Gå til innhold

Har gått på p-pillen i 12 år nå!

nyibyen

Anbefalte innlegg

...er dette normalt?

Eller rettere sagt: kan det være skadelig?

Hadde jo ikke trodd det skulle ta SÅ lang tid før jeg skulle finne meeg en mann og få barn, men så er jeg ikke helt der ennå, og trives godt med pillen som gir meg kortere mens og MYE mindre magesmerter, og at man kan utsette eller framskynde mensen om man vil.

Men nå har jeg faktisk aldri hørt eller lest om andre som har brukt pillen så lenge. Og begynner å bli litt smånervøs. (er 30)

Men det er vel aldri bevist noe om at det er skadelig i lengden, eller at man kan bli steril eller noe lignende???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Jeg tror ikke jeg har lest at det er farlig å gå på pillen så lenge, men når en har passert 38 eller noe sånt tror jeg og samtidlig røyker, bør en slutte på grunn av faren for blodpropp, men innen den tid er jeg sikker på at du både har mann og barn nyibyn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er foreløpig ikke funnet noe som tilsier at langvarig bruk av p-piller er skadelig, men samtidig må vi huske at p-piller er relativt nytt og at vi dermed ikke vet så mye om evt langtidsvirkninger. Personlig ville jeg ikke bekymret meg for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gått på p-piller sammenhengende i nærmere femten år nå jeg!

har spurt to forskjellige gynekologer(spesialister) om dette er noe jeg burde bekymre meg over, og begge har sagt at dagens p-piller ikke skal være farlige å bruke over lang tid, at det ikke har blitt funnet noe skummelt ved det.

når jeg begynte med p-pillen for altså snart femten år siden, så sa de nemlig at man ikke burde gå for lenge på pillen, idag sier de at det ikke er noe problem.

men man vet jo aldri, det kan vise seg i ettertid å slå ene eller andre veien.

jeg kommer til å fortsette uansett, pga smerter under mensen uten.

og tar rådet fra de to spesialistene om ikke å bekymre meg over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på pillen fra jeg var 17 til jeg var 30, helt uproblematisk. Den gangen jeg begynte sa de at man ikke burde gå så lenger, ev. ta pauser, men nå skal ikke det være nødvendig lenger.

Jeg tror du kan ta det helt med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...