Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #1 Skrevet 1. mars 2005 Heisann. Jeg er helt blank når det gjelder sminke. Har vel alltid bare brukt en mascara og litt øyenskygge. Har vært igjennom endel hormonkurer i forbindelse med prøverørsforsøk, og har fått masse kviser. Trodde først dette ville gåå over av seg selv, men..... det har gått ett år siden siste hormonkur nå, og kvisene er der fortsatt. Har kjøpt med disse produktene: Dermalogica: Anti-bac Skin Wash, bruker hver morgen Multi-active Toner, bruker etter skin wash Oil Control Lotion, bruker også hver dag. Noen som har noetips om noe annet?? Bruker også en "puddersak" fra bodyshop... en med masse kuler *S* Er den noen som vet hvilken jeg mener, og om den evt er bra og bruke. Skulle hatt noe for å fått litt farge og skjule litt kviser og sorte prikker.... men er som sagt veldig blank :oops: Beklager at det blr så langt... er foresten 31 år:-) Wenche
Colargol Skrevet 1. mars 2005 #2 Skrevet 1. mars 2005 For det første bør du unngå å bruke pudder, makeupkrem ol. Huden får ikke puste og blir mer uren dermed får du bare mer kviser. Jeg ville rådet deg til å gå til legen, de har medisiner for de som er hardt ramet av kviser og uren hud. Poenget er nemlig at problemet er vanskeligere å bli kvitt jo eldre du blir, i hvertfall etter det jeg har hørt. På endel frisørsalonger får du også kjøpt en serie som heter noe med "silk" altså silke (tror jeg), men de skjønner det hvis du spør. Det er en slags krem/olje. Serien er utviklet for håret men fungerer supert også på uren,kvisete hud. Har et par venninner som sverger til den, den ene er frisør selv! -Og den er ikke farlig for hverken hår eller hud!! Det å rense huden hver kveld OG morgen er kjempe viktig, men pass på så du ikke overdriver for det kan virke helt motsatt igjen. Men som sagt, siden du har gått på hormoner ol. så synes jeg du bør gå til legen. Sikkert andre kvinner som har fått den samme bivirkningen av hormoner tidligere, så da har de sikkert noen gode råd til deg. Hvis alt går til h.. så får du prøve tannkrem på huden om natten -"gammelt"kjerringråd Lykke til! :-)
Gjest Daniella_ Skrevet 1. mars 2005 #3 Skrevet 1. mars 2005 Det skal vel ikke være nødvendig å slutte med pudder? Det finnes da pudder som ikke tetter igjen, og som er ganske så skånsom for huden. Jeg ville tatt meg en tur til hudpleier jeg, eller snakket med legen din.
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #4 Skrevet 1. mars 2005 Takker så mye for svar. Har ikke så mye kviser at jeg kan gå til legen med det... er vel mer at det er uvant og føles ubehagelig....
Elze Skrevet 1. mars 2005 #5 Skrevet 1. mars 2005 Du trenger ikke ha mye kviser for å gå til lege med det. Det holder at du selv synes det er plagsomt, ikke bry deg med hva legen synes.
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #6 Skrevet 1. mars 2005 Dårlig hud kan faktisk føre til en forverring av menneskers psykiske helse. Særlig hvis man i voksen alder ikke blir kvitt dem. Kontakt legen din så du evt. kan få henvisning til hudlege.
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #7 Skrevet 1. mars 2005 Da skal jeg prøve å ta det opp med han neste gang jeg har time:) Men tror dere det er ok å bruke de produktene jeg gjør? Takker så mye for hjelpen. Wenche
Gjest gjest1 Skrevet 1. mars 2005 #8 Skrevet 1. mars 2005 Hvis du fikk kviser som følge av hormonkuren, så kan kanskje legen hjelpe deg med å bli kvitt de også. En enkel tetracyklin-kur kan virke. Det er en form for antibiotika. Jeg har brukt Anti-bac fra Dermalogica, men den var aaaaltfor sterk til meg. Gjorde bare vondt verre for meg. Fikk skikkelig tørr overhud, og huden produserte olje for å kompensere. Tror den er beregnet for _veldig_ oljete og belastet hud. Jeg kom "uheldigvis" til å glemme den på et hotell etter 2 uker, og har ikke savnet den siden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå