Sandramandra Skrevet 5. juni 2018 #1 Skrevet 5. juni 2018 (endret) A Endret 27. desember 2018 av Sandramandra 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #2 Skrevet 5. juni 2018 Flytt heim. Det er styrete å vere aleine med ungar, og det er godt å ha nokon som hjelper. Vi har 4 friske, pensjonerte besteforeldre i nærleiken, og hadde aldri fått kabalen til å gå opp uten dei. Dessuten trur eg (dette er vel å banne i kirka), at ungar har det godt med mange gode vaksne og heller litt små forhold. Men så bur vi på gard då... Eg og har budd mange år i Oslo, og vil gjerne flytte "heim" til Oslo når/ om ungane tek over garden, men no ser eg at dei har det beste der dei er. Besteforeldre er gull verdt. Plass og rom og hus og alt det der er heilt flott og. Og heilt ærleg, kva får du i Oslo med ei lønn på 250 000kroner? Då må du i alle fall langt unna Frogner... Anonymkode: fabf1...16a 11
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #3 Skrevet 5. juni 2018 Flytt hjem. Da har du råd til å kjøpe egen bolig, noe som er en trygghet når man har barn. Du vil også trenge mer støtte av familie nå når du er alene med barna. Anonymkode: 81fb4...091 11
Sandramandra Skrevet 5. juni 2018 Forfatter #4 Skrevet 5. juni 2018 (endret) S Endret 27. desember 2018 av Sandramandra 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #5 Skrevet 5. juni 2018 Før det er avgjort samværsordning så kan du vel ikke bare ta med deg ungene og flytte hvor som helst. Anonymkode: dbc2f...cb7 2
Ulla Ullsokk Skrevet 5. juni 2018 #6 Skrevet 5. juni 2018 Du har ikke mye valg her, altså, da må du bruke opp EK´en din på leie og det er ikke særlig lurt. Kjøp noe der foreldrene dine bor istedet og senere, når barna skal studere og flytter ut, så kan dere alle flytte til byen igjen, hvis du fortsatt ønsker, for da trenger du ikke plass til dem. Du får ihvertfall ikke nok lån til å kjøpe deg noe i Oslo nå, mens du kanskje kan få et hus der du kommer fra, med foreldre som kan hjelpe deg, dvs du kan ha et LIV og ikke bare stresse med regninger og alt med barna alene. Du får overskudd til å kose deg mer med dem om du flytter hjem. Du har ikke noe valg i mine øyne, og selv om du hadde synes jeg det du nå MÅ gjøre er det som høres ut som gir dere det beste livet. 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #7 Skrevet 5. juni 2018 Oi, var det jeg som skrev det innlegget? Nei det var ikke det... Men helt lik situasjon. Bor til og med i samme bydel. Men har nå kjøpt meg rekkehus i mindre foreldres by som er to timer unna. Flytter straks. Jeg hadde ikke lyst til å dra fra Oslo, men ved å flytte så får vi god plass og hage uten å bli ruinert. I tillegg får jeg støtte og barnevakt. Barnefaren er ikke til å stole på, verken når det gjelder samvær eller andre ting. Anonymkode: 4074c...fdb 5
Ulla Ullsokk Skrevet 5. juni 2018 #8 Skrevet 5. juni 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi, var det jeg som skrev det innlegget? Nei det var ikke det... Men helt lik situasjon. Bor til og med i samme bydel. Men har nå kjøpt meg rekkehus i mindre foreldres by som er to timer unna. Flytter straks. Jeg hadde ikke lyst til å dra fra Oslo, men ved å flytte så får vi god plass og hage uten å bli ruinert. I tillegg får jeg støtte og barnevakt. Barnefaren er ikke til å stole på, verken når det gjelder samvær eller andre ting. Anonymkode: 4074c...fdb Men dere må jo finne ut som dere kommer fra samme sted og ta en kaffe! 14
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #9 Skrevet 5. juni 2018 Hva med å kontakte advokat for å høre om du har krav på noe selv om han står som eier av leiligheten? Anonymkode: 380f6...40b
Sandramandra Skrevet 5. juni 2018 Forfatter #10 Skrevet 5. juni 2018 (endret) . Endret 27. desember 2018 av Sandramandra
Sandramandra Skrevet 5. juni 2018 Forfatter #11 Skrevet 5. juni 2018 (endret) . Endret 27. desember 2018 av Sandramandra 1
Sandramandra Skrevet 5. juni 2018 Forfatter #12 Skrevet 5. juni 2018 (endret) 👍 Endret 27. desember 2018 av Sandramandra 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #13 Skrevet 5. juni 2018 Du bør bli boende hos foreldrene dine. Ryktet om at du igjen er singel vil spre seg som ild i tørt gress på Oslos beste vestkant. Og før du aner det er det en ny mann som har brøytet seg vei inn i livet ditt. Og vipps så har du et nytt hus på Oslo vest å flytte inn i, helt gratis. Anonymkode: 1d898...3a6
Sandramandra Skrevet 5. juni 2018 Forfatter #14 Skrevet 5. juni 2018 (endret) . Endret 27. desember 2018 av Sandramandra 2
Sandramandra Skrevet 5. juni 2018 Forfatter #15 Skrevet 5. juni 2018 (endret) ? Endret 27. desember 2018 av Sandramandra
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #16 Skrevet 5. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Før det er avgjort samværsordning så kan du vel ikke bare ta med deg ungene og flytte hvor som helst. Anonymkode: dbc2f...cb7 Jeg har fått lov til å flytte, men jeg vet han helst vil at vi blir Anonymkode: 1b246...332
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #17 Skrevet 5. juni 2018 5 minutter siden, Sandramandra skrev: Takk for alle svar! Er jo ganske enstemt, ingen som slår et slag for Oslo? Har oppdratt to barn helt alene, uten at far ville ha samvør, foruten stikke innom å si hei ett par ganger pr år. Bodde nær far i mange år, men ble aldri noe mer samvær, selv med årevis megling på familievernkontoret. Ga til slutt opp når ungene ble tenåringer og selv ytret ønske om mer tid med familien vår. Så flyttet hjem, 3 kjøretimer fra far, far sier ja til flytt. To mnd etter kommenterer han at det er oga vi bor langt unna han ikke har samvær ( lo så jeg knakk sammen av latter når han sa det i telefonen). Lang historie kort, barna reiser til far ca 1 gang pr år å blir en helg, og de nyter livet på bygda med besteforeldre, søskenbarn og stor vennekrets. Så skulle jeg gitt råd etter hva jeg selv harnopplevd, så flytt hjem å få trygghet og stabilitet. Anonymkode: f2adf...f9e 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #18 Skrevet 5. juni 2018 Flytt hjem. Du kan heller flytte til Oslo igjen når økonomien strekker til Anonymkode: e53fb...5d5 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #19 Skrevet 5. juni 2018 5 timer siden, Sandramandra skrev: Takk for alle svar! Er jo ganske enstemt, ingen som slår et slag for Oslo? Eller, jeg er Oslojente selv og kunne aldri tenkt meg å flytte, så jeg forstår motstanden din. Samtidig er det vanskelig å råde deg til noe annet når situasjonen er som den er. Det er greit med praktisk hjelp i nærheten, og du risikerer å bo deg ihjel økonomisk sett. Totalen gjør at de aller fleste vil anbefale flytting. Mitt slag for Oslo er å råde deg til at dersom du virkelig virkelig virkelig vil bli i byen, kan du se etter små leiligheter i Østensjø eller Alnaområdet. 800000 k er jo en grei egenkapital, kanskje foreldrene vil være villige til å stille som kausjonister eller bidra på andre måter. Inntekten din vil jo gå opp når du er ferdig med studiene. Bidrag skal du vel ha, særlig når du har barna mest? Hvis du har flaks og finner en liten leilighet som er overkommelig, så kan du eventuelt vurdere å bli i byen. Men hvis det eneste Osloalternativet er leiemarkedet, ville jeg glatt flyttet til hjembygda, for det er et prosjekt du bare vil tape penger på. Anonymkode: ba70b...da2 2
Sandramandra Skrevet 6. juni 2018 Forfatter #20 Skrevet 6. juni 2018 (endret) .. Endret 27. desember 2018 av Sandramandra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå