Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Sist jeg ble gravid satte de inn egget på dag 2 etter uthenting. Det fikk fint og vi fikk en nydelig gutt <3 Denne gangen var det noe med helgedager osv som gjorde at egget ble satt tilbake på dag 5, som blastocyst. De andre 8 eggene mine hadde falt da på dag 4, så sånn sett var det jo veldig bra at vi ventet til dag 5! Men har dere noe erfaring med å sette inn dag 2 eller 3 kontra dag 5? Noen som har prøvd forskjellig? Skulle gjerne likt å vite om sjansen er større når man setter inn en blastocyst som ifølge legen var «perfekt» kontra når man setter inn et egg tidligere.

Anonymkode: 62b80...a4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et barn med blacosyst og venter en gutt med innsett av 3 dagers.min lege sa det var best statistisk med å bruke blasocyster,da de ser om de som ikke overlever til dag 5 ofte ikke ville overlevd i magen.på mitt sykehus har de kun fryst blasocyster til meg. Men vet at det er mange som er blitt gravid med både 2 og 3 dagers.

Gjest Annypanny
Skrevet

Følger denne... har akkurat satt inn blastocyst selv og er superspent!

AnonymBruker
Skrevet

Ingen med prøverørserfaring på dette forumet? 😕 Kjenner noen til andre forumsider der det finnes flere med prøverørserfaring?

Skrevet

Jeg har bare satt inn på dag 5. 

De sier jo at de på dag 5 er "sterkere", og at det er større sannsynlighet for graviditet med dag 5. Embryoene tåler mer Og har har kommet lengre i utviklinga.

Men forholdene i livmoren er bedre enn i varmeskapet, så selv om mange egg går på grunne på vei til dag 5 i laben, så har de hatt potensiale til å bli babyer hvis de hadde vært plassert i livmora 🙂 Men er jo vanskelig å si noe konkret.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du prøver under prøverør 2018 i dette forumet får du sikkert svar. Jeg tror ikke det er noe klart svar på det du spør om. Jeg tror ikke klinikkene hadde satt inn på dag 2 eller 3 hvis det betød at det var mindre sjanse på å bli gravid enn med blastocyst. Mitt inntrykk er at de prøver litt forskjellig fra gang til gang hvis forsøk ikke lyktes. Noen ganger kan kanskje blastocyst være det som skal til for å komme i mål. Men hvis mange egg faller fra før dag 5, så er det vel dumt å vente, bedre å sette inn på et tidligere stadium. 

Anonymkode: d78c4...800

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen med prøverørserfaring på dette forumet? 😕 Kjenner noen til andre forumsider der det finnes flere med prøverørserfaring?

Du måtte jo ha fått svar fra hundrevis av kvinner med erfaring fra innsett på ulike dager for å få noe interessant ut av et sånt spørsmål da...

Anonymkode: f267c...795

AnonymBruker
Skrevet

På 5.6.2018 den 17.41, AnonymBruker skrev:

Hei. Sist jeg ble gravid satte de inn egget på dag 2 etter uthenting. Det fikk fint og vi fikk en nydelig gutt ❤️ Denne gangen var det noe med helgedager osv som gjorde at egget ble satt tilbake på dag 5, som blastocyst. De andre 8 eggene mine hadde falt da på dag 4, så sånn sett var det jo veldig bra at vi ventet til dag 5! Men har dere noe erfaring med å sette inn dag 2 eller 3 kontra dag 5? Noen som har prøvd forskjellig? Skulle gjerne likt å vite om sjansen er større når man setter inn en blastocyst som ifølge legen var «perfekt» kontra når man setter inn et egg tidligere.

Vi har prøvd begge, lyktes med blastocyst to ganger. Vi har ikke lykkes før dem prøvde dyrke 5 dager. 

Mvh par som har brukt 190,000kr av egen lomme, nå venter vi tvillinger siden dem satt inn 2 blastocyster. 

Anonymkode: 068f2...594

Skrevet

Jeg tror nok du får like mange forskjellige svar som du får kvinner som svarer. Det som er «best» er alltid det som fungerte for den personen. Har du blitt gravid på 2-dagers er det best, mens har du blitt gravid på 5-dagers så er det å foretrekke. Det er nok sånn at begge deler praktiseres på de forskjellige klinikkene fordi det ikke er store forskjeller i sjangsene. Og så er det jo gjerne flere faktorer som spiller inn i slike beslutninger. Det er et sjangsespill uansett hvordan du ser på det. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...