Gå til innhold

Noen som har opplevd diaré hos kattunge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått meg en maine coon-kattunge som er så dårlig i magen :( Hun har fått antibiotika og flagyl, det har blitt litt bedre men fortsatt er avføringen slimete. Hun har veldig god appetitt og virker å være i god form. Får i seg godt med vann og. Er dette vanlig hos kattunger? 

Hun har vært sånn i over 2 uker, det er vel ganske lenge? Skal så klart kontakte dyrlegen om det ikke går over nå, hun har også vært hos dyrlegen flere ganger allerede. Leste at flagyl kan gi bivirkninger som diaré også. 

Fikk tips om zoolac nå, er det noen som har testet dette? 

Blir jo bekymra, selv om jeg ikke tror det er noe veldig alvorlig. Avføringsprøvene viste at hun har noe som heter clostrider, som ikke er farlig men gir løs mage. 

Anonymkode: 4b905...5cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har brukt Zoolac med hell. Men da bør jo årsaken være kjent. Men de funnene som er gjort, skal de gå over?

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, Kontormus skrev:

Har brukt Zoolac med hell. Men da bør jo årsaken være kjent. Men de funnene som er gjort, skal de gå over?

Litt usikker, avføringsprøvene viste at hun hadde noe som heter clostridium perfringens, som er en bakterie. Hun har fått noe som heter flagyl, som gir diaré, som jeg skrev over. 

Ringte dyrlegen og de anbefalte nå kokt torsk.

Noe styr det her altså :( 

Anonymkode: 4b905...5cd

Skrevet

Ja, men hva gjør man ikke? Du kan prøve begge deler. Og jeg har hørt kokt sei er bra for kattemager i opprør 😀 Håper denne bakterien forsvinner. Hvor kan den komme fra?

Skrevet

Jeg har hund, og zoolac er stort sett (9 av 10 tilfeller) veldig effektivt. Verdt å prøve ut. Har katten din fått antibiotika og medisiner, er det fort gjort at disse gir løs mage. Zoolac vil fikse bakteriekulturen i tarmen igjen. Prøv det snarest. Kan hende du må gjenta dosen, men det er normalt.

AnonymBruker
Skrevet

Prøvd å bytte fôr? Ene katten min var frisk og fin, og hadde god appetitt, men diaré hele tiden. Bytta til et fôr for sensitiv mage, og det løste alle problemer. Hun får diaré igjen hvis jeg gir henne annen mat som bløtfor og fisk faktisk. Hun har rett og slett en sensitiv mage  

Anonymkode: 25710...07b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...