AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #1 Skrevet 5. juni 2018 Jeg har behov for litt veiledning angående helse og økonomi, da jeg har kommet opp i en situasjon som ikke passer inn i typiske nav-skjema. Jeg vil ikke legge ut informasjon her, fordi det vil være lett gjenkjennelig. Det jeg lurer på er om man har mulighet til å snakke med en sosionom hos DPS (har psykologisk oppfølging der) uten ny innsøking? Har alle DPS sosionom? Hvis ikke: er det fremdeles mulig å få snakket med et mennesket ansikt til ansikt hos NAV, eller må man ringe fellesnummeret deres? Jeg har ingen typisk sak og jeg er redd for bare å bli sendt videre og ikke få ordentlig svar på det jeg lurer på angående min situasjon. Anonymkode: 03a8f...2b7
Angelheart2 Skrevet 6. juni 2018 #3 Skrevet 6. juni 2018 Du kan be om å få en time hos ditt lokale NAV-kontor. Ring fellesnummeret 55553333 og be om å bli satt opp på en avtale. Ellers er det faktisk slik i NAV-systemet at 90% av alle sakene er spesielle og ikke en" typisk sak", så dette har de god kompetanse på.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #4 Skrevet 6. juni 2018 Jeg fikk hjelp av sosionomen på DPS. Be behandleren din om å bestille deg time. Jeg er så glad for hjelpen jeg fikk på DPS, det kunne gått veldig galt hvis ikke. Anonymkode: 05528...a61 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #5 Skrevet 6. juni 2018 Det er mange på KG som har lang erfaring med NAV/helsevesenet og også jobber innen de sektorene. Hvis du skriver i grove trekk hva saken handler om kan det godt være du får svar på det du lurer på. Erfaringsmessig er det mange som tror saken deres er superspesiell uten å være det. Du kan for øvrig bestille time til veiledning hos NAV selv om skranketjenesten mange steder er borte. Anonymkode: 33580...586
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #6 Skrevet 6. juni 2018 Takk for svar. Jeg skal ringe og bestille time. Saken min er kanskje ikke veldig spesiell, men lett gjenkjennelig, og den har med min arbeidsgiver å gjøre. Derfor ønsker jeg ikke å skrive noe mer her. Men jeg skal ta en telefon og få snakket med noen, evt høre på DPS. Anonymkode: 03a8f...2b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå