AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #1 Skrevet 5. juni 2018 https://www.dagbladet.no/kultur/er-dette-oslo-2030/60205980 Norge ødelagt, så tusen hjertelig takk til alle som har stemt Arbeiderpartiet. Håper dere er fornøyde med egen innsats! Det er spådd at åtte av Oslos bydeler vil bestå av 86% innvandrere innen litt over 10 år. Innen år 2100 vil det være 14 millioner mennesker i Norge, og i underkant av halvparten vil være innvandrere. Jeg for min del er veldig redd, jeg tror ikke bare dette vil føre med seg et enormt klasseskille - men også myr kriminalitet. Jeg har ikke veldig lyst til å bo her fremover, men har ikke så mange andre steder å dra.. 1. Hvordan tror dere økonomien og livet i Norge blir? 2. Du som stemte AP: tenkte du i det hele tatt over konsekvensene dette ville få?(Da jeg var 17 år satt jeg iallefall selv og regnet på dette, og skjønte konsekvensene!) - Jente av utdøende art og dårlig økonomisk fremtid. Anonymkode: c8380...06a 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #2 Skrevet 5. juni 2018 er ikke så redd for dette. Er forlengst død innen den tid. Spesielt siden jeg er født i 1965 🤪 Anonymkode: e77ac...cdc 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #3 Skrevet 5. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: er ikke så redd for dette. Er forlengst død innen den tid. Spesielt siden jeg er født i 1965 🤪 Anonymkode: e77ac...cdc Hva med barna dine? Anonymkode: c8380...06a 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #4 Skrevet 6. juni 2018 Jeg tror 14 mill er for lite, tipper det blir mange fler. Kriger som gir massale flyktningestrømmer, varme som gjør det ubeboelig i midtøsten og deler av Afrika, alle menneskene derfra blir plassert nordover i Europa. Russland tar ikke imot noen, så det blir trangt i Nord-Vest-Europa. Hvis ikke vi har blitt annektert av Russland innen den tid, da. Hadde ikke forbauset meg om at nasjonaliteter blir utvannet, det å være nordmann betyr ingenting, vi blir alle verdensborgere, og det blir kamp om mat og naturresurser. Det lureste er å kjøpe seg en god hytte langt unna folk, og la den være i familien i generasjoner, som fremtidig bolig når landet overstrømmes. Nært fiskevann og der man kan leve av ting man finner i naturen. Anonymkode: 81fca...e9b
Gjest Catalina Culès Skrevet 6. juni 2018 #5 Skrevet 6. juni 2018 Det er da ikke plass til så mange her....
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #6 Skrevet 6. juni 2018 14 hours ago, AnonymBruker said: er ikke så redd for dette. Er forlengst død innen den tid. Anonymkode: e77ac...cdc Ditto. Om man har hjernen med seg kan man se at verden er ganske fucked up generelt, handler ikke om innvandring eller hva, mennesker er barn i voksne kropper, lav intelligens, lett korttupte, lettlurte, smålige. Om man har valgt å få barn inn i denne verden så kan man bare takke seg selv 2 minutter siden, Catalina Culès said: Det er da ikke plass til så mange her.... Storbritannia har 60 millioner innbyggere, og Norge er 170 000+ kvadratkilometer større i landområdet enn storbritania. Vi har selvsagt en del fjell osv, men det kunne lett være mye mer mennesker rundt om i bygdene og rundt bygdene som vi har nå + at man kunne lagd nye bygder og nye butikker. London i seg selv har 8,7 millioner innbyggere Anonymkode: c6334...91b 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #7 Skrevet 6. juni 2018 Jeezes christ. Jeg driter faktisk i hvor mange mennesker det vil være i Norge om 80 år. Da er jeg død, og barnebarna mine får det nok uansett bra. Om de får det kjipt er det nok ikke antallet mennesker som er problemet. men jeg ser du har en dårlig økonomisk framtid, er du arbeidsløs? I såfall bør du kanskje gå i deg selv fremfor å skylle på andre. Jeg er fortsatt student, men har en ganske lys økonomisk framtid - på tross av å utdanne meg i et yrke som ikke er spesielt godt betalt Anonymkode: 389f1...6e4 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #8 Skrevet 6. juni 2018 10 minutter siden, Catalina Culès skrev: Det er da ikke plass til så mange her.... SVEITS har 8,4 millioner mennesker nå. Og landet består også i stor grad av fjell.. går nok fint å få plass til 14 mill i norge Anonymkode: 389f1...6e4 1
Salka Skrevet 6. juni 2018 #9 Skrevet 6. juni 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med barna dine? Anonymkode: c8380...06a Ikke meg du siterte, men det er faktisk ikke alle som har barn. Utrolig, men sant! 7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #10 Skrevet 6. juni 2018 Men nå må vi jo faktisk tenke på at flere av disse er 3. generasjons innvandrere, og vil vel si det er stor forskjell på de, og de som kom hit helt nylig. Jeg er 40 år, født og oppvokst på østkanten i Oslo, og gikk jo i klasse med flere innvandrere, og har en del innvandrere som venner. Men de har jo alle tatt høyere utdannelse, jobber, bidrar til samfunnet, lever som deg og meg. Og når blir de egentlig norske? Er de dømt bare fordi de har en annen hudfarge? For vi tar ikke inn mange lenger, ser ikke for meg at det får noen store endringer, samme hvem som sitter ved makten. Jeg er så mye mer redd for hva som kommer til å skje i hele verden, for vi er i ferd med å ødelegge den fullstendig, og det vil bare fortsette med flere og flere katastrofer. Hvem vet om det i det hele tatt er noe igjen her innen den tid. Anonymkode: 6b73c...385 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #11 Skrevet 6. juni 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeezes christ. Jeg driter faktisk i hvor mange mennesker det vil være i Norge om 80 år. Da er jeg død, og barnebarna mine får det nok uansett bra. Om de får det kjipt er det nok ikke antallet mennesker som er problemet. men jeg ser du har en dårlig økonomisk framtid, er du arbeidsløs? I såfall bør du kanskje gå i deg selv fremfor å skylle på andre. Jeg er fortsatt student, men har en ganske lys økonomisk framtid - på tross av å utdanne meg i et yrke som ikke er spesielt godt betalt Anonymkode: 389f1...6e4 Nei, jeg er også student! Anonymkode: c8380...06a
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #12 Skrevet 6. juni 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeezes christ. Jeg driter faktisk i hvor mange mennesker det vil være i Norge om 80 år. Da er jeg død, og barnebarna mine får det nok uansett bra. Om de får det kjipt er det nok ikke antallet mennesker som er problemet. men jeg ser du har en dårlig økonomisk framtid, er du arbeidsløs? I såfall bør du kanskje gå i deg selv fremfor å skylle på andre. Jeg er fortsatt student, men har en ganske lys økonomisk framtid - på tross av å utdanne meg i et yrke som ikke er spesielt godt betalt Anonymkode: 389f1...6e4 Hvordan vet du at du har en lys økonomisk fremtid i et yrke som ikke er veldig godt betalt? Det er ingen garantier for noen i disse automatiseringstider. Vi som jobber tett på digitaliseringsprosesser har fått mange forsmaker på hva som er mulig i dag, og hva som er mulig i 10-15 år fremover. Tenk bare hvor mye smarttelefonen har endret verden kun i løpet av litt over 10 år, fra 2007 og til nå. Og selv om det er vanskeligere å automatisere fysiske yrker og yrker som krever menneskelig interaksjon, så vil det mest sannsynlig bli mulig å automatisere mye innen 20-30 år. Når det er sagt, så bør man nok heller ikke bekymre seg for mye. Vi vet ikke hva slags nye yrker som dukker opp ennå, men det kan være at man trenger f. eks. langt flere teknologer/driftsteknikere. Noen må jo vedlikeholde den enorme mengden automatiserte enheter/droner som skyller inn over oss om et par tiår. Og noen folk i helsevesenet vil fortsatt behøves. Men selv om jeg ikke er så bekymret på egne vegne siden jeg mest sannsynlig er borte før 2100, vil jeg nok være bekymret om jeg får barn. De og evt. deres barn igjen vil gå en helt annen fremtid i møte, med mer kamp om naturressurser og goder av den enkle grunn at verdensbefolkningen vil stige kraftig. Det er den store bekymringen, ikke nødvendigvis arbeidsmarkedet i seg selv. Anonymkode: 26379...372 1
Gjest PaN Skrevet 6. juni 2018 #13 Skrevet 6. juni 2018 (endret) Vel så lenge Norge har åpne grenser, latterlig enkel politikk og økonomi andre land drømmer om så er dette ikke noe vi kan se bort i fra men jeg er ikke redd og bruker ikke tiden på å tenke på hva som eventuelt kan skje men man må heller prøve å løse dagens problem først Endret 6. juni 2018 av PaN
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #14 Skrevet 7. juni 2018 På 5.6.2018 den 23.32, AnonymBruker skrev: Hva med barna dine? Anonymkode: c8380...06a Jeg har ingen barn. Min slekt dør ut når jeg er borte. Anonymkode: e77ac...cdc 1
Knirke Skrevet 7. juni 2018 #15 Skrevet 7. juni 2018 Hvis du vender blikket ut av Norge og mot hele verden, så sitter faktisk majoriteten av befolkningen og tror at jorda klarer å fø på 11 milliarder mennesker i 2050. I dag er vi 7,5 milliarder, og ressursene jorda klarer å produsere blir brukt opp tidligere og tidligere for hvert år. I fjor var "earth overshoot day" i August. Biomassen på jorda er nå nede i 1% ville dyr, og resten er mennesker og landbruksdyr. En masseutryddelse utav en annen verden. Å føde barn inn i en sånn verden er i grunn en absurd tanke... For det første vil man da bidra til problemet, og for det andre så kommer våre barn og barnebarn til å måtte oppleve grusomme sultkatastrofer samt en knapphet av ressurser som kommer til å resultere i kriger. Og det er jo ikke barnas feil, det er VÅR feil for at vi ikke klarer å se faretegnene før det er for sent. 4
stan Skrevet 7. juni 2018 #16 Skrevet 7. juni 2018 22 timer siden, Catalina Culès skrev: Det er da ikke plass til så mange her.... Plassen er det minste problemet. Her har jeg plassert et kart av Beijing over Oslo i samme målestokk. Beijing har en befolkning på omlag 30 millioner, som fint får plass mellom Drammen og Lillestrøm. Men de bygger nok litt mer i høyden kineserne.
Gjest PaN Skrevet 7. juni 2018 #17 Skrevet 7. juni 2018 (endret) 3 timer siden, stan skrev: Plassen er det minste problemet. Her har jeg plassert et kart av Beijing over Oslo i samme målestokk. Beijing har en befolkning på omlag 30 millioner, som fint får plass mellom Drammen og Lillestrøm. Men de bygger nok litt mer i høyden kineserne. Det har jo vært egentlig ganske kult at Oslo var like stor som Beijing 😮 Endret 7. juni 2018 av PaN
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #18 Skrevet 7. juni 2018 På 6.6.2018 den 12.24, Catalina Culès skrev: Det er da ikke plass til så mange her.... Haha. Hahahaha. Hahahahaha. Norge har et lite innbyggertall i forhold til landområdet. Anonymkode: 55787...1da
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #19 Skrevet 7. juni 2018 På 5.6.2018 den 21.54, AnonymBruker skrev: https://www.dagbladet.no/kultur/er-dette-oslo-2030/60205980 Norge ødelagt, så tusen hjertelig takk til alle som har stemt Arbeiderpartiet. Håper dere er fornøyde med egen innsats! Det er spådd at åtte av Oslos bydeler vil bestå av 86% innvandrere innen litt over 10 år. Innen år 2100 vil det være 14 millioner mennesker i Norge, og i underkant av halvparten vil være innvandrere. Jeg for min del er veldig redd, jeg tror ikke bare dette vil føre med seg et enormt klasseskille - men også myr kriminalitet. Jeg har ikke veldig lyst til å bo her fremover, men har ikke så mange andre steder å dra.. 1. Hvordan tror dere økonomien og livet i Norge blir? 2. Du som stemte AP: tenkte du i det hele tatt over konsekvensene dette ville få?(Da jeg var 17 år satt jeg iallefall selv og regnet på dette, og skjønte konsekvensene!) - Jente av utdøende art og dårlig økonomisk fremtid. Anonymkode: c8380...06a Lenge siden vi kunne si at vi var stolte av å være norsk. Anonymkode: f18d0...ef5 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #20 Skrevet 7. juni 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha. Hahahaha. Hahahahaha. Norge har et lite innbyggertall i forhold til landområdet. Anonymkode: 55787...1da Spørsmålet er ikke hvor mye plass man har, men hvor mye som kan utnyttes effektivt. Norge har store fjellområder og andre høytliggende områder som ikke kan utnyttes effektivt med tanke på geografi og klima. Anonymkode: 26379...372
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå