vil gjøre alt for at du skal klare deg, og de kommer ikke til å gi seg! Dette kommer de til å gjøre på en fin måte, og ikke mot deg, men med deg! Så lenge du kan si ditt navn, bosted og alder på tysk, så består du!❤Pust godt med magen nå, og fokuser på en ting av gangen! Ta det som en erfaring, og blås langt i hva karakteren blir! Jeg har svært god følelse på deg, og jeg pleier å ha rett sånn, det kommer til å gå så mye bedre enn du forventer! 😊Husk at alle dine r glad i deg uansett hvordan dette går, og du vil også få skoleplass på videregående uansett! ❤I pausene dine, kan du jo planlegge og se fram til fredagen, når du er ferdig, tenke på hva du skal gjøre da, feire og kose deg!❤Dette går fint, det vet jeg!❤Klem til deg!❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #8 Del Skrevet 6. juni 2018 Du er ikke syk. Du må ta eksamen. Men som andre har skrevet - eksamen på ungdomsskolen betyr absolutt ingen ting. Anonymkode: ec2d5...4fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cupcakemonster Skrevet 6. juni 2018 #9 Del Skrevet 6. juni 2018 Tusentakk for svar alle sammen Tror jeg møter opp, får vel 1 eller 2 Men bedre enn å skulke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #10 Del Skrevet 6. juni 2018 5 minutter siden, cupcakemonster skrev: Tusentakk for svar alle sammen Tror jeg møter opp, får vel 1 eller 2 Men bedre enn å skulke. Bare møt opp og gjør så godt du kan. Masse lykke til! 😊 Anonymkode: b04da...01c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cupcakemonster Skrevet 6. juni 2018 #11 Del Skrevet 6. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bare møt opp og gjør så godt du kan. Masse lykke til! 😊 Anonymkode: b04da...01c Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cupcakemonster Skrevet 6. juni 2018 #12 Del Skrevet 6. juni 2018 Hva betyr "jeg vil snakke om Tyskland" på tysk? Hvis noen vet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #13 Del Skrevet 6. juni 2018 Får du en oppgave på forhånd? Det går nok fint! Anonymkode: df9a1...63b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cupcakemonster Skrevet 6. juni 2018 #14 Del Skrevet 6. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Får du en oppgave på forhånd? Det går nok fint! Anonymkode: df9a1...63b Ja, skal presentere litt om meg selv først, så om et land Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #15 Del Skrevet 6. juni 2018 For å forberede deg kan du jo, i tillegg til å se i lærebøkene dine, bruke ressurser som appen Duolingo og søke opp YouTube-opplæringsvideoer. Har foreldre eller søsken tatt tysk? Prøv å snakke litt med dem på tysk sånn at du får øvd deg litt. Anonymkode: 40c43...3e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #16 Del Skrevet 6. juni 2018 Dette er god læring på å tåle ubehag. Det får du god bruk for senere i livet. Det er ikke siste gangen du må gjennom noe du ikke liker eller har lyst til. Når du er ferdig vil du se at du klarte det bedre enn du trodde. Kanskje har du fått med deg mer i timene enn du føler du har, og du vil også oppleve at du ikke svimer av eller dør på stedet, selv om det er det du føler når du gruer deg. Det går bra! 😊 Og en ekstra liten lærepenge til senere er at du skjønner hva jevn innsats gjennom året har å si for den dagen du står foran en ny eksamen. 😉 Anonymkode: 2dc0f...195 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #17 Del Skrevet 6. juni 2018 Hvis du bare lager deg en presentasjon og et manus også øver du veldig på uttalen så får du nok ikke stryk selv om du suger på spørsmålene i etterkant. Men hallo hvis du blir slik over en eksamen i 10. Klasse bør du kanskje øve deg litt på å takle stress Anonymkode: 41ac0...067 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #18 Del Skrevet 6. juni 2018 19 minutter siden, cupcakemonster skrev: Hva betyr "jeg vil snakke om Tyskland" på tysk? Hvis noen vet Ich möchte über Deutschland sprechen. Anonymkode: 4dcc9...044 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cupcakemonster Skrevet 6. juni 2018 #19 Del Skrevet 6. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ich möchte über Deutschland sprechen. Anonymkode: 4dcc9...044 Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå