AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #1 Skrevet 5. juni 2018 Hei! Kan jeg være sykemeldt som selvstendig næringsdrivende der jeg kombinerer natt og dag/aftenvakter i en turnus, mens jeg arbeider en annen plass? Er ikke mulighet for tilrettelegging her. Har veldig tung fysisk og psyisk jobb som selvstendig, men har fått tilbud om å prøve meg som assistent på skole 1-2 dager i uken (ca 20%..) for å se om dette forverrer eller ikke påvirker helsen min i samråd med lege.. om dette fungerer vil jeg selvfølgelig avslutte arbeidsforholde som selvstendig og dermed avslutte sykemeldingen! vil dette være mulig? Er sykemeldt pga migrene og problemer med rygg/nakke/bekken... Anonymkode: feeeb...907
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #2 Skrevet 5. juni 2018 Jeg har vært sykmeldt fra en jobb samtidig som jeg har jobbet i en annen, men da har det jo vært to jobber jeg har hatt samtidig hele tiden som ikke har overlappet hverandre. Jeg tviler sterkt på at du kan være sykmeldt i en jobb og erstatte deler av den med å jobbe i en helt ny jobb. Kanskje det er mulig å søke om 20% permisjon fra den opprinnelige jobben din slik at du bare får/tar ut 80% lønn og jobber for de siste 20 prosentene i den nye jobben? Anonymkode: 17b19...ed7 1
SesameStreet Skrevet 5. juni 2018 #3 Skrevet 5. juni 2018 Jeg blir fascinert over at alle spør på KG og ikke snakker med den som du burde snakke med. Saksbehandleren din på ditt lokale NAV-kontor. For det første så er det mange faktorer som spiller inn her og om det skal gjøres så må dere komme til enighet om hvordan det skal gjøres, evt. om det ikke skal gjøres fordi at det ikke går med lovverket. Kan du søke permisjon fra jobben du har nå og være 80 % sykmeldt? Vil du få lønn på denne arbeidsplassen? Kan det bli sett på som et oppfølgingstiltak i din sak der du driver med arbeidsutprøving? Og isåfall må du over på AAP? Det som er fakta er at du kan ikke være sykmeldt 100 % fra en jobb, for så å skaffe deg en ny jobb under sykmeldingen og jobbe der mens du er 100 % sykmeldt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå