AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #1 Skrevet 5. juni 2018 Lang historie kort: Har tynt hår som vokser veldig sakte. Gikk til frisør som mente jeg burde kle permanent, og at det ville gi fint volum. Dumme meg stolte på henne - og her sitter jeg med fullstendig ødelagt hår - det bare detter av i klaser bare jeg tar i det. All verdens hårkurer vil ikke redde det heller - dette har jeg desperat forsøkt på de siste 4 ukene. Videre floker det lille jeg har igjen på hodet seg hele tiden. Tørr ikke engang børste håret, da mister jeg vel det lille jeg har igjen av hår.. Har allerede klippet opp endel, men fortsatt ser håret ut som en sauepels - bare at håret er knusktørt og livløst. Tror dessverre eneste løsning er å klippe det helt av inntil hodebunnen. Jeg er så fortvila at jeg har ikke ord. Jeg vet selv at kort hår er "helt feil" for meg, da håret mitt i utgangspunktet er så sinnsykt tynt og mykt, er umulig å få volum i det - så det vil bare bli noen pistrer som klistrer seg til hodeskallen.. Og det vokser også veldig sent.. Kort hår på damer kan være råstilig, men ikke den hårtypen jeg har, og til mitt runde ansikt. Så.. Vurdere derfor parykk. Men er så redd det vil se så fake ut, og at det er mye styr å feste på? Har sett endel på nett - og de med ekte hår hos Rapunzel of Sweden ser jo flotte ut. Samtidig føler jeg man må ha så mye selvtillitt og attitude for å bruke parykk? Jeg er definitivt ikke en slik person.., men samtidig vil den lille selvtilliten jeg har være knust med 2 cm pistrehår også.. Trenger virkelig noen gåde råd, kloke ord, erfaringer fra andre osv. Drømmer liksom om at en parykk vil se veldig fint ut og "redde" meg den tiden det tar før mitt eget hår har vokst ut. Men vil jo definitivt ikke at "alle" skal se umiddelbart at det er parykk heller.. Noen som bruker parykk og kan si noe om dette? (Jeg bor ikke i noen storby og kan ikke dra inn til en slik salong, så er egentlig helt avhengig av å bestille på nett.... Jada -vet dette er et "luksusproblem" - særlig for de med alvorlig sykdom osv -men for meg personlig er dette veldig vondt.. Håper noen kan bidra med noen erfaringer til meg?? Anonymkode: 39d28...d3a 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #2 Skrevet 5. juni 2018 Kan du legge ut bilde, så ser vi hvor "ille" det faktisk er? Jeg hadde gått rett til frisør, og bedt om kuring, rens og klippe av det aller slitteste. Hadde du farget/bleket hår fra før? Hva sier frisøren du var hos? Anonymkode: 9139a...6a3 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #3 Skrevet 7. juni 2018 En fin parykk trenger ikke være synlig, hvis den er av god kvalitet og du fester den riktig. Du har nok sett mange mennesker med parykk uten å ane det. Litt pannelugg kan hjelpe til å få overgangen usynlig om du er uerfaren. Om du har litt hår kan det være betryggende å feste parykken med små fliseklemmer når det blåser, et hårbånd kan også hjelpe om håret ditt ikke er sterkt nok. Anonymkode: 70429...c53
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #4 Skrevet 7. juni 2018 Parykk blir varmt i sommervarmen... Anonymkode: c2524...52f 1
Gjest Tigress Skrevet 7. juni 2018 #5 Skrevet 7. juni 2018 Herregud, det er hår. Klipp det av deg og bruk tida det brukar på å gro ut til å teste alle dei kule pixiane som finst.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #6 Skrevet 7. juni 2018 Buzzcut eller shavet hode er jo det kuleste man kan ha nå for tiden. Jeg ser stadig flere damer i alle fasonger og aldre buzze seg. Råkult! Anonymkode: 12405...636 2
Christy89 Skrevet 7. juni 2018 #7 Skrevet 7. juni 2018 20 minutter siden, Tigress skrev: Herregud, det er hår. Klipp det av deg og bruk tida det brukar på å gro ut til å teste alle dei kule pixiane som finst. Hva er vitsen med å svare så spydig? 6
TinyBean Skrevet 8. juni 2018 #8 Skrevet 8. juni 2018 (endret) Det er mange fine pixier til rundt fjes, er bare å finne den riktige. Skjønner godt at det er veldig kjipt for deg å miste håret. Heldigvis gror det ut, noen kanskje litt tregere enn andre. Gå til en ny frisør og få tips om hva du kan gjøre for håret ditt. Be dem gi håret ditt en god behandling, klipp det fint og la det være så det får gro i fred. Ha godt kosthold, det er superviktig for sunt hår, ikke bruk varmeprodukter, ikke farg eller noe som helst. Det kommer til å ta tid, men jeg tror det blir verdt det! Om du er redd hva folk kommer til å si eller det er dårlig selvtillit som hindrer deg i å absolutt rocke kort hår vet jeg ikke, men i sommervarmen kan jeg personlig si at kort hår er best. Slippe svett nakke og å bli heit i toppen, man slipper å bruke mye tid på stell av hår, slipper hårstrå OVERALT. Det er også mye fint tilbehør til kort hår, bare match det med klærne. Kunne jo vært en fin anledning til å prøve noe nytt? Skal selv buzze håret om et par uker og gleder meg 😄 Blir mer bruk av ørepynt og sminke nå som håret mitt ellers bare ville gjemt bort. Dette går så bra skal du se! Legger ved linker til pixier for runde fjes, og du kan også spørre frisøren om hva du kunne kledd. http://www.prettydesigns.com/easy-pixie-haircuts-round-faces/ https://therighthairstyles.com/15-most-endearing-short-hairstyles-for-fine-hair/ https://therighthairstyles.com/18-stunning-looks-with-pixie-cut-for-round-face/5/ Endret 8. juni 2018 av TinyBean 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #9 Skrevet 8. juni 2018 Kort hår er garantert penere enn tynt, langt hår. For det er kanskje det tristeste som finnes, og ser helt tragisk ut. Anonymkode: 4cc42...3d6
Isambard Skrevet 8. juni 2018 #10 Skrevet 8. juni 2018 Bare klipp det helt pinnkort du. Ikke noe problem.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #11 Skrevet 8. juni 2018 10 timer siden, TinyBean skrev: Det er mange fine pixier til rundt fjes, er bare å finne den riktige. Skjønner godt at det er veldig kjipt for deg å miste håret. Heldigvis gror det ut, noen kanskje litt tregere enn andre. Gå til en ny frisør og få tips om hva du kan gjøre for håret ditt. Be dem gi håret ditt en god behandling, klipp det fint og la det være så det får gro i fred. Ha godt kosthold, det er superviktig for sunt hår, ikke bruk varmeprodukter, ikke farg eller noe som helst. Det kommer til å ta tid, men jeg tror det blir verdt det! Om du er redd hva folk kommer til å si eller det er dårlig selvtillit som hindrer deg i å absolutt rocke kort hår vet jeg ikke, men i sommervarmen kan jeg personlig si at kort hår er best. Slippe svett nakke og å bli heit i toppen, man slipper å bruke mye tid på stell av hår, slipper hårstrå OVERALT. Det er også mye fint tilbehør til kort hår, bare match det med klærne. Kunne jo vært en fin anledning til å prøve noe nytt? Skal selv buzze håret om et par uker og gleder meg 😄 Blir mer bruk av ørepynt og sminke nå som håret mitt ellers bare ville gjemt bort. Dette går så bra skal du se! Legger ved linker til pixier for runde fjes, og du kan også spørre frisøren om hva du kunne kledd. http://www.prettydesigns.com/easy-pixie-haircuts-round-faces/ https://therighthairstyles.com/15-most-endearing-short-hairstyles-for-fine-hair/ https://therighthairstyles.com/18-stunning-looks-with-pixie-cut-for-round-face/5/ Takk! Skal til frisøren til uke - kjenner jeg grugleder meg. -men dette hjalp ganske mye på! Anonymkode: 39d28...d3a
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #12 Skrevet 8. juni 2018 Pixie? Buzze? Jeg har blitt gammel skjønner jeg.... 🤣 Anonymkode: 4938a...3ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå