Gå til innhold

Han ble sur fordi jeg drakk vann av hans vinglass

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi satt og spiste sammen og jeg hadde vin i mitt glass, men var tørst og tok litt vann i hans vinglass siden det stod rett ved. Jeg drakk det opp og satte det tilbake, og kjæresten syntes det var skikkelig frekt og mente jeg kunne hentet et glass til vann. Jeg tenkte ikke noe særlig over det for å være ærlig, ville du syntes det var "spesielt" å gjøre? 

Anonymkode: 1ef2b...ea3

Folk har de merkeligste problemer... men ja, jeg syns det er spesielt å ta et opptatt glass og hele vann i det og drikke.

• Liker 1
Skrevet

Synes også det vitner om manglende oppdragelse. Spesielt om man sitter og spiser middag i lag og skal drikke vin til.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er fordi det ikke er uakseptabel oppførsel ;) 

Jo, det er ikke akseptert som god oppførsel å gjøre slikt når man spiser middag sammen med andre.

At dette var en privat setting med bare de to tilstede, greit nok, men at TS ikke engang hadde vett til å spørre kjæresten om det var greit vitner om at hun mangler oppdragelse fordi det ikke falt henne inn at slikt gjør man ikke. TS oppførte seg som et barn.

Anonymkode: 64dd6...c8c

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Jeg hadde blitt irritert over en person som ble irritert over en så liten ting. Det er helt ubetydelig og totalt uten relevans for den store sammenhengen. Joda, TS KUNNE ha hentet glass og fylt på vann til både seg selv og typen, men ærlig talt, det handler bare om en slurk vann og bruk av et tomt glass. Jeg hadde faktisk revurdert hele forholdet dersom noen klarte å irritere seg over sånne ubetydeligheter. Jeg setter pris på mye mer fleksible og generøse personligheter. Dessuten, dersom de hypotetisk skulle bytte til en annen vin, gjorde jo TS faktisk ham en tjeneste ved å skylle glasset med litt vann.

Endret av Overrasket
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Mr. Kilmister said:

Feil. Kjøper aldri dyr vin, men det skal ikke vann i det glasset, det er noe de fleste oppegående mennesker vet. Drikker du melk fra et glass noen har hatt whisky i? Eller i dette tilfellet, omvendt. Er jo like dumt det!

Mulig du har fått med deg at man ikke skal ha melk i ølglass, men vinen din blir ikke ødelagt av at noen drikker vann av dette glasset. :)

• Liker 8
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi satt og spiste sammen og jeg hadde vin i mitt glass, men var tørst og tok litt vann i hans vinglass siden det stod rett ved. Jeg drakk det opp og satte det tilbake, og kjæresten syntes det var skikkelig frekt og mente jeg kunne hentet et glass til vann. Jeg tenkte ikke noe særlig over det for å være ærlig, ville du syntes det var "spesielt" å gjøre? 

Leste bare første siden, men ble helt satt ut av folk som reagerte på dette! Han trengte ikke hente nytt glass, du drakk jo opp vannet og da var glasset klart for vin igjen. Jeg hadde aldri i livet reagert på dette, synes faktisk det hadde vært litt koselig! Tror jeg hadde reagert skikkelig på at mannen ble sur, det sier for mye om han etter min mening! Derfor ble jeg så overrasket over alle som var enige med han! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, Mr. Kilmister said:

Feil. Kjøper aldri dyr vin, men det skal ikke vann i det glasset, det er noe de fleste oppegående mennesker vet. Drikker du melk fra et glass noen har hatt whisky i? Eller i dette tilfellet, omvendt. Er jo like dumt det!

Bare fordi du sier ordet feil betyr ikke at placeboeffekten ikke eksisterer.

Melk setter som kjent mer smak på mat og drikke enn vann. Eller mener du 2 teskjeer kardemomme setter like mye smak på baksten din som 2 teskjeer vann?

Vann setter ikke smak, om en merkbar del av glasset er vann kan man merke at den er utvannet, men når man har drukket opp alt i et glass er der minimalt med vanndråper igjen. Kanskje 1 teskje med dråer totalt spredd rundt i glasset

Anonymkode: 9ab28...aa3

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, så er jeg kanskje litt snobbete av meg. Jeg hadde ikke reagert om samboeren tok en slurk vin av glasset mitt, men om han helte oppi noe annet, være seg vann, melk eller til og med en annen vin, ville jeg nok reagert litt. Om jeg ville reagert med å bli sur, vet jeg ikke, men ville selv gått og hentet meg et nytt vinglass. Og kanskje spurt om jeg skulle hente et vannglass til ham i samme slengen.

Hadde jeg vært tørst, ville jeg mest sannsynlig hentet meg et vannglass. Og hadde ikke den muligheten vært til stede, ville jeg drukket opp vinen min og så drukket vann fra eget glass.

Så var det litt med settingen da. Var dere hjemme, så var det jo litt dårlig planlagt og sette frem vannmugge, men ikke glass. Så klart lov å glemme seg, men da retter man opp i feilen med å hente glass. Måtte du reise deg og hente vann, ville jeg hentet glass i samme slengen. Var dere hos noen andre, ville jeg spurt vertskapet om hvor jeg eventuelt kunne finne et vannglass. Og hadde vi vært på restaurant, ville jeg spurt kelner om et vannglass.

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Leste bare første siden, men ble helt satt ut av folk som reagerte på dette! Han trengte ikke hente nytt glass, du drakk jo opp vannet og da var glasset klart for vin igjen. Jeg hadde aldri i livet reagert på dette, synes faktisk det hadde vært litt koselig! Tror jeg hadde reagert skikkelig på at mannen ble sur, det sier for mye om han etter min mening! Derfor ble jeg så overrasket over alle som var enige med han! 

Tror det kan komme ann på hva man lar seg trigge av.

Til syvende og sist handler det jo ikke om verken vinglasset eller solbrillene, men følelsen av å bli invadert eller overkjørt/ikke respektert.

Når jeg var nyforelska og den perioden vi bare var oss to synes jeg det kunne være søtt. Så ble det etterhvert litt irriterende. Nå med mann, to unger, og «fullt kjør» er det akkurat en sånn filleting jeg sikkert kunne irritere meg over. Jeg er ikke smålig, jeg er gavmild og har generelt stor takhøyde, men blir litt «prippen» på «mine ting» fordi jeg opplever at min tid og mine ting og mitt privatliv blir så «pulverisert».

Det kan være kjæresten til TS har noen av de samme bakenforliggende årsakene til irritasjonen. At man ofrer mye privatliv for å være i et forhold (eller en familie) også kan det være den ene lille tingen som irriterer en, fordi man for eksempel ville ha sitt egne rene og ubrukt vinglass, til vinen sin. Jeg ville latt det gå, det hjelper vertfall ikke om TS begynner å surmule fordi kjæresten ble sur.. da har man det gående. Bare glem det og om to dager kan man spøke med det :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare fordi du sier ordet feil betyr ikke at placeboeffekten ikke eksisterer.

Melk setter som kjent mer smak på mat og drikke enn vann. Eller mener du 2 teskjeer kardemomme setter like mye smak på baksten din som 2 teskjeer vann?

Vann setter ikke smak, om en merkbar del av glasset er vann kan man merke at den er utvannet, men når man har drukket opp alt i et glass er der minimalt med vanndråper igjen. Kanskje 1 teskje med dråer totalt spredd rundt i glasset

Anonymkode: 9ab28...aa3

Hva angår melk i ølglass er det ikke snakk om at man har melk i glasset først og så øl etterpå uten å vaske det.

Har man hatt melk i et ølglass er det ødelagt for godt fordi melken lager en hinne i glasset som er omtrent umulig å vaske bort. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hva angår melk i ølglass er det ikke snakk om at man har melk i glasset først og så øl etterpå uten å vaske det.

Har man hatt melk i et ølglass er det ødelagt for godt fordi melken lager en hinne i glasset som er omtrent umulig å vaske bort. 

Og dette gjør ølet tamt, glemte å nevne det :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke reagert om du drakk opp vinen heller.

Anonymkode: 92f1c...ab1

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, folk vil bedras. Melk i seg selv er ikke et mye større problem enn andre substanser. Ølglass må være rene, men de må være rene for alt, også for f.eks. såperester. Det er selvsagt at melk som særskilt substans ikke lager en mystisk og varig hinne (med mindre du lar melken tørke i glasset, men det regner jeg med at ingen gjør).

Glass og drikke er bare et oppskrytt styr uansett. Personlig vil jeg mye heller ha god vin fra et kjøkkenglass enn billig vin fra et tulipanformet Ikea-glass med stett. Og hvis noen vil drikke vann fra vinglasset mitt, så må de da gjerne det (dog setter jeg pris på om noen heller drikke i glasset mitt for meg når de ser at det er tomt).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke blitt sur, men jeg hadde synes det var litt frekt av ham. Liker ikke fettflekker på glasset mitt, og siden jeg mest sannsynlig skulle ha vin er det ikke noe godt med vannrester i glasset. I tillegg tror jeg egentlig mannen min hadde hentet to glass til oss når han så det manglet. 

Anonymkode: d93ab...f8b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Dette ble litt av en diskusjon gitt. 

Situasjonen var at vi hygget oss hjemme. Vi har vært sammen i 2 år. Jeg hadde allerede drukket et glass vin og hadde fylt mitt vinglass igjen. Vi hadde en flaske kullsyrevann på bordet, men ikke vannglass. Han drakk en boks øl, og hadde ikke tatt i bruk vinglasset sitt enda. Han var ute på kjøkkenet da dette skjedde. Helt ærlig ville jeg aldri reagert på det hvis han gjorde det samme mot meg. Jegg kommer absolutt ikke fra noe finfint hjem, så jeg tenkte ikke så veldig over det da jeg brukte hans vinglass. Jeg forstod så klart raskt saken fra hans side og beklaget min ufinhet i etterkant. 

Jeg kan meddele at vi fremdeles er sammen til tross for denne dramatiske hendelsen. 

• Liker 4
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er kjæresten din så regner med dere allerede har utvekslet kroppsvæsker. Ser ikke problemet...

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var nok ikke det som var poenget. Men at hun tok hans glass og drakk opp alt istedet for å hente et eget glass. På den måten var det han som måtte hente nytt vann på grunn av henne. Filleting, men prinsippsak. 

Anonymkode: 0711f...9d9

Om det var han som i utg punktet dekket på burde han dekket på vannglass. Er vanlig å ha et glass vann på siden av vinglasset

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Dette ble litt av en diskusjon gitt. 

Situasjonen var at vi hygget oss hjemme. Vi har vært sammen i 2 år. Jeg hadde allerede drukket et glass vin og hadde fylt mitt vinglass igjen. Vi hadde en flaske kullsyrevann på bordet, men ikke vannglass. Han drakk en boks øl, og hadde ikke tatt i bruk vinglasset sitt enda. Han var ute på kjøkkenet da dette skjedde. Helt ærlig ville jeg aldri reagert på det hvis han gjorde det samme mot meg. Jegg kommer absolutt ikke fra noe finfint hjem, så jeg tenkte ikke så veldig over det da jeg brukte hans vinglass. Jeg forstod så klart raskt saken fra hans side og beklaget min ufinhet i etterkant. 

Jeg kan meddele at vi fremdeles er sammen til tross for denne dramatiske hendelsen. 

😂

Skrevet

Om han var ute på kjøkkenet da det skjedde, ville jeg heller spurt om han kunne ta med et glass til meg. Og kullsyrevann i vinglass er ikke greit for min del. Ja, jeg er snobb på slike ting. 

• Liker 3
Skrevet

Skulle han ha vin i det glasset? I såfall så er det litt spesielt at du tok glasset. Er også vanlig ute på restaurant (hvis dere var det) at man får vannglass ved siden av. Er bare å spørre servitøren om det ikke står på bordet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...