Gå til innhold

Yoga

Ellen

Anbefalte innlegg

Hei. Er det noen her som har erfaring med yoga?

Har lyst til å begynne på yogakurs/trening, men er redd det er veldig vanskelig? Er ikke så veldig trent og ganske stiv. Noe å anbefale i Oslo-området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt at "Yggdrasil" er en bra yogaskole, men har ikke prøvd det selv. men jeg har også lyst til å begynne på yoga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv har jeg lært yoga av bøker, det er helt genialt...kan liksom konsentrere meg om øvelsene når jeg er alene, i stedet for å bli distrahert av at det er andre i rommet. kan også gjøre ting i mitt eget tempo, og det er riktig yoga. hvis man stresser med å følge etter en instruktør og ikke tenker/konsentrerer seg på egen hånd er det ikke riktig yoga. yoga er nemlig like mye hjerne som kropp. så jeg anbefaler bøker og gulvet i stua! lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange yogastillinger kan modifiseres, slik at de kan gjøres enklere for nybegynnere, evt. vanskeligere for erfarne. På et nybegynnerkurs er det sikkert ikke for vanskelig. Fulgte yogakurs på morgen-tv i USA og likte det veldig godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yogaskolen i Oslo er det noe som heter. Mamma gikk på kurs der i vinter, og virket veldig fornøyd med det. Hun har hatt en del ryggproblemer, blant annet en skulder som låser seg i tide og utide, men hun merket ikke noe til dette etter at hun begynte på yoga. *skryte* :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg vet om en Fredensborg yogasenter de ligger bak hoved Deichmanske bibloteket.Denne sentret er ikkekommersierlt aktivtetesenter Senteret er blitt til og drives gjennom felles innsats fra mennesker som er interressert i yoga ,meditasjon ,kultur og økologisk livstil.Det koster 700 kr for studenter og 800 kr for ikke studenter.Ringer du dette tlf:22 20 23 09 kan du få mere info.De har kurs for nybegynnere den 30 sept.

Går du inn på denne siden får du vite hvilke kroppstype du er og litt om yoga.http://www.indiska.com

mvh en som har stor respekt for det alternativlivsstilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gummis -ikke innlogget

Jeg har drevet med yoga naa i over ett aar. Har provd lenge for aa finne rett yoga stil. Den jeg liker best heter Iyengar yoga. Der venter man til man kan stilligene foer man begynner konsentrere seg paa pusting, samt venter aa laere de vanskeligste stilligene til senere. Hatha yoga hadde ikke jeg noe tilovers pga dette. Men det er jo veldig opp til laererne!

Har en bok jeg anbefaler skrevet av Mira Mehta - soek paa Amazon saa finner du den (husker desverre ikke navnet). Den boken er veldig bra aa forklare stilliger, samt den gir en 9 ukers treningsplan!

Yoga er virkelig den treningsformen for stemmer best for meg - sjelden faar jeg brukt kroppen saa godt som paa disse treningene!

Desverre vet jeg ikke om steder i Norge/Oslo da jeg bor i utlandet, men kommer hjem til jul og skal begynne lete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...