Thomasine Skrevet 1. mars 2005 #1 Skrevet 1. mars 2005 Trygdeetatens uttrykk! Trygdeetaten må lære å uttrykke seg riktigere! Her kommer noen eksempler på hvordan vi ikke bør formulere oss! Eksemplene stammer fra saksmapper og legejournaler ifm behandling av trygdesaker: (Ved nærmere ettertanke er det jo greit at noen likevel uttrykker seg slik. Da får vi andre - som selvfølgelig ikke formulerer oss slik - noe å le av!) * Pasienten har ikke vært gift, forlovet eller på annen måte straffet fra før. * Pasienten har tidligere vært aktiv, men har nå gått over til rollen som husmor. * Pasienten er oppegående og sengeliggende. * Pasienten var i ferd med å løpe etter Briskebytrikken, da hun plutselig falt på kne foran domkirken. * Pasienten arbeidet på et tak, han mistet taket og falt. * Det er sannsynlig at pasienten ikke kan bære ølkasser med fingeren så han sykemeldes i 2 uker. * Pasienten er potetskreller og bruker sin finger til dette. * Pasientens største problem er impotens, så han søkes til Jeløy Kurbad for opptrening. * Pasienten har en protese i overkjeven og en hjemme. * Pasienten gikk tur i skogen da han traff en elg som også var ute på tur i skogen. * Han har for det meste kontorarbeide, men har også endel reisning i virksomheten. * Pasienten er en 65-år gammel kvinne som ramlet på gaten. Tilfellet ble komplisert av at en lastebil deretter kjørte over henne. * Pasienten hører meget dårlig. Faktum er at han ikke har noen hørsel i det hele tatt på venstre øye. * Pasienten skal avholde seg fra alle former for seksuell aktivitet til jeg kan ta i mot henne. * Etter at pasienten sluttet å røyke har hans lukt kommet tilbake. * Pasienten søker hjelp etter å ha slått til venstre stortå som nesten har løsnet. Personalet får dog ikke dra den av da det gjør vondt. * Har hodepine i hodet. * Pasienten har mandolinstor prostata * Dette var de pasienter som ble liggende på mitt skrivebord. * Pasienten var gravid i 19. måned. * Pasienten synes at høyre stortå henger ned noe sammenlignet med de andre fingrene. * ...blør i blant fra venstre nese. * Avføringen har samme farge som dørene i 3. etasje. * Hun beskriver hodepinen som spennende. * Urin dyrket på distriktslegen viser vekst av coli. * Venstre kne svulmet opp og søkte lege. * Jeg titter på pasienten i microskop, men blir ikke klokere av det. * ...har vært på fjelltur. Nedkom med helikopter i går. * Liten tumor på venstre side av høyre skalle. * Pasienten røyker en sigarett i uken. Oppfordrer til å innskrenke røykingen. * ...kan ikke få haken på golvet... * Pasienten er betydelig bedre etter at han dro herfra. * ...har begynt å få små te-skjeer i avføringen opp til 15-20 ggr.daglig. * Lastebilsjåfør med god kondisjon som ellers reiser en mil uten å bli andpusten. * Lymfekjertelen sendes samme dag som pasienten med taxi til Oslo. * Skal trene i basseng om hun våger seg ned i bassenget. Tas opp på nytt om en uke. * ....behøver to levende personers støtte... * Går som tidligere en del på sine ben. * Har tre barn, tre jenter og en gutt. * Hatt vondt i natt i øret som har forsvunnet. * Føler seg bedre om han holder hodet bak nakken. * Far og mor døde når hun var 12 år. De har ingen kontakt med henne. * Kommer nå inn grunnet smerter i gipsen. * Pasienten får allergisk reaksjon av kontrastmiddel, jordbær, reker og flere av barna. * Frakturene ligger med hverandre
Gjest *Fiona* Skrevet 3. mars 2005 #10 Skrevet 3. mars 2005 Tårene renner i strie strømmer her... TAKK, den trengte jeg! Mandolinstor prostata... Avføring som dørene i 3. etasje... *tørker lattertårer*
koldbruna Skrevet 5. mars 2005 #12 Skrevet 5. mars 2005 Skjønner ikke hvor dere henter alt sammen hen jeg.
Tule Skrevet 8. mars 2005 #13 Skrevet 8. mars 2005 Skjønner ikke hvor dere henter alt sammen hen jeg. hei pssst humorogkanari og humor 911 hilsen
Tule Skrevet 8. mars 2005 #14 Skrevet 8. mars 2005 hei det er utrolig morsomt men jeg abonere på en slik siden selv hilsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå