Gå til innhold

Trenger råd.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har allerede skrevet om dette tidligere og jeg trenger flere råd. 

Jeg skal prøve å gjøre historien så kort som mulig: Jeg har i flere måneder styret med en mann og det har ikke vært noe annet enn sex, han har vært tydelig på at han ikke ville ha forpliktelser. Som kvinne gikk jeg i den typiske fella å få følelser allikvel. Ble ikke forelsket, men betatt. Aldri sagt dette til han, men tror han merket det godt. 

I helgen skulle jeg ha fest og utpå kvelden fikk jeg melding av han om hva jeg gjorde. Jeg skrev at jeg hadde fest og han spurte da om å komme. Jeg hadde en dårlig magefølelse, fordi jeg lurte på om han kunne være i stand til å sjekke opp venninnene mine, men tenkte jo at så simpel kunne han vel ikke være. Greit vi ikke hadde forpliktelser, men jeg forventet at han holdt seg for god til å sjekke opp vennene mine. 

På festen hadde jeg ei venninne som jeg har hatt i 25 år. Hun giftet seg ifjor og har et barn under 1 år. Hun har tidligere vært utro mot kjæresten sin på byn ( klining ), men dette er flere år siden. Vet ikke om hun har vært dette igjen. Denne venninnen ble veldig opptatt av hvor kjekk min FF var da han kom. Han var der ikke lenge før vi hele gjengen dro på byn. Han ble med. Jeg har forresten fortalt henne og alle mine venninner om denne fyren, de visste at vi har hatt sex og jeg har følelser. Så jeg ble veldig overrasket da venninnen min hele tiden svermet rundt denne fyren på byn, satt på fanget hans og de kjøpte hverandre runder med drikke. En av kompisene mine syntes oppførsel hennes som opptatt var veldig upassende og sa dette, hu svarte at han ikke skulle blande seg og FF sa at han dreit i at hu var opptatt.. 

FF hadde før han kom spurt om å overnatte hos meg denne natten, noe jeg sa ja til. Etter byn var jeg jo ikke akkurat keen på dette lenger siden min venninne og han hadde flørtet på byn. Jeg ringte henne og lurte på hvor hun var. Hun var på vei til meg med min FF ( han hadde jo tinga her ). De brukte lang tid på å komme og jeg fikk en veldig dårlig følelse. Da de kom spurte jeg henne ( uten at han hørte ) om de hadde gjort noe, da svarte hun at ja, de hadde rotet litt. Da kjente jeg at det klikket. Jeg skjønte ikke hvordan hun kunne gjøre dette mot meg som venninne, og ikke minst mot sin mann. Og jeg skjønte ikke hvordan han kunne være så drittsekk å rote med ei venninne?! Jeg skrek til han at han hadde til helvete å komme seg ut, men han bare hånlo av meg og syntes tydeligvis at dette var morsomt! Jeg ble rasende og gjentok gjentatte ganger at han skulle komme seg ut og før jeg vet ord av det ligger han oppå meg og presser hodet mitt mot gulvet så jeg nesten svimer av og roper at han skal drepe meg. Venninnen min ble hysterisk og prøvde å få han vekk, men det nyttet ikke, jeg veier 62 og han er trent og veier 120 kg. Hun ringte politiet mens dette holdt på og han forsvant ut døren da de var på vei. Jeg mottok mange stygge meldinger om hva slags søplehore jeg var.

Etter at politiet dro tok det ikke lang tid før vi hørte han skrike utenfor og vi hørte døren til leilighetskompleks ble knust. Vi ble livredde og barrikaderte døren til min leilighet. Vi ringte politiet og de kom raskt og fikk tak i han nede i gaten. Han innrømte hva han hadde gjort. 

Denne fyren er jeg selvfølgelig totalt ferdig med, men det er venninnen min jeg nå har problemer med å forholde meg til. Hun skjønner ikke hvorfor jeg ble så sint og unnskylder seg med at hu var full og han pågående. Men jeg så jo på byn at hu var jammen pågående hu også. Hun sier hun ikke vil snakke noe mer om dette og at mannen ikke må få vite det. Jeg har selv vært dritings mange ganger og opplevd innpåslitne mannfolk, men aldri vært utro. 

Jeg kjenner jeg blir så provosert over at hun ikke forstår hvor feil dette var, ikke bare overfor mannen hennes, men også meg som venninne. Jeg har kjent denne venninnen siden 1.klasse, men kjenner at jeg nå faktisk sterkt begynner å revurderer vennskapet. 

Anonymkode: 24eb9...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hei, leste den forrige tråden din og det er bra du er ferdig med den jæveln! Ikke nok med at han har utnytta deg som sædbøtte , men så kliner han med venninda di i ditt eget hjem ! Og ikke nok med det, han klikker fordi du reagerer på det og svarer med vold og hiver deg i bakken! Og ikke nok med det han kalte deg ting som søplehore og drev grov trakassering! En respektløs forbanna taper!

Jeg syntes venninden din også må se at hun har gjort noe feil når hun vet at du var betatt av denne mannen, hun visste at det var feil men ga faen for å få litt spenning i ekteskapet sitt. Hun har vist sine moraler ovenfor deg som venninde at hun ikke tar hensyn til dine følelser, og hun harogså vist at hun er positiv til utroskap, så jeg ville uten tvil ha kuttet vennskapet. Har kuttet vennskap til venninder som har vært utro (med noen jeg ikke kjenner til) for jeg kan ikke forenes med sånn moral, og har kuttet vennskap til venninder som har flørta eller vært fysiske med noen de visste jeg likte eller hadde hatt sterke følelser for før.

At dere har vært venner siden 1 klasse viser bare hvordan folk forandrer seg gjennom åra. Nå har du sett hennes sanne jeg!

Jeg ville kuttet hun ut uten å nøle! Og om hun ikke er voksen nok til å innrømme at hun var en dårlig venninde og gjorde noe galt så er det ikke noe poeng å bruke mer tid på å forklare hun heller, for hun forstår det jo, hun bare bryr seg ikke. Bare fas hun ut å si at det ikke passer å møtes når hun spør om å finne på noe i fremtiden og til slutt så skjønner hun at det ikke er noe poeng å ta kontakt. Du mister ingen god venninde her, men er heldig å blir kvitt en dårlig en!!!

Anonymkode: c3578...feb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars mann, her trodde han at han skulle få trekant, og så var ikke du med på notene. :lol:

Nei seriøst, godt du er kvitt ham! Han høres virkelig ikke god ut! 

Venninna var også respektløs og brøt god venninne-etikk. Man flørter og roter ikke med noen en venninne har et forhold med, uansett type forhold. At hun ikke forstår at hun gjorde noe galt er et stort faresignal. 

Nå kan du jo nesten være glad for at hun bidro til å få frem hvordan han virkelig er, men jeg hadde nok vært skeptisk til henne for fremtiden. Du må bare forsøke å få henne til å forstå, gjerne ved hjelp av andre venninner også, for forstår hun ikke dette, så kan du jo aldri stole på henne senere. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Trolltunge skrev:

Stakkars mann, her trodde han at han skulle få trekant, og så var ikke du med på notene. :lol:

Nei seriøst, godt du er kvitt ham! Han høres virkelig ikke god ut! 

Venninna var også respektløs og brøt god venninne-etikk. Man flørter og roter ikke med noen en venninne har et forhold med, uansett type forhold. At hun ikke forstår at hun gjorde noe galt er et stort faresignal. 

Nå kan du jo nesten være glad for at hun bidro til å få frem hvordan han virkelig er, men jeg hadde nok vært skeptisk til henne for fremtiden. Du må bare forsøke å få henne til å forstå, gjerne ved hjelp av andre venninner også, for forstår hun ikke dette, så kan du jo aldri stole på henne senere. 

Ikke engang ektemannen hennes hun har lovet troskap til under ed kan stole på henne så da kan neppe noen andre heller. 

Jeg som er mot utroskap har kuttet ut flere venninder som har vært utro mot sine menn og fortsetter å være det. Det er galt og en moral jeg ikke vil forenes med. Hadde kuttet ut en med moral til overgrep eller tyveri fra venner også og setter utroskap i samme bås moralmessig selvom det ikke er ulovlig , noe det burde vært etter min mening. 

Anonymkode: c3578...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...