AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #1 Skrevet 5. juni 2018 I denne rapporten kan vi lese at trygdeutbetalinger i 2060 er ventet å stige med mellom 20 og 90 milliarder. Altså 55 milliarder i snitt. Samtidig er sablene begynt å rasle for sykelønnen, som er ventet å spare mellom 15 og 18 milliarder om en får det ned på svensk nivå. Iom at sykelønnsdebatten allerede er i full gang og at det VIL komme flere endringer på denne fremover, er uføretrygden foreløpig fredet. En kan gå ut fra at sykelønnsordningen vil bli lett endret i starten og så tyngre endret etter 3-5 år. (Da man selvsagt ser at den ikke hadde den ønskede virkningen). Jeg tør påstå at uføretrygdordningen er godt sikret de neste 40 år. Pga at det stadig blir vanskeligere å få ufør, flere må på sosialen etter endt AAP, og den ovennevnte reduksjonen i sykelønn sover jeg meeeget godt om nettene i lang tid fremover😀 Anonymkode: 6675f...a61
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #2 Skrevet 5. juni 2018 Sorry, glemte link til rapport: https://www.abcnyheter.no/penger/makrookonomi/2018/01/29/195367148/nav-trygdekostnader-kommer-til-skyte-til-vaers Anonymkode: 6675f...a61
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #3 Skrevet 5. juni 2018 DU sover godt? Hva med de stakkars menneskene som må på sosialen? Har du tenkt hvor belastende det er? Man er ikke automatisk frisk etter et satt antall år på AAP, så de reglene er ekstremt lite gjennomtenkt. Men for all del, sov godt, du. Anonymkode: b12c8...9e9 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #4 Skrevet 5. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: DU sover godt? Hva med de stakkars menneskene som må på sosialen? Har du tenkt hvor belastende det er? Man er ikke automatisk frisk etter et satt antall år på AAP, så de reglene er ekstremt lite gjennomtenkt. Men for all del, sov godt, du. Anonymkode: b12c8...9e9 De må på sosialen fordi de ikke kvalifiserer til uføretrygd. Skal jeg virkelig sove dårligere pga det...? Anonymkode: 6675f...a61 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #5 Skrevet 5. juni 2018 Altså, HI er mest ment til de som stadig jamrer her inne at "snart er det slutt på velferden" og "det er ikke mer penger til de uføre, det vil gå tomt" osv. Vel. Det er ingen forventede endringer på dette i overskuelig framtid. Nei, det går ikke tomt. Det er uansett ikke uføre som drar opp kostnadene, det er alderspensjonistene. Anonymkode: 6675f...a61 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #6 Skrevet 5. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De må på sosialen fordi de ikke kvalifiserer til uføretrygd. Skal jeg virkelig sove dårligere pga det...? Anonymkode: 6675f...a61 Jeg sier ikke at du skal sove dårligere, jeg spør hvorfor i all verden du skal sove så godt over andres tragiske skjebne. Hva i all verden tenker du med? Det kunne fint vært deg. Anonymkode: b12c8...9e9 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #7 Skrevet 5. juni 2018 Ser og en artikkel som viser hvem som faktisk får penger fra nav. Nå bør folk endelig skjønne at det ikke er uføre som er verstingene, men de på sykepenger og arbeidsledighetspenger og de som ikke opprinnelig er norske som så er bosatt i hjemlandet igjen. Anonymkode: 65562...41d 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #8 Skrevet 5. juni 2018 Skulle bare mangle mener jeg, uføre er jo mennesker som er syke, ordentlig syke uten håp om å komme tilbake i jobb. Det er jo bare rett å rimelig at uføretrygden skal forventes å stige de neste 50 år, levekostnader blir jo dyrere enten man er i lønnet arbeid eller om man er ufør. Sykelønnsordningen skjerpes grunnet alle de idiotene som mener egenmeldingsdagene er å betrakte som fridager som må bruker opp hvert år, og dermed ødelegger for alle andre arbeidstakere. Anonymkode: 74a9a...ba8 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #9 Skrevet 5. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg sier ikke at du skal sove dårligere, jeg spør hvorfor i all verden du skal sove så godt over andres tragiske skjebne. Hva i all verden tenker du med? Det kunne fint vært deg. Anonymkode: b12c8...9e9 Jeg sover ikke godt over andres tragiske skjebner. Jeg sover godt pga at uføretrygden står fast:-). Hvor du henter argumentene dine fra, vet jeg ikke. Anonymkode: 6675f...a61
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #10 Skrevet 5. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skulle bare mangle mener jeg, uføre er jo mennesker som er syke, ordentlig syke uten håp om å komme tilbake i jobb. Det er jo bare rett å rimelig at uføretrygden skal forventes å stige de neste 50 år, levekostnader blir jo dyrere enten man er i lønnet arbeid eller om man er ufør. Sykelønnsordningen skjerpes grunnet alle de idiotene som mener egenmeldingsdagene er å betrakte som fridager som må bruker opp hvert år, og dermed ødelegger for alle andre arbeidstakere. Anonymkode: 74a9a...ba8 Et meget godt poeng. Men snart kommer det endringer. Anonymkode: 6675f...a61
Gjest GiftMann38 Skrevet 5. juni 2018 #11 Skrevet 5. juni 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Sykelønnsordningen skjerpes grunnet alle de idiotene som mener egenmeldingsdagene er å betrakte som fridager som må bruker opp hvert år, og dermed ødelegger for alle andre arbeidstakere. Anonymkode: 74a9a...ba8 Tøv, det er langtidsfraværet som skiller Norge fra andre sammenlignbare land.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #12 Skrevet 5. juni 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sover ikke godt over andres tragiske skjebner. Jeg sover godt pga at uføretrygden står fast:-). Hvor du henter argumentene dine fra, vet jeg ikke. Anonymkode: 6675f...a61 Ånei? Du skrev det bokstavelig talt her: "Pga at det stadig blir vanskeligere å få ufør, flere må på sosialen etter endt AAP, og den ovennevnte reduksjonen i sykelønn sover jeg meeeget godt om nettene i lang tid fremover😀" Anonymkode: b12c8...9e9 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #13 Skrevet 5. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ånei? Du skrev det bokstavelig talt her: "Pga at det stadig blir vanskeligere å få ufør, flere må på sosialen etter endt AAP, og den ovennevnte reduksjonen i sykelønn sover jeg meeeget godt om nettene i lang tid fremover😀" Anonymkode: b12c8...9e9 Som fanden leser Bibelen, altså? Ok, kan bekrefte at det var ikke det jeg mente. Anonymkode: 6675f...a61
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #14 Skrevet 5. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Som fanden leser Bibelen, altså? Ok, kan bekrefte at det var ikke det jeg mente. Anonymkode: 6675f...a61 Ikke spill dum. Det var akkurat det du skrev. Du sover bedre fordi flere må på sosialen. Anonymkode: b12c8...9e9 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #15 Skrevet 5. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke spill dum. Det var akkurat det du skrev. Du sover bedre fordi flere må på sosialen. Anonymkode: b12c8...9e9 Prøv å les hele HI. Se om du kan få en logikk i dine påstander da?. Når jeg skriver at det var ikke det jeg mente, fortsetter du å kverne på ditt? Du greier ikke å skjønne at jeg er glad for at uføretrygden er trygg og at det er derfor jeg sover godt? Tror du virkelig at jeg hadde hatt problemer med å innrømme at det var pga folk på sosialen jeg sov godt OM det var det? Neppe. Noen har nok litt tungt for det. Anonymkode: 6675f...a61 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #16 Skrevet 5. juni 2018 jeg har søkt ufør nå, snart er dette over heldigvis. Best å søke nå før reglene blir enda strengere ! jeg kunne ikke gå på aap lengre, så da var saken grei. jeg slet lenge for ikke å skuffe dem rundt meg. Nå tenker jeg på meg selv , og hva som er best for meg. kommer ikke til å fortelle noen at jeg er ufør ! Anonymkode: 2ec56...96e
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #17 Skrevet 5. juni 2018 Her har vi også noe som kommer til å komme norske uføre til gode: https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/vil-ha-nye-tiltak-for-a-bremse-norsk-trygdeeksport/3423496523.html 2,9 milliarder kan lett spares ved å stramme inn på reglene. Som selvfølgelig bør gjøres umiddelbart. Anonymkode: 6675f...a61 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå