Gå til innhold

"Jeg gidder ikke lese alle innleggene, men..."

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det flere enn meg som synes det er ufint å svare i tråder på den måten? Det er ganske vanlig praksis har jeg sett!

Ok kanskje om tråden er på 100 sider fra før, men en tråd på 2 sider må man vel kunne gidde å lese gjennom før man slenger seg inn? Det blir hvertfall ganske dårlig debatt av sånn oppførsel ettersom den som skriver ikke har fått med seg hva som har skjedd, hvilke turns and twists som har foregått og framfor alt hva som allerede er "ramset opp..."

Hva mener du - er det ok å spamme tråder på den måten? Hvor lang må en tråd ev være før det er greit å ikke lese innleggene før man svarer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det er jo trådstarters egen feil om det ikke skulle holde å lese det første innlegget for å kunne besvare det.

Gjest TomKrus
Skrevet

Selv pleier jeg å ignorere slike innlegg(hvis jeg ikke er i kverulant humør) . Iallfall hvis det er svar på noe jeg selv skrev på side en, og vi nå er på side 14.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg gidder ikke alltid lese gjennom en tråd med 14 sider, med svar opp og ned fra en haug med brukere.

Da svarer jeg heller på hovedinnlegget, som bør være det tråden handler om.

Gjest gjesta
Skrevet

er ikke alltid jeg gidder å lese mer enn hovedinnlegget. men hvis det er bare på 2 sider, leser jeg som regel alle innleggene. Men det bør nok være opp til hver enkelt.

Gjest trådstartern
Skrevet
Jeg gidder ikke alltid lese gjennom en tråd med 14 sider, med svar opp og ned fra en haug med brukere.

Da svarer jeg heller på hovedinnlegget, som bør være det tråden handler om.

Poenget mitt er at dette er et debattforum! Det blir ikke noen debatt om man ikke leser de andres innlegg og argumenterer ut fra hva de skriver. Å bare svare på hovedinnlegget uten å ha peiling på hvilken argumentasjon som pågår i tråden anser jeg som dårlig sosial intelligens - og å spamme tråder.

Flere meninger?

Gjest gjesta
Skrevet

Poenget mitt er at dette er et debattforum! Det blir ikke noen debatt om man ikke leser de andres innlegg og argumenterer ut fra hva de skriver. Å bare svare på hovedinnlegget uten å ha peiling på hvilken argumentasjon som pågår i tråden anser jeg som dårlig sosial intelligens - og å spamme tråder.

Flere meninger?

Av og til er jeg trøtt eller har liten tålmodighet, så da leser jeg bare hovedinnlegget.

Skrevet

Enig med trådstarter. Når en tråd går over mange sider er det stor sannsynlighet at nye argumenter og synspunkter har gjort at tråden har beveget litt utover det opprinnelige innlegget uten at den har sporet av av den grunn. Å ikke gidde å lese hele tråden (greit nok, men å faktisk starte innlegget med å opplyse om det!!) og bare komme med sine synspunkter (som svært sannsynlig er en gjentakelse av noe som allerede er skrevet kanskje flere ganger) synes jeg vitner om et sterkt behov om å svare i flest mulig tråder, uten å nødvendigvis gidde å engasjere seg i diskusjonen en gang. Det kommer selvfølgelig litt ann på hva slags type innlegg det dreier seg om da.

Gjest manic
Skrevet

Man burde jo lese hele tråden, og jeg prøver!

Men noen har en tendens til å skrive så himla lange innlegg, der halve innlegget består i å kommentere og dementere hver minste setning til siste gjest/bruker. Ikke alltid jeg leser de aller lengste innleggene, men resten. I samme slengen, det er ikke ofte jeg gidder å lese innlegg der hele argumentet er en weblink til en 10 siders artikkel om et eller annet.

Skrevet

det kommer litt an på typen tråd også synes jeg, dersom det er en tråd der man er ute etter diskusjon, så bør man lese hele (selv om det hender jeg ikke orker...)

men er det f.eks tråder der man utifra hovedinnlegget ser at man kan bidra med hjelp til ett dilemma, problem etc, altså søken etter hjelp ikke en diskusjon, og jeg føler jeg har noe å bidra med, så kan jeg svare uten å lese alle sidene om det er mange.

også tråder der det går på hva din mening om en sak er, for min mening er da min mening, selv om førti andre har svart før meg.

så, det kommer an på.

Skrevet

Det kommer i grunn helt an på startinnlegget. Hvis trådstarter spør feks om andre har erfaring med hva det nå måtte være, synes jeg det er greit å komme med sin erfaring uten å ha lest hele tråden.

Skrevet

Og her er et annet eksempel: Aline og jeg svarte tydligvis samtidig, så ser det ut som om jeg blåser i at Aline har skrevet det jeg hadde tenkt å si og derfor skriver jeg det selv.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg svarer ofte på hovedinnlegget først, og så leser jeg resten av tråden etterpå. Det kan ofte føles teit, for da har jeg gjerne sagt nøyaktig det samme som fjorten andre før meg..... Og kanskje har jeg til og med stilt et spørsmål til hovedinnlegget som også er besvart allerede. Sånn kan det gjøres, men jeg er enig; det er dårlig debattmoral eller hva jeg skal kalle det.. hej og hu

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg svarer ofte på hovedinnlegget først' date=' og så leser jeg resten av tråden etterpå. Det kan ofte føles teit, for da har jeg gjerne sagt nøyaktig det samme som fjorten andre før meg..... Og kanskje har jeg til og med stilt et spørsmål til hovedinnlegget som også er besvart allerede. Sånn kan det gjøres, men jeg er enig; det er dårlig debattmoral eller hva jeg skal kalle det.. hej og hu[/quote']

Enig, slikt skjer fort :-?

Men ofte kan det sikkert være lettere for den av oss som bruker veldig mye tid her inne, og derfor får med seg de første kommentarer som kommer. Det kan være vanskelig å få lest absolutt alle 10 siders innlegg til enhver tid. (puwh)

Gjest Anonymous
Skrevet

Flere meninger?

Klart dette er et debattforum, det behøver du ikke fortelle meg :wink:

Om man blir spurt om sine erfaringer eller meninger om en ting, behøver ikke jeg lese fjorten andre brukere sine innlegg om hva de mener om saken.

Jeg prøver å lese flest mulig innlegg i alle tråder jeg interesserer meg for, men noen skriver både mange og lange innlegg i en tråd, og det hender fort en tråd sklir ut til å handle om noe helt annet enn det opprinnelige tema, og da mister jeg interessen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Flere meninger?

Jeg tror det kan tyde på at man i noen tilfeller (ikke alle) kan gjøre lurt i å tenke, ikke èn, ikke 2 - men 3 ganger over hva man skriver. Dersom man fikk frem hva man egentlig ville - så burde det så absolutt holde å lese hovedinnlegget trådstarter begynnte med.

Men jeg er helt enig - det er ofte ikke lett å treffe midt på spiker`n ved første forsøk :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Prøver å få med meg poenger og meninger til adre,men ikke lett om det er over ørten sider. Synd, for da kan man miste mange gode poeng.

Når jeg spør noen om noe på en tråd, så leser jeg igjennom svar jeg får.Jeg pleier å gi tilbakemeldinger med takk til de rådene jeg syns er meget bra.

jeg har prøvd å gi mld om hvordan det har gått.

Det kunne andre kansje ha gjort også? mange engasjerer seg i visse type saker. Plutselig forsvinner trådstarter......alle lurer på hvordan det gikk.

Gjest Anonymous
Skrevet
Prøver å få med meg poenger og meninger til adre,men ikke lett om det er over ørten sider. Synd, for da kan man miste mange gode poeng.

Når jeg spør noen om noe på en tråd, så leser jeg igjennom svar jeg får.Jeg pleier å gi tilbakemeldinger med takk til de rådene jeg syns er meget bra.

jeg har prøvd å gi mld om hvordan det har gått.

Det kunne andre kansje ha gjort også? mange engasjerer seg i visse type saker. Plutselig forsvinner trådstarter......alle lurer på hvordan det gikk.

Bare dette nå ikke resulterer i ørten meldinger, som:

"Hei! Hva skjedde her a?"

"Hvor ble det av trådstarter??"

"Hvordan gikk det egentlig med denne tråden?"

:ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Har vel litt med takt og tone også? Gi litt tilbakemld?

Mange her inne er så opptatt med å bare svare. Andres poeng og meninger betyr ingen ting.

tror kansje det kunne blitt litt hyggeligere om man viste litt takt og tone også?

Selvsagt er det en debattplass,men om man skriver brev også, så komenterer en vel de amn får brev fra? Ike bare skriver om ditt ve og vel uten å ta hensyn?

Skrevet

Jeg synes det er helt OK å svare på hovedinnlegget, uten å lese alle andre innlegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...