AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #1 Skrevet 5. juni 2018 Når jeg tenker så kjenner jeg at det formelig olmer av kondens oppi topplokket. Det er nærmest som at jeg kan kjenne hjernecellene kjempe for å aktivere seg, og så sovner de i steden. Jeg tok en iq-test som skåret over gjennomsnittet, hvorfor kan jeg KJENNE at jeg er dum da? Anonymkode: e2a55...4ac 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #2 Skrevet 5. juni 2018 Vanskelig å si , går du på antidepressiva for eksempel? Husker jeg følte meg som en grønnsak da og i flere år etterpå selvom jeg scorer godt over gjennomsnittet på IQ tester, blitt regna som sosialt smart og flink, og var flink på skolen. Kanskje du har veldig lav selvtillitt? Eller er god på det logiske men ikke sosiale? Hvilke situasjoner føler du deg dum? Anonymkode: 2a9b3...078
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #3 Skrevet 6. juni 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Vanskelig å si , går du på antidepressiva for eksempel? Husker jeg følte meg som en grønnsak da og i flere år etterpå selvom jeg scorer godt over gjennomsnittet på IQ tester, blitt regna som sosialt smart og flink, og var flink på skolen. Kanskje du har veldig lav selvtillitt? Eller er god på det logiske men ikke sosiale? Hvilke situasjoner føler du deg dum? Anonymkode: 2a9b3...078 Ja, går på antidep og har lav selvtillit. Det er bare på det logiske jeg føler meg dum. Har en del hodepine også og føler den kommer av at hjernecellene er så tømt at de ikke klarer fungere. At jeg får vondt i hodet pga dumheten min! F eks så forstår jeg ikke hvordan butikker kan overleve, alt de kjøper inn går jo ikke ut, og samtlige der skal lønnes. Lokalet skal betales, skatt osv. Utgiftene står ikke i samsvar med inntektene i mitt hode. En annen ting er f eks det at jeg ikke forstår hvordan båter kan flyte så tunge som de er. Tyngdekraften gir ikke et godt nok svar på det liksom. Høres jeg dum ut? Anonymkode: e2a55...4ac
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #4 Skrevet 6. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, går på antidep og har lav selvtillit. Det er bare på det logiske jeg føler meg dum. Har en del hodepine også og føler den kommer av at hjernecellene er så tømt at de ikke klarer fungere. At jeg får vondt i hodet pga dumheten min! F eks så forstår jeg ikke hvordan butikker kan overleve, alt de kjøper inn går jo ikke ut, og samtlige der skal lønnes. Lokalet skal betales, skatt osv. Utgiftene står ikke i samsvar med inntektene i mitt hode. En annen ting er f eks det at jeg ikke forstår hvordan båter kan flyte så tunge som de er. Tyngdekraften gir ikke et godt nok svar på det liksom. Høres jeg dum ut? Anonymkode: e2a55...4ac Ja, du høres litt dum ut. Anonymkode: d1dbf...bc5 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #5 Skrevet 6. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, går på antidep og har lav selvtillit. Det er bare på det logiske jeg føler meg dum. Har en del hodepine også og føler den kommer av at hjernecellene er så tømt at de ikke klarer fungere. At jeg får vondt i hodet pga dumheten min! F eks så forstår jeg ikke hvordan butikker kan overleve, alt de kjøper inn går jo ikke ut, og samtlige der skal lønnes. Lokalet skal betales, skatt osv. Utgiftene står ikke i samsvar med inntektene i mitt hode. En annen ting er f eks det at jeg ikke forstår hvordan båter kan flyte så tunge som de er. Tyngdekraften gir ikke et godt nok svar på det liksom. Høres jeg dum ut? Anonymkode: e2a55...4ac Det kan nok være antidepressivaen som påvirker deg. Jeg syntes ikke du høres dum ut, før man setter seg inn i mekanismen til båter så er det faktisk vanskelig å skjønne hvordan de flyter. Jeg kan heller ikke skjønne det, men har aldri grublet så mye over det. Og før man setter seg inn i kapitalismen så er det vansklig å skjønne åssen butikker overlever også , men de overlever altså pga vi lever i et kapitalistisk system der forhandlere utnytter billig produksjon og arbeidskraft fra utlandet og legger på en prisøkning på mer enn 90% -400% mer enn hva de kjøpte inn produktet for selv, så da tjener de med stooor gevinst. Om man ikke kan så mye om kapitalismen er det ikke så rart du tenkter at utgiftene ikke står til samsvar med inntektene. Anonymkode: 2a9b3...078 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #6 Skrevet 6. juni 2018 Da jeg sier antidepressivaen påvirker deg mener jeg ikke påvirker tankene dine, men påvirker at du føler at du er dum. Dårlig selvtillitt kan også spille en rolle her Anonymkode: 2a9b3...078 1
Påkrevd Skrevet 6. juni 2018 #7 Skrevet 6. juni 2018 Her er en enkel forklaring på oppdrift, så er du ikke like blåst på båtkunnskaper lenger. https://no.wikipedia.org/wiki/Oppdrift Og butikkonkurser skjer daglig. Nettopp i de tilfellene du nevner, der utgifter og inntekter ikke er helt "enige".
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #8 Skrevet 6. juni 2018 10 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, går på antidep og har lav selvtillit. Det er bare på det logiske jeg føler meg dum. Har en del hodepine også og føler den kommer av at hjernecellene er så tømt at de ikke klarer fungere. At jeg får vondt i hodet pga dumheten min! F eks så forstår jeg ikke hvordan butikker kan overleve, alt de kjøper inn går jo ikke ut, og samtlige der skal lønnes. Lokalet skal betales, skatt osv. Utgiftene står ikke i samsvar med inntektene i mitt hode. En annen ting er f eks det at jeg ikke forstår hvordan båter kan flyte så tunge som de er. Tyngdekraften gir ikke et godt nok svar på det liksom. Høres jeg dum ut? Anonymkode: e2a55...4ac Var du slik før eller etter antidep? Jeg ble dummere på antidep Når det gjelder hvordan båter flyter på vannet, så krever jo det en del kunnskaper for å vite prinsippene bak. Det er ikke som om ma kan se på en bår og umiddelbart kjenne regnestykken bak fenomenet. Når det gjelder butikk, så handler det også om at du ikke har innsikt i hva de reelle inntekter og utgifter er, du "regner" bare i forhold til det du vet, du har ikke det komplette bilde Anonymkode: 25ccb...92f
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #9 Skrevet 6. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Var du slik før eller etter antidep? Jeg ble dummere på antidep Når det gjelder hvordan båter flyter på vannet, så krever jo det en del kunnskaper for å vite prinsippene bak. Det er ikke som om ma kan se på en bår og umiddelbart kjenne regnestykken bak fenomenet. Når det gjelder butikk, så handler det også om at du ikke har innsikt i hva de reelle inntekter og utgifter er, du "regner" bare i forhold til det du vet, du har ikke det komplette bilde Anonymkode: 25ccb...92f Jeg har brukt de litt av og på, men fikk en kjempesmell etter en bråslutt og var nødt å begynne igjen. Har brukt den i et halvt år nå og føler at denne dumheten har kommet de siste månedene. Da jeg var uten gikk jeg ikke rundt å tenkte at jeg var dum slik som nå. Nå er det liksom slik at jeg bruker veldig mye tid på å tenke over at jeg føler meg dum. Og jeg glemmer på en måte å tenke over enkle faktum som det at blomster tørker inn og visner i lange tørkeperioder, det er jo noe jeg vet, men når jeg kommer på kirkegården og ser de nye dyre blomstene har visnet fordi de ikke har vært vannet på uker så tenker jeg umiddelbart "hva faen?" I stedet for at det slår meg med en gang at jeg bør TENKE PÅ å vanne dem når jeg vet det er tørke! Slik var jeg ikke før, i alle fall ikke i denne graden. Hvordan ble du av bruk av antidep, siden du nevner du ble dummere? Anonymkode: e2a55...4ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå