AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #1 Skrevet 5. juni 2018 Hei, det ser ikke ut som at jeg får sommerjobb denne sommeren, dessverre... Men jeg vil heller ikke sløse vekk 2 måneder på å ligge på sofaen. Hva kan jeg gjøre i sommer som kan styrke min CV (som for øvrig må beskrives som svært spinkel). Jeg driver allerede med frivillig arbeid, men finnes det noe annet jeg kan gjøre for å stå sterkere i arbeidslivet og øke sjansen for å få jobb? Anonymkode: 7c11a...2cd
WCKD Skrevet 5. juni 2018 #2 Skrevet 5. juni 2018 Ikke tenk på at sommerjobben din MÅ være studierelevant, det er viktigere å vise til at du har arbeidsmoral. Innen helsesektoren er det lett å få seg jobb, de være seg på psykiatriske avdelinger og omsorgsboliger. Plutselig har du en fin sidejobb for neste studieår også! 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #3 Skrevet 5. juni 2018 Du bør prise deg lykkelig over at du ikke er avhengig av penger fra sommerjobben for å ha mulighet til å studere. Jeg lurer litt på hvor hardt du egentlig har prøvd? Som debattanten min over her skriver, helsesektoren trenger alltid folk som kan jobbe. Anonymkode: f5b04...331 2
WCKD Skrevet 5. juni 2018 #4 Skrevet 5. juni 2018 Å jobbe innen helsesektor og dagligvare er forøvrig noe jeg mener alle burde ha vært innom i ungdommen/studietiden. Det gir en stor respekt for bransjer folk sutrer og klager unødvendig mye over. 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #5 Skrevet 5. juni 2018 2 minutter siden, JackNapier skrev: Ikke tenk på at sommerjobben din MÅ være studierelevant, det er viktigere å vise til at du har arbeidsmoral. Innen helsesektoren er det lett å få seg jobb, de være seg på psykiatriske avdelinger og omsorgsboliger. Plutselig har du en fin sidejobb for neste studieår også! Jeg har prøvd absolutt alt, søkt over 30 jobber uten noen respons. Det ikke folk forstår er at jeg har lyst til å jobbe. Jeg kan gjerne jobbe 12 timer hver dag i ferien hvis jeg hadde fått muligheten. Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du bør prise deg lykkelig over at du ikke er avhengig av penger fra sommerjobben for å ha mulighet til å studere. Jeg lurer litt på hvor hardt du egentlig har prøvd? Som debattanten min over her skriver, helsesektoren trenger alltid folk som kan jobbe. Anonymkode: f5b04...331 Jeg har søkt på en del jobber, uten respons... Problemet er at jeg aldri har hatt en jobb før og da blir det ekstra vanskelig å komme inn i arbeidsmarkedet for min del.. Altså 21 år gammel gutt uten en eneste jobb... Anonymkode: 7c11a...2cd 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #6 Skrevet 5. juni 2018 Du er vel kanskje ikke deprimert. En depresjon er en sykdom. Mangel på jobb er ikke en sykdom som må behandles. Anonymkode: 11112...f86 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #7 Skrevet 5. juni 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har prøvd absolutt alt, søkt over 30 jobber uten noen respons. Det ikke folk forstår er at jeg har lyst til å jobbe. Jeg kan gjerne jobbe 12 timer hver dag i ferien hvis jeg hadde fått muligheten. Jeg har søkt på en del jobber, uten respons... Problemet er at jeg aldri har hatt en jobb før og da blir det ekstra vanskelig å komme inn i arbeidsmarkedet for min del.. Altså 21 år gammel gutt uten en eneste jobb... Anonymkode: 7c11a...2cd Hva har du gjort de siste tre sommerene...? Anonymkode: 44408...9f7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #8 Skrevet 5. juni 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er vel kanskje ikke deprimert. En depresjon er en sykdom. Mangel på jobb er ikke en sykdom som må behandles. Anonymkode: 11112...f86 Fra SNL; Depresjon, betegner i dagligtale nedtrykthet over noen tid. I psykiatrien betegner depresjon en psykisk lidelse som er kjennetegnet av et knippe karakteristiske symptomer Referer til det førstnevnte 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har du gjort de siste tre sommerene...? Anonymkode: 44408...9f7 Jeg har lett etter jobb, men ikke fått noe. Dette er også mye grunnet svært begrenset kontaktnettverk. Anonymkode: 7c11a...2cd 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #9 Skrevet 5. juni 2018 Les deg opp på hvordan man skriver gode søknader/CV. Hver gang du søker ny jobb må du skrive om CV/søknad. Les på cvnerden.no. Skaff deg verv i en linjeforening eller studentorganisasjon. Anonymkode: 2ee75...7f5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #10 Skrevet 5. juni 2018 Kan ikke forstå at du har lett hardt nok når du går fjerde året uten jobb. Dette lover ikke bra for fremtidsutsiktene dine med mindre du har et A-snitt... Anonymkode: 44408...9f7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #11 Skrevet 5. juni 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Les deg opp på hvordan man skriver gode søknader/CV. Hver gang du søker ny jobb må du skrive om CV/søknad. Les på cvnerden.no. Skaff deg verv i en linjeforening eller studentorganisasjon. Anonymkode: 2ee75...7f5 Kanskje for sent nå til sommeren da. cv.nerden har jeg også sjekka, men skal se over det en gang til. 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke forstå at du har lett hardt nok når du går fjerde året uten jobb. Dette lover ikke bra for fremtidsutsiktene dine med mindre du har et A-snitt... Anonymkode: 44408...9f7 Jeg har faktisk et B snitt til nå,,, Men har dere noen tips på hva jeg kan gjøre i sommerferien? Står uten jobb og vil gjøre noe produktiv. Som sagt så er jeg villig til å jobbe 12 timer hver dag hvis jeg hadde fått den muligheten der, og jeg kunne tatt hva som helst. Anonymkode: 7c11a...2cd
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #12 Skrevet 5. juni 2018 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje for sent nå til sommeren da. cv.nerden har jeg også sjekka, men skal se over det en gang til. Jeg har faktisk et B snitt til nå,,, Men har dere noen tips på hva jeg kan gjøre i sommerferien? Står uten jobb og vil gjøre noe produktiv. Som sagt så er jeg villig til å jobbe 12 timer hver dag hvis jeg hadde fått den muligheten der, og jeg kunne tatt hva som helst. Anonymkode: 7c11a...2cd plukke jordbær. Anonymkode: 573ab...d4d
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #13 Skrevet 5. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: plukke jordbær. Anonymkode: 573ab...d4d Sko jeg gjerne gjort, men det er ikke noen utlyste stillinger på det. Skal jeg liksom oppsøke alle plantasjene hvor jeg bor og omegn.. Anonymkode: 7c11a...2cd
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #14 Skrevet 5. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sko jeg gjerne gjort, men det er ikke noen utlyste stillinger på det. Skal jeg liksom oppsøke alle plantasjene hvor jeg bor og omegn.. Anonymkode: 7c11a...2cd Ja, de lyser sjelden ut på finn. Ville ringt de med jordbærgårder å hørt, eller sjekket lokalavisen. Personlig ville jeg definitivt ringt. Dessuten må du droppe søke på stillinger. Kom deg på bena og gå rundt og bank på dører om du ikke alt har gjort det. Har forøvrig noe inn i h**** med forståelse for situasjonen din. Skjønner godt at du blir nedkjørt av dette, er i samme situasjon selv men av andre grunner. Anonymkode: 573ab...d4d 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #15 Skrevet 5. juni 2018 Sliter med det samme. Har søkt på "alt", men selv sykehjem ønsker kun sykepleiestudenter. Har eksamen sent i år og har ikke hatt anledning til å fysisk møte til intervju, dette har nok gjort at jeg har blitt nedprioritert. Første året mitt uten sommerjobb så prøver å ikke ta spesielt tungt på det. Likevel så har jeg fått tak i mange eldre venner av familien som trenger hjelp til maling, hagearbeid, og annet lett praktisk arbeid. Jeg har blitt spurt av naboen til å gi matteundervisning til datteren i sommerferien, så det er enda litt. I tillegg skal jeg på topptur til både galdhøpiggen, glittertind, og en del andre fjell, så jeg skal i alle fall ikke ligge hjemme og slappe av Håper at eventuell fremtidig arbeidsgiver spør hva jeg gjorde denne sommeren, for selv om det ikke var en fast sommerjobb så er det erfaring som jeg i alle fall ser på som positiv. Anonymkode: 63f15...68f 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #16 Skrevet 5. juni 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, det ser ikke ut som at jeg får sommerjobb denne sommeren, dessverre... Men jeg vil heller ikke sløse vekk 2 måneder på å ligge på sofaen. Hva kan jeg gjøre i sommer som kan styrke min CV (som for øvrig må beskrives som svært spinkel). Jeg driver allerede med frivillig arbeid, men finnes det noe annet jeg kan gjøre for å stå sterkere i arbeidslivet og øke sjansen for å få jobb? Anonymkode: 7c11a...2cd Forresten, prøv ut www.uwork.no. Der kommer du garantert til å få ordnet noe jobb. Anonymkode: 44408...9f7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #17 Skrevet 5. juni 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Fra SNL; Depresjon, betegner i dagligtale nedtrykthet over noen tid. I psykiatrien betegner depresjon en psykisk lidelse som er kjennetegnet av et knippe karakteristiske symptomer Referer til det førstnevnte Jeg har lett etter jobb, men ikke fått noe. Dette er også mye grunnet svært begrenset kontaktnettverk. Anonymkode: 7c11a...2cd Da må du diagnostiseres først, kjære deg. Fortsett å søk du! Det er masser av stillinger. Vær beredt på å pendle. Anonymkode: 347a8...9f4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #18 Skrevet 5. juni 2018 Men er du faktisk deprimert? Jeg synes ikke tittelen i det hele tatt beskriver din situasjon om du bare føler deg litt nede fordi du ikke har fått sommerjobb. Anonymkode: 3831d...8db
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #19 Skrevet 5. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da må du diagnostiseres først, kjære deg. Fortsett å søk du! Det er masser av stillinger. Vær beredt på å pendle. Anonymkode: 347a8...9f4 Nei, det er jo akkurat det TS påpeker ikke er nødvendig, søte deg! Anonymkode: de099...d76
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #20 Skrevet 5. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er jo akkurat det TS påpeker ikke er nødvendig, søte deg! Anonymkode: de099...d76 Det er nødvendig, kjære deg. Man kan ikke tråle internett og sette diagnoser på seg selv hele tiden. Det er for enkelt og for typisk. Mange sliter med å finne jobb, man må stå på, møte opp personlig, eventuelt ringe. Sånn er det å få jobb i disse dager. Anonymkode: 347a8...9f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå