Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har slitt en del opp gjennom årene med utestegning og mobbing, og egentli aldri følt jeg har hørt til noe sted, og derfor følt jeg ikke helt har lært meg "kunsten og prate med folk". Har slitt mye med depresjon og ensomhet grunnet dette og slitt med å bli kjent med folk/få venner. Nå er jeg sammen med verden flotteste fyr som er noen av den mest sossiale personen jeg har møtt, han kjenner alle og prater med alle.

Problemet er jo meg da som fort setter meg litt i "hans skygge" og blir bare en lytter til han og kompisenes samtaler i stede for å virkerlig delta. Samme gjelder når vi er ute på fest og jeg virkerlig vill prøve og prate med folk og bli kjent med de, føler liksom ikke jeg får til noen samtale og det bare dabber av helt til vedkommende finner noen andre og prate med. Dette sliter jo veldig på selvtilitten og jeg begynner virkerlig å bli lei av problemet! 

Lurer derfor på er det noen som vet av noen gode selvhjelps-bøker om å lære seg og prate med folk? Evt noen som har slitt med det samme og kommet seg ut?

Anonymkode: da075...1f8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slet med mye av det samme fra jeg var rundt 13 til 19 års alderen. Men etter jeg øvde meg mer, pratet masse med folk (uansett hvor ubehagelig det var) så har det godt mye bedre. Jeg trodde aldri det skulle gå over, det har det heller ikke helt, men er som sagt mye bedre nå :) 

Du kan også prate med en profesjonell om problemet, det har ikke hjulpet meg så mye, men kanskje deg? 

Anonymkode: ff585...bbf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...