Gå til innhold

Er det å spørre om folk er gravide mer aks i andre land?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikk gravid, men kan se gravid ut. Ble operert for en brokk for noen måneder siden og magen har vært stor etter det:(

Er lærer for utlendinger og flere har lurt på om jeg venter barn. Hvis de var norske hadde jeg sett på det som uhøflig, men det er kanskje akseptabelt i sydlige land?

Erfaringer?

Skal forøvrig på jobbintervju. Vet de ikke kan spørre om graviditet men redd for at de kanskje dropper meg hvis de tror jeg skal ut i permisjon. Tips ?

Anonymkode: c53b7...d87

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aks? Mener du havreaks?

Anonymkode: b8547...5a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kronisk IBS og blitt spurt/antatt gravid utallige ganger over flere år, både av fremmede og "bekjente", og både i utlandet og her hjemme. Har inntrykk av at mennesker i andre land er mer rett frem enn oss her "på berget", men opplever det jo like mye her. Gjør like vondt hver gang... :(

Anonymkode: 60f9f...ff5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aks? Mener du havreaks?

Anonymkode: b8547...5a7

Forkortelse for akseptabelt. 

AnonymBruker
Skrevet

Aks står her i området for arktisk kultursenter.

Skriv hele ord! 

Anonymkode: e3799...c20

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kronisk IBS og blitt spurt/antatt gravid utallige ganger over flere år, både av fremmede og "bekjente", og både i utlandet og her hjemme. Har inntrykk av at mennesker i andre land er mer rett frem enn oss her "på berget", men opplever det jo like mye her. Gjør like vondt hver gang... :(

Anonymkode: 60f9f...ff5

Har ikke kjæreste og synes det med fatning er litt kleint. Håper de ikke tror jeg er gravid i sjette måned og er ute etter en bonusfar:(

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Aks står her i området for arktisk kultursenter.

Skriv hele ord! 

Anonymkode: e3799...c20

Så du tenkte ikke at det ut fra sammenhengen kunne bety noe annet?

Jeg er ingen isbjørn!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er mer akseptabelt å spørre om slik fra folk fra sydligere strøk. Fikk også sånne spørsmål når jeg hadde "gravid" kjole (sånne kjoler som stopper under puppene) når jeg var i Thailand. Der er det visst vanlig at kvinner som er gravide bruker sånne kjoler. 

Kle deg slik at magen ikke synes så godt så går det nok bra på intervju. Generelt har mange nordmenn mager også så ikke tenk på det. 

Anonymkode: e3930...90a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er mer akseptabelt å spørre om slik fra folk fra sydligere strøk. Fikk også sånne spørsmål når jeg hadde "gravid" kjole (sånne kjoler som stopper under puppene) når jeg var i Thailand. Der er det visst vanlig at kvinner som er gravide bruker sånne kjoler. 

Kle deg slik at magen ikke synes så godt så går det nok bra på intervju. Generelt har mange nordmenn mager også så ikke tenk på det. 

Anonymkode: e3930...90a

Klestips?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...