Gjest Linaria Skrevet 6. juni 2018 #2 Skrevet 6. juni 2018 Er jo massevis av sånne tråder nå, men kan svare likevel. Jeg er nok litt annerledes enn andre studenter siden jeg straks er ferdig med mastergrad og kun skal studere deltid. Jeg har søkt engelsk nettstudium. Det er ikke drømmestudiet, men jeg er helt sikker på at jeg kommer inn. Nettstudium, så jeg blir boende i Storbritannia, tenker jeg. Skal finne ny leilighet til høsten, men det er ikke pga. studiene. Jeg har vært student i fem år alt, og går nå over til deltid, så det blir heller motsatt for meg. Gleder meg til å komme ut i jobb og ha litt bedre råd.
ØØØ Skrevet 6. juni 2018 Forfatter #3 Skrevet 6. juni 2018 (endret) 16 timer siden, Linaria skrev: Er jo massevis av sånne tråder nå, men kan svare likevel. Jeg er nok litt annerledes enn andre studenter siden jeg straks er ferdig med mastergrad og kun skal studere deltid. Jeg har søkt engelsk nettstudium. Det er ikke drømmestudiet, men jeg er helt sikker på at jeg kommer inn. Nettstudium, så jeg blir boende i Storbritannia, tenker jeg. Skal finne ny leilighet til høsten, men det er ikke pga. studiene. Jeg har vært student i fem år alt, og går nå over til deltid, så det blir heller motsatt for meg. Gleder meg til å komme ut i jobb og ha litt bedre råd. 😄 Endret 6. juni 2018 av ØØØ
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #4 Skrevet 6. juni 2018 Har søkt på grunnskolelærer. veldig spent på om jeg kommer inn, er 2 søkere til hver plass og snittet mitt er ikke så høyt. Skal ikke flytte, blir boende i leiligheten min. Gleder med veldig til å bli student, om jeg kommer inn 😊 Anonymkode: 1dc6d...0d9 1
ØØØ Skrevet 6. juni 2018 Forfatter #5 Skrevet 6. juni 2018 (endret) 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Har søkt på grunnskolelærer. veldig spent på om jeg kommer inn, er 2 søkere til hver plass og snittet mitt er ikke så høyt. Skal ikke flytte, blir boende i leiligheten min. Gleder med veldig til å bli student, om jeg kommer inn 😊 Anonymkode: 1dc6d...0d9 Endret 6. juni 2018 av ØØØ
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #6 Skrevet 6. juni 2018 10 minutter siden, ØØØ skrev: Vi skal krysse i fingeren for at du kommer inn. bare tenk positivt. Førset gangen du skal studere ? Kan dere krysse i fingeren for meg også? Anonymkode: 487f6...e64
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #7 Skrevet 6. juni 2018 3 timer siden, ØØØ skrev: Vi skal krysse i fingeren for at du kommer inn. bare tenk positivt. Førset gangen du skal studere ? Ja, det er det. Jeg har rett over 4 i snitt da, så håper det holder. Er bare det at mange av de jeg konkurrerer mot har en haug med alderspoeng, og det har ikke jeg.. Regner med det er en del som ikke kvalifiserer pga. matte og norskkravene da. Tusen takk for det, krysser fingrene for deg tilbake! Anonymkode: 1dc6d...0d9
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #8 Skrevet 6. juni 2018 Har søkt sykepleien, har litt margin fra fjorårets grense, så er veldig spent... man vet aldri! Har søkt her jeg bor, har familie Anonymkode: 4c9bc...194
ØØØ Skrevet 6. juni 2018 Forfatter #9 Skrevet 6. juni 2018 (endret) 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har søkt sykepleien, har litt margin fra fjorårets grense, så er veldig spent... man vet aldri! Har søkt her jeg bor, har familie Anonymkode: 4c9bc...194 Endret 6. juni 2018 av ØØØ
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #10 Skrevet 6. juni 2018 Søkt på bioingeniør her jeg bor, har 0,7 poeng over fjorårets poenggrense så det spørs om det går... Krysser fingrene! Anonymkode: 43516...c1d
ØØØ Skrevet 6. juni 2018 Forfatter #11 Skrevet 6. juni 2018 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Søkt på bioingeniør her jeg bor, har 0,7 poeng over fjorårets poenggrense så det spørs om det går... Krysser fingrene! Anonymkode: 43516...c1d Endret 6. juni 2018 av ØØØ
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #12 Skrevet 6. juni 2018 Hva slags studie har dere søkte inn til høsten? Har søkt politi på 1. og sosialt arbeid på 2. Er sjansen din stor til å komme inn drømme studie ditt? Det vet jeg ikke, føler det er 50/50 Hvor skal dere studere til høsten? Oslo Har dere fikset bolig, studentbolig eller privatbolig? Bor privat hos faren min Til slutt gleder du deg eller gruer du deg til å bli student? Gleder meg til å bli kjent med nye folk og få nye impulser, så jeg gleder meg til å bli student ja. Anonymkode: d6a7f...00e
ØØØ Skrevet 6. juni 2018 Forfatter #13 Skrevet 6. juni 2018 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva slags studie har dere søkte inn til høsten? Har søkt politi på 1. og sosialt arbeid på 2. Er sjansen din stor til å komme inn drømme studie ditt? Det vet jeg ikke, føler det er 50/50 Hvor skal dere studere til høsten? Oslo Har dere fikset bolig, studentbolig eller privatbolig? Bor privat hos faren min Til slutt gleder du deg eller gruer du deg til å bli student? Gleder meg til å bli kjent med nye folk og få nye impulser, så jeg gleder meg til å bli student ja. Anonymkode: d6a7f...00e Endret 6. juni 2018 av ØØØ
Gjest Linaria Skrevet 6. juni 2018 #14 Skrevet 6. juni 2018 14 hours ago, ØØØ said: Så heldig med at du straks ferdig med mastergrad. Du er snart toppen på Mount everest. Du har kommet veldig langt prøv ikke falle ned da 😄 Det blir sikkert spennende i Storbritannia. Kan du fortelle litt din erfaring om studentlivet? Det går helt fint hittil. Jeg har A i snitt, så skal mye til å falle ned nå. Har også sikret en fin jobb, så er veldig fornøyd. Er gøy å bo og studere her. Folk ser faktisk opp til meg fordi jeg har mastergrad (vel, snart), og det kjennes fint. Liker også å bo her (eller der, er på besøk i Norge nå), men finnes selvfølgelig en del ting jeg foretrekker i Norge. Jeg har studert både i Oslo og Edinburgh. Oppfølgingen og miljøet er bedre i Edinburgh, men det er jo også dyrere.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #15 Skrevet 6. juni 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva slags studie har dere søkte inn til høsten? Har søkt politi på 1. og sosialt arbeid på 2. Er sjansen din stor til å komme inn drømme studie ditt? Det vet jeg ikke, føler det er 50/50 Hvor skal dere studere til høsten? Oslo Har dere fikset bolig, studentbolig eller privatbolig? Bor privat hos faren min Til slutt gleder du deg eller gruer du deg til å bli student? Gleder meg til å bli kjent med nye folk og få nye impulser, så jeg gleder meg til å bli student ja. Anonymkode: d6a7f...00e Opptaket til politi er vel over nå, er det ikke? Anonymkode: 65ea2...061
Celestia Skrevet 6. juni 2018 #16 Skrevet 6. juni 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Opptaket til politi er vel over nå, er det ikke? Anonymkode: 65ea2...061 Hovedopptaket på phs er 20 juli, slik som det er for oss andre som har søkt høyere utdanning
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #17 Skrevet 6. juni 2018 4 minutter siden, Celestia skrev: Hovedopptaket på phs er 20 juli, slik som det er for oss andre som har søkt høyere utdanning Åh, jeg bare vet om ei som allerede har vært på opptak, men da varierer det kanskje med hvor man søker da. Anonymkode: 65ea2...061
Celestia Skrevet 6. juni 2018 #18 Skrevet 6. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Åh, jeg bare vet om ei som allerede har vært på opptak, men da varierer det kanskje med hvor man søker da. Anonymkode: 65ea2...061 Nei, du blander begrepene. Hun har vært på opptaksprøve. Det er noe annet enn hovedopptaket. Les her du. https://www.phs.no/studietilbud/bachelor/soknadsprosess/
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #19 Skrevet 6. juni 2018 19 minutter siden, Celestia skrev: Nei, du blander begrepene. Hun har vært på opptaksprøve. Det er noe annet enn hovedopptaket. Les her du. https://www.phs.no/studietilbud/bachelor/soknadsprosess/ Ahh, jeg mente da også opptak(sprøve), hvilket jeg skrev. Trodde de da fikk vite om de kom inn eller ikke. Anonymkode: 65ea2...061
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå