AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #1 Skrevet 5. juni 2018 Jeg begynte i ny jobb i fjor, og stortrives med arbeidsoppgavene. Jeg har gode kollegaer, og vi har en avslappet uformell tone som jeg liker. Likevel føler jeg at det kan b li i overkant "lystig". Feks når vi skulle presentere avdelingene så mente sjefen at vi burde gjøre det som en musikal. Dette ble heldigvis nedstemt, men han kommer stadig med sånne forslag. Nå har vi fått en ny sosial platform, og vil at alle skal lage humorprofiler der vi kler oss ut. Noen syns dette er supergøy, noen syns det er bare noe de må gjøre, og et fåtall hater det. Jeg tilhører siste gruppe. Jeg er ikke usosial; deltar og koser meg på normale jobbevents og middager. Jeg er heller ikke humørløs, smiler og ler mye. Men den type humor er det kleineste jeg vet. Husker vi pleide å se på denne og lignende "humor-på-jobben-sanger" og bli så flau at jeg hadde lyst å krype ned i et hull. Det er så grusomt. https://www.youtube.com/watch?v=fNawmjQdc4c Hvordan si at jeg ikke vil være med på dette tullet? Anonymkode: f407f...567 10
Gjest ti10 Skrevet 5. juni 2018 #2 Skrevet 5. juni 2018 (endret) Hva i alle dager er det slags bransje du jobber i? Endret 5. juni 2018 av ti10
frekvens Skrevet 5. juni 2018 #3 Skrevet 5. juni 2018 Haha, det der hadde ikke en sjel på min arbeidsplass blitt med på. Jeg hadde rett og slett sagt at jeg ikke kom til å delta som om det var det største selvfølgelighet. 4
XbellaX Skrevet 5. juni 2018 #4 Skrevet 5. juni 2018 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg begynte i ny jobb i fjor, og stortrives med arbeidsoppgavene. Jeg har gode kollegaer, og vi har en avslappet uformell tone som jeg liker. Likevel føler jeg at det kan b li i overkant "lystig". Feks når vi skulle presentere avdelingene så mente sjefen at vi burde gjøre det som en musikal. Dette ble heldigvis nedstemt, men han kommer stadig med sånne forslag. Nå har vi fått en ny sosial platform, og vil at alle skal lage humorprofiler der vi kler oss ut. Noen syns dette er supergøy, noen syns det er bare noe de må gjøre, og et fåtall hater det. Jeg tilhører siste gruppe. Jeg er ikke usosial; deltar og koser meg på normale jobbevents og middager. Jeg er heller ikke humørløs, smiler og ler mye. Men den type humor er det kleineste jeg vet. Husker vi pleide å se på denne og lignende "humor-på-jobben-sanger" og bli så flau at jeg hadde lyst å krype ned i et hull. Det er så grusomt. https://www.youtube.com/watch?v=fNawmjQdc4c Hvordan si at jeg ikke vil være med på dette tullet? Anonymkode: f407f...567 Du sier- "takk for forespørsel men nei takk". Jeg hadde aldri i mitt liv orket å være med på noe slikt. MEN, som @ti10 sier - hva i alle dager slags bransje er det du er i? Om du jobber i barnehumoravdeling på NRK så stiller jo saken seg litt annerledes. 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #5 Skrevet 5. juni 2018 Er det en barnehage? Sykehusklovnene? Eventbyrå? Hvis ikke, så skjønner jeg ikke hvorfor dere skal presentere dere som klovner på sosiale medier. Anonymkode: 2d660...6c5 8
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #6 Skrevet 5. juni 2018 Jobber du i "the office"? *(Humorkanalen Tv2) Anonymkode: 0344d...6e6 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #7 Skrevet 5. juni 2018 Jeg jobber som ingeniør i et oljeserviceselskap forresten. Så det er overhodet ikke noe kreativ bransje der den type sprell er forventet. Men sjefen min har drevet med revy tidligere, og savner det tydeligvis... Anonymkode: f407f...567 4
solkrem Skrevet 5. juni 2018 #8 Skrevet 5. juni 2018 Kan vi ikke bli enige i å nedlegge forbud mot å lage slike flaue videoer på jobben? Du beskriver min situasjon perfekt. For min del spurte jeg sjefen om vi kunne ta en kaffekopp i en pause, og jeg fortalte da at jeg er ukomfortabel med den type ting og at jeg ikke kom til å bli med på noen videoer. Han ble overraska, for alle later jo som de er så sporty og positive hver gang sjefen legger frem noen sånne ideer. Tror alle synes det er omtrent like flaut og unødvendig. Si fra du, før det er for sent. 5
Gjest hind Skrevet 5. juni 2018 #10 Skrevet 5. juni 2018 Å herregud.... Kanskje du kan tre en papirpose over hodet og være anonymt festlig? Da beholder du i alle fall et lite fnugg av verdighet siden ikke alle kan kjenne deg igjen
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #11 Skrevet 5. juni 2018 Jo før du lærer å si nei, jo bedre får du det med deg selv. Anonymkode: a1310...b04
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #12 Skrevet 5. juni 2018 Skjønner hvordan du har det Ts. Jeg føler det samme med sang. Jeg hater folk som på død og liv skal tvinge andre til å synge. Er heldigvis så etablert på arbeidsplassen at jeg bare går meg en tur til de har sunget seg ferdig. Anonymkode: fa3bd...9b4 7
visp Skrevet 5. juni 2018 #13 Skrevet 5. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner hvordan du har det Ts. Jeg føler det samme med sang. Jeg hater folk som på død og liv skal tvinge andre til å synge. Er heldigvis så etablert på arbeidsplassen at jeg bare går meg en tur til de har sunget seg ferdig. Anonymkode: fa3bd...9b4 I hvilke anledninger kreves det sang? TS: på tide at dere går sammen og setter dere på bakbeina. Utrolig hvor mye piss sjefer tror de ansatte liker. De har vært på et eller annet tåpelig kurs og tror det skaper motivasjon. 2
Gent82 Skrevet 5. juni 2018 #14 Skrevet 5. juni 2018 Sånt krever en god del alkohol. Da kunne det blitt veldig morsomt
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #15 Skrevet 5. juni 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber som ingeniør i et oljeserviceselskap forresten. Så det er overhodet ikke noe kreativ bransje der den type sprell er forventet. Men sjefen min har drevet med revy tidligere, og savner det tydeligvis... Anonymkode: f407f...567 Ser for meg at det er nettopp på slike "stive" arbeidsplasser slikt kan forekomme. Jeg jobber i en kreativ bransje. Det hadde aldri skjedd på min arbeidsplass. Anonymkode: 5a877...09f 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #17 Skrevet 5. juni 2018 3 hours ago, solkrem said: Kan vi ikke bli enige i å nedlegge forbud mot å lage slike flaue videoer på jobben? Du beskriver min situasjon perfekt. For min del spurte jeg sjefen om vi kunne ta en kaffekopp i en pause, og jeg fortalte da at jeg er ukomfortabel med den type ting og at jeg ikke kom til å bli med på noen videoer. Han ble overraska, for alle later jo som de er så sporty og positive hver gang sjefen legger frem noen sånne ideer. Tror alle synes det er omtrent like flaut og unødvendig. Si fra du, før det er for sent. Anonymkode: 6b507...b65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå