Gå til innhold

Fredrik Skavlan går fra NRK til TV 2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lindmo er uansett dyktigere til Skavlan, klarer snakke engelsk med gjester, samt å si noe annet enn bare eeeh, øøøh. Forresten, når Skavlan går over til TV2, betyr det at vi slipper at alt skal foregå på svorsk? Eller blir det fortsatt samsending med svenskene? Hvis han er ferdig med svorsken gir jeg det kanskje en ny sjanse. Beat for Beat - deer snakker vi et program som skulle vært lagt ned for mange år siden. 

Anonymkode: 4460c...01d

Skavlan er da OK til å snakke engelsk, han har aksent, men han stiller da gode spørsmål. Han stiller heller ikke spørsmål bare for å stille spørsmål. Liker Lindomo, men liker ikke banale og trivielle spørsmål. Syns godt en kan tenke seg litt om før en spyr ut intetsigende spørsmål. Når det gjelder slike snakke-programmer så går det ofte litt fort fort i svingene og da får en heller ikke de interessante svarene. 

Anonymkode: d0f68...2e1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du NRK så har du jo tv2. Tv2 har det beste så anbefaler å se :)

Anonymkode: e9969...691

Jeg har HBO og Netflix, også ser jeg på NRK på nett i blant, så kommer nok ikke til å se på Skavlan mer. Jeg kommer aldri til å se på TV2-sumo. Slikt betaler jeg ikke for. 

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er et diskusjonsforum hvis du ikke har fått det med deg. Da er det lov å ytre sin mening om feks slike treige program. 

Anonymkode: 0d485...0ca

Det der er ikke å ytre sin mening. Det er å spre eder og galle. Det er lov å være saklig. Svar som "æsj, jeg bryr meg ikke" tilfører ingenting til denne tråden. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Skavlan var OK for mange år siden, før han ble alt for stor på seg selv. Men TV 2 har vel blitt en oppsamlingsplass for gamle og utdaterte "kjendiser" som snart skal pensjonere seg.  

Dette blir vel bare et par år hos TV 2 (med stadig lavere seertall) før hele programmet hans legges ned for godt. 

Anonymkode: eac23...2b2

Selv har jeg ikke skjønt behovet for å ha studio i England for å få engelske gjester.  Han sa i VG at det kostet omtrent tre ganger så mye å ha studio i England og at NRK syntes det ble for dyrt. Synes jeg var grei avgjørelse av NRK.  Talkshow-intervjuer med internasjonale kjendiser kan man jo se på youtube og Skavlan sa jo selv at det er nettopp internett han mener han  ønsker å satse på og konkurrere mot.  

Synes NRK bør prioritere det alternative. Jeg ønsker ikke at lisenspengene skal gå for å produsere det som ligger gratis på youtube. Spesielt ikke om det er tre ganger så dyrt som å intervjue en norsk person hvor det ikke ligger gratis intervjuer på youtube.

Anonymkode: c95f8...e8c

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har HBO og Netflix, også ser jeg på NRK på nett i blant, så kommer nok ikke til å se på Skavlan mer. Jeg kommer aldri til å se på TV2-sumo. Slikt betaler jeg ikke for. 

Det der er ikke å ytre sin mening. Det er å spre eder og galle. Det er lov å være saklig. Svar som "æsj, jeg bryr meg ikke" tilfører ingenting til denne tråden. 

Tv2 sumo har masse gode serier. Hawaii five o, Greys anatomy. Station 19. Parenthood. Blind spot og masse mer

AnonymBruker
Skrevet

Artikkel fra Aftenposten.

Seertallene for Skavlan hos NRK har sunket jevnt og trutt, og det blir sannsynligvis ikke noe bedre hos TV 2.  

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Artikkel fra Aftenposten.

Seertallene for Skavlan hos NRK har sunket jevnt og trutt, og det blir sannsynligvis ikke noe bedre hos TV 2.  

Blir nok bedre 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Blir nok bedre 

Hva baserer du dette på? Og hvorfor så ivrig etter å forsvare TV2? Jobber du der, kanskje? 

Anonymkode: b5bf7...9a4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva baserer du dette på? Og hvorfor så ivrig etter å forsvare TV2? Jobber du der, kanskje? 

Anonymkode: b5bf7...9a4

90% av favoritt seriene mine går på tv2 så de har de beste seriene 

Skrevet

Det jeg er redd for nå som TV2 skal ta over Skavlan er at det blir slutt på de virkelig interessante gjestene og at det heller blir enda et slikt "egenreklameprogram". TV2 er beryktet for å ha egne programledere eller andre som er tilknyttet kanalen som gjester i talkshow. Se f.eks på Senkveld, ikke ett eneste program uten at de hadde med gjester som skulle promotere et program som gikk eller skulle starte å gå på TV2.
Skavlan selv sier overgangen er fordi TV2 vil satse mer på digital plattform, men så vidt meg bekjent er NRK mye større på digitalt innhold enn TV2 og på NRK ligger alt ute gratis..... da kommer vi igjen tilbake til at det er pengene som trekker mest....

Når det er sagt så er det lenge siden jeg har hatt Skavlan som en fast del av fredagskvelden min, så jeg kommer nok ikke til å savne det nevneverdig.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Angelheart2 skrev:

Det jeg er redd for nå som TV2 skal ta over Skavlan er at det blir slutt på de virkelig interessante gjestene og at det heller blir enda et slikt "egenreklameprogram". TV2 er beryktet for å ha egne programledere eller andre som er tilknyttet kanalen som gjester i talkshow. Se f.eks på Senkveld, ikke ett eneste program uten at de hadde med gjester som skulle promotere et program som gikk eller skulle starte å gå på TV2.
Skavlan selv sier overgangen er fordi TV2 vil satse mer på digital plattform, men så vidt meg bekjent er NRK mye større på digitalt innhold enn TV2 og på NRK ligger alt ute gratis..... da kommer vi igjen tilbake til at det er pengene som trekker mest....

Når det er sagt så er det lenge siden jeg har hatt Skavlan som en fast del av fredagskvelden min, så jeg kommer nok ikke til å savne det nevneverdig.

Tv2 sumo har langt mer interessant innhold enn NRK TV

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Blir nok bedre 

19 minutter siden, AnonymBruker said:

90% av favoritt seriene mine går på tv2 så de har de beste seriene 

Hva du liker har jo ingenting å si for hva som får høye seertall. 

Fakta er jo at NRKs sendinger generelt har flere seere enn TV2 og at fredag kveldsendingene til NRK blir sett av flere enn TV2. Flytter man et program fra en mer populær til en mindre populær kanal så kan man forvente lavere seertall for programmet.   

Anonymkode: ad299...84b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva du liker har jo ingenting å si for hva som får høye seertall. 

Fakta er jo at NRKs sendinger generelt har flere seere enn TV2 og at fredag kveldsendingene til NRK blir sett av flere enn TV2. Flytter man et program fra en mer populær til en mindre populær kanal så kan man forvente lavere seertall for programmet.   

Anonymkode: ad299...84b

NRK er døende. Når de ikke en gang gidder å vise reklame så er de døden nær..

Skrevet

Jeg har aldri sett annet enn bruddstykker av programmet, og kommer ikke til å merke flyttingen.

Men Skavlans tegneserie "Rustne Padder" var fin. :)

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge det er mange nok som fremdeles betaler lisens-pengene, så kommer NRK til å klare seg greit. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge det er mange nok som fremdeles betaler lisens-pengene, så kommer NRK til å klare seg greit. 

Ikke regn med oss som aldri ser på eller har noe interesse av NRK. Ser heldigvis ut til at lisensen snart blir historie ;)

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min mening er at programmet suger. Så joda. Å du bestemmer heller ikke hva som skal skrives 👍🏼

Anonymkode: 0d485...0ca

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ikke regn med oss som aldri ser på eller har noe interesse av NRK. Ser heldigvis ut til at lisensen snart blir historie ;)

Da blir du loppa for penger til NRKs finansiering på annen måte. Det er litt urettferdig for oss som ikke har TV, føler jeg. På den andre siden er jeg jo med på å finansiere operaforestillinger og musikkfestivaler også (og et utall andre kulturgreier), uten at noen har spurt meg om hva jeg synes om det.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, T-Rex skrev:

Da blir du loppa for penger til NRKs finansiering på annen måte. Det er litt urettferdig for oss som ikke har TV, føler jeg. På den andre siden er jeg jo med på å finansiere operaforestillinger og musikkfestivaler også (og et utall andre kulturgreier), uten at noen har spurt meg om hva jeg synes om det.

Vi burde gå til gruppesøksmål 

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Angelheart2 said:

Samme tenker jeg. 

Egenreklame kan vel også være en måte TV2 har klart å rettferdiggjøre de høye kostnadene til programmet. 

Synes for øvrig også det var fint at NRK faktisk ikke bruker lisenspengene til å prøve å overby andre kanaler. NRK er jo ment som å være et alternativ til det kommersielle og da gir det jo liten mening å prøve å overby tv2 for et program de ønsker å vise. 

Anonymkode: c0bd3...bd3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 5.6.2018 den 20.17, AnonymBruker skrev:

Tv2 sumo har masse gode serier. Hawaii five o, Greys anatomy. Station 19. Parenthood. Blind spot og masse mer

Dette er B-serier som jeg ikke har interesse av å se. Men hver sin smak :) 

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å ikke vise reklame er jo bra, det er noe av det som gjør NRK bra. De trenger ikke å vise reklame pga. lisensen... 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...