AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #1 Skrevet 5. juni 2018 Det skal være avslutning for 7.klasse og min datters klasse skal ta med mat, mens den andre klassen skal ta med kaker. Jeg er helt blåst i forhold til å tenke ut hva jeg kan ta med. Og jeg vet ikke hvor mye heller. Det er to klasser som skal ha avslutning sammen. Noen forslag? Er det greit med vårruller? Gryte? Påsmurte rundstykker? Jeg vet ikke om det er meningen med middagmat eller brødmat eller hva slags mat, for det står ikke spesifisert. (Jeg kan selvfølgelig spørre klassekontaktene, men tenkte at jeg kanskje kunne få noen tips her først) Anonymkode: c2acd...61d
Luckiness Skrevet 5. juni 2018 #2 Skrevet 5. juni 2018 Du kan fint ta med det du nevner. Men rundstykker kan være litt kjedelig. pastasalat, lefseruller, tacosalat, pizzasnurrer, pai, grønnsaker med dipp
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #3 Skrevet 5. juni 2018 Vi skal også ha i dag, jeg har bakt fylte horn. Anonymkode: 6d3b1...d91
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #4 Skrevet 5. juni 2018 Vi skal ha pizza på avslutningen til 7.klasse. Anonymkode: c8152...815
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #5 Skrevet 5. juni 2018 Takk for svar. Jeg har noen vårruller i fryseren som svigerinnen min har laget, så det kan jo være en god idé, og så har jeg igjen nesten en hel flaske med søt chilisaus, så da kan jeg helle det opp i en mindre finere flaske og ha med det. Jeg har nesten alltid i alle år vært av de som baker kake, så jeg ble bare veldig usikker pga dette med mat. Det er sånn at alle foreldrene skulle ha med mat fra den ene klassen, så da er det kanskje ikke nødvendig å ha med kjempemasse? Anonymkode: c2acd...61d
Kontorotta Skrevet 5. juni 2018 #6 Skrevet 5. juni 2018 Jeg ville faktisk spurt klassekontaktene først. Mener de type gryteretter, eller annen mat som er best litt varmt? Mener de påsmurt mat, eller tapasretter? Det kunne for eksempel være lurt av dem å legge ut ei liste over hva som er ønskelig. Ikke kjekt om det kommer 25 salatboller, men bare et fat med pizzasnurrer. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #7 Skrevet 5. juni 2018 Til en buffe på avslutning kan du jo ta med utruli mye forskjellig... pizzasnurrer, pastasalat, kyllingklubber med dip, potetsalat, far med spekemat, potetsalat, pai, eggerøre og røkelaks, kabaret, karbonader/kjøttboller, dadler i bacon, en bolle med reker, et hjemmebakt brød, osv osv. Men trur jeg ville bedt om spesifisering ja. Vanskelig å vite når det ikke er utdypet mer. Anonymkode: 10b71...ea4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #8 Skrevet 5. juni 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til en buffe på avslutning kan du jo ta med utruli mye forskjellig... pizzasnurrer, pastasalat, kyllingklubber med dip, potetsalat, far med spekemat, potetsalat, pai, eggerøre og røkelaks, kabaret, karbonader/kjøttboller, dadler i bacon, en bolle med reker, et hjemmebakt brød, osv osv. Men trur jeg ville bedt om spesifisering ja. Vanskelig å vite når det ikke er utdypet mer. Anonymkode: 10b71...ea4 Far skal ikke være med Men, spekefat hadde sikkert vært greit å ta med, eller eggerøre og røkelaks. Bare at jeg ikke vet hvor mye jeg skal ta med heller, det blir fort veldig dyrt. Jeg har sendt melding til det nummeret som sto på arket, venter på svar. Det er nok en buffét siden det ikke er spesifisert. Det står bare at den ene klassens foresatte tar med mat og den andre klassens foresatte tar med kaker og kaffe. (Og da gjetter jeg på at det kommer til å bli sjokoladekake og verdens beste som går igjen, skulle ønske jeg kunne tatt med kake i stedet... ) Anonymkode: c2acd...61d 1
petterm Skrevet 5. juni 2018 #9 Skrevet 5. juni 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Far skal ikke være med Men, spekefat hadde sikkert vært greit å ta med, eller eggerøre og røkelaks. Bare at jeg ikke vet hvor mye jeg skal ta med heller, det blir fort veldig dyrt. Jeg har sendt melding til det nummeret som sto på arket, venter på svar. Det er nok en buffét siden det ikke er spesifisert. Det står bare at den ene klassens foresatte tar med mat og den andre klassens foresatte tar med kaker og kaffe. (Og da gjetter jeg på at det kommer til å bli sjokoladekake og verdens beste som går igjen, skulle ønske jeg kunne tatt med kake i stedet... ) Anonymkode: c2acd...61d I forhold til mengde så tenker jeg: Siden den andre klassen tar med kaker så må deres klasse ta med mat til begge klasser. Som et utgangspunkt så bør du ta med dobbelt så mye som din familie spiser. Tar du med litt ekstra så blir det sikkert bra. Det trenger ikke bli så dyrt.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #10 Skrevet 5. juni 2018 Vi stekte et par pakker med kyllingvinger og tok med. Anonymkode: 3f40f...714 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #11 Skrevet 5. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi stekte et par pakker med kyllingvinger og tok med. Anonymkode: 3f40f...714 Kyllingvinger var noe jeg også tenkte på, men blir ikke det mye gris? Eller spiller ikke det noen rolle og det får være opp til hver enkelt? Tror kanskje jeg kjøper med kyllingvinger, for da trenger jeg ikke gjøre så mye annet enn å kjøpe med noe. Syns det er litt spesielt at jeg ennå ikke har fått svar fra klassekontakten, men... Det er fortsatt to dager til, så jeg har god tid enda. 😁 Anonymkode: c2acd...61d
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #12 Skrevet 5. juni 2018 Vårruller blir nok veldig populært! Og husk: hvis det ikke er noen føringer på hva slags mat det skal være betyr det at det er ganske fritt frem. Anonymkode: 5e186...075 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå