AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #1 Skrevet 5. juni 2018 Jeg trenger å få det ut et sted, men jeg traff en gutt her forleden hvor møtet gikk veldig bra og jeg ble ganske betatt. Vi har holdt kontakten hver dag siden, men problemet her er at han er altfor pågående! Han sender meldinger konstant og når jeg til og med sier at jeg er nødt å gjøre ting og trenger være i fred noen timer så sender han melding og maser etter 30 min. I går fikk jeg nok da jeg hadde en stressfylt og vanskelig dag og jeg sa ifra at jeg er sliten og stresset og trengte alenetid og det var fint om han kunne respektere dette. Så gikk det enda 30 min og igjen maser han og sender meningsløse meldinger/bilder! Jeg blir faktisk direkte lei meg. Jeg liker fyren og kunne tenkt meg å treffes igjen, men jeg blir stresset av hele oppførselen hans og det gjør at jeg ikke vet om jeg orker mer.. Jeg kjenner jeg blir kvalt. Hva gjør man? Anonymkode: dee8c...1d5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #2 Skrevet 5. juni 2018 Slår tlf på «ikke forstyrr»-modus og åpner ikke mld før det passer deg. Jeg sender mld til folk om jeg vil dem noe som ikke haster(noen ganger bare bilder og slikt også). Hvis jeg finner noe på nett og tenker «ei, dette vil **** også synes er gøy» så sender jeg det uansett tid på døgnet og tenker at mottaker leser når mottaker har lyst og tid til det:) du har jo også varsla om st du er sliten så da trenger han ikke stusse på hvorfor du ikke svarer:) Anonymkode: ebe4a...13a 14
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #3 Skrevet 5. juni 2018 Man dropper han og går videre. Si klart ifra at det blir for mye og at dere har for forskjellige behov. Ikke minst at han ikke respekterer deg, enda du sier klart ifra at du trenger alenetid. Anonymkode: 7d7be...287 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #4 Skrevet 5. juni 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slår tlf på «ikke forstyrr»-modus og åpner ikke mld før det passer deg. Jeg sender mld til folk om jeg vil dem noe som ikke haster(noen ganger bare bilder og slikt også). Hvis jeg finner noe på nett og tenker «ei, dette vil **** også synes er gøy» så sender jeg det uansett tid på døgnet og tenker at mottaker leser når mottaker har lyst og tid til det:) du har jo også varsla om st du er sliten så da trenger han ikke stusse på hvorfor du ikke svarer:) Anonymkode: ebe4a...13a Det hadde jo vært en mulighet, men når jeg åpner telefonen igjen etter en viss tid så ser jeg jo at han ikke har overholdt ønsket mitt om å få være litt alene. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man dropper han og går videre. Si klart ifra at det blir for mye og at dere har for forskjellige behov. Ikke minst at han ikke respekterer deg, enda du sier klart ifra at du trenger alenetid. Anonymkode: 7d7be...287 Jeg fikk altså en beklagelse på dette i morges. Jeg svarte ikke. Men dersom det tikker inn enda en melding i dag så skal jeg vurdere å droppe han. Det er bare så trist at noe som kunne blitt så fint saboteres av noe så enkelt som å mase for mye. Anonymkode: dee8c...1d5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #5 Skrevet 5. juni 2018 Har du sagt til ham nøyaktig det du har skrevet i overskriften her? Det ville jeg gjort. Anonymkode: c0145...ba9 8
Antoinette Skrevet 5. juni 2018 #6 Skrevet 5. juni 2018 Dette bunner jo bare ut i at han ikke respekterer deg. Dette burde være kroken på døra. Det hadde det ihvertfall vært for meg. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #7 Skrevet 5. juni 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det hadde jo vært en mulighet, men når jeg åpner telefonen igjen etter en viss tid så ser jeg jo at han ikke har overholdt ønsket mitt om å få være litt alene. Jeg fikk altså en beklagelse på dette i morges. Jeg svarte ikke. Men dersom det tikker inn enda en melding i dag så skal jeg vurdere å droppe han. Det er bare så trist at noe som kunne blitt så fint saboteres av noe så enkelt som å mase for mye. Anonymkode: dee8c...1d5 Du er jo alene;) og han har ikke ringt. Å sende noen mld kaller ikke jeg mas, men å ringe i hytt og gevær blir jeg sliten av. Men vi er jo forskjellige:) prøver bare å vise at det ikke er sikkert at han sjønner at du synes det er mas:) men om du synes det blir for mye må du jo bare avslutte det. Men hvis han er en bra fyr ellers så ville jeg faktisk sagt hvorfor. Slik at han vet det til neste gang:) Anonymkode: ebe4a...13a 3
puppi Skrevet 5. juni 2018 #8 Skrevet 5. juni 2018 Han virker noe åndssvak, hadde nok holdt meg unna. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #9 Skrevet 5. juni 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du sagt til ham nøyaktig det du har skrevet i overskriften her? Det ville jeg gjort. Anonymkode: c0145...ba9 Jeg sa jeg var stresset og trengte å være alene, og etter han fortsatte å sende melding så var det dråpen for meg og jeg spurte hvorfor han ikke bare kunne respektere det jeg sier. Det var vel derfor jeg fikk en beklagelse i morges. Men flere meldinger enn dette orker jeg ikke. 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er jo alene;) og han har ikke ringt. Å sende noen mld kaller ikke jeg mas, men å ringe i hytt og gevær blir jeg sliten av. Men vi er jo forskjellige:) prøver bare å vise at det ikke er sikkert at han sjønner at du synes det er mas:) men om du synes det blir for mye må du jo bare avslutte det. Men hvis han er en bra fyr ellers så ville jeg faktisk sagt hvorfor. Slik at han vet det til neste gang:) Anonymkode: ebe4a...13a Det er sant, det er ikke alltid man automatisk skjønner hva den andre tenker. Jeg synes han er en bra fyr og vil fortsette med han, men får et høyt stressnivå med alle disse meldingene! Kanskje jeg har en lav terskel for å føle at noen maser også! Anonymkode: dee8c...1d5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #10 Skrevet 5. juni 2018 Hvis ikke dere kan treffes så du får sagt dette til han, ansikt til ansikt, så syns jeg at du skulle ringe han og si det du mener. Skriv ned stikkord og forbered deg på å få sagt alt. Det blir fort litt kort og knotete på sms. En gang ordentlig er bedre enn mange ganger stykkevis og delt. Anonymkode: 51996...67a 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #11 Skrevet 5. juni 2018 Det der høres grusomt stress ut. Han kommer til å spise deg opp. Løp. Anonymkode: 72b4f...424 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #12 Skrevet 5. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa jeg var stresset og trengte å være alene, og etter han fortsatte å sende melding så var det dråpen for meg og jeg spurte hvorfor han ikke bare kunne respektere det jeg sier. Det var vel derfor jeg fikk en beklagelse i morges. Men flere meldinger enn dette orker jeg ikke. Det er sant, det er ikke alltid man automatisk skjønner hva den andre tenker. Jeg synes han er en bra fyr og vil fortsette med han, men får et høyt stressnivå med alle disse meldingene! Kanskje jeg har en lav terskel for å føle at noen maser også! Anonymkode: dee8c...1d5 Dette. Dette handler om opplevelsen av en situasjon. Du opplever meldinger som masete, mens andre gjør ikke det. Jeg har alltid telefonen på lydløs og tar den kun opp om jeg har tid til å holde på med den. Om det da ligger noen meldinger der, så oppleves det ikke som mas. Jeg svarer på dem om jeg har tid, og venter til en senere pause om jeg ikke har tid. Men du opplever dem som masete, og det må du ta utgangspunkt i. Bare ikke glem at det er en av flere måter å tolke en melding på, og at mange andre vil tolke meldinger som en lite masete måte å kommunisere på. Det er ikke sikkert det er ment respektløst en gang. Men om han blir sur for at du ikke svarer når du har sagt at du er opptatt, så må du selvsagt ta det med i ligningen. Men nå sier du jo at han ber om unnskyldning for å ha sendt meldinger når du var opptatt, så det tyder jo på at han er villig til å strekke seg litt for å møte deg. Og dét er definitivt en kjekk egenskap i et forhold. Anonymkode: beca4...784 5
Gjest padawan Skrevet 5. juni 2018 #13 Skrevet 5. juni 2018 Hva som er for mye eller for lite kommunikasjon tidlig i datingfasen varierer veldig men her virket det veldig som han ikke helt tar hintet og at du blir stresset over at han sender meldinger etter en stund. selv om han har sendt deg meldinger - hvorfor lar du det ikke bare forbli ulest til du føler for å lese og svare på meldingene hans?
DonaldDuck Skrevet 5. juni 2018 #14 Skrevet 5. juni 2018 Her er det jo flere ting å tenke på. Han er nok veldig betatt av deg og tenker mye på deg. Jeg tror faktisk at du overtolker litt det der med meldinger. En melding er en melding og det ligger ikke noe krav om at du må svare med det samme. Du har jo full anledning til å la være å lese meldinger (slå av lyden f.eks da, eller koble deg av nett), når du vil være i fred. Og om det tikker inn en melding mens du vil være i fred, så er det bare å la være å svare. Du bestemmer selv tempoet i deres kommunikasjon. Det kan selvsagt også være at han ER for intens, og at dere har forskjellig behov/forventninger for kontakt. Det kan selvsagt være en dealbreaker. Og om du irriterer deg over han etter å ha truffet han kun en gang, så kan det jo være at det er like greit å bare gå videre? 7
SesameStreet Skrevet 5. juni 2018 #15 Skrevet 5. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg trenger å få det ut et sted, men jeg traff en gutt her forleden hvor møtet gikk veldig bra og jeg ble ganske betatt. Vi har holdt kontakten hver dag siden, men problemet her er at han er altfor pågående! Han sender meldinger konstant og når jeg til og med sier at jeg er nødt å gjøre ting og trenger være i fred noen timer så sender han melding og maser etter 30 min. I går fikk jeg nok da jeg hadde en stressfylt og vanskelig dag og jeg sa ifra at jeg er sliten og stresset og trengte alenetid og det var fint om han kunne respektere dette. Så gikk det enda 30 min og igjen maser han og sender meningsløse meldinger/bilder! Jeg blir faktisk direkte lei meg. Jeg liker fyren og kunne tenkt meg å treffes igjen, men jeg blir stresset av hele oppførselen hans og det gjør at jeg ikke vet om jeg orker mer.. Jeg kjenner jeg blir kvalt. Hva gjør man? Anonymkode: dee8c...1d5 Jeg ville også følt meg kvelt av det og interessen ville forsvunnet veldig fort. For meg så ville det ikke vært noe annet å gjøre enn å droppe fyren. Du har sagt i fra, og han respekterte ikke det. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #16 Skrevet 5. juni 2018 Takk for alle svar! Må svare på dem etterpå! Men jeg tror heller ikke at han mente å være respektløs, men når jeg sier meldinger så mener jeg Messenger på face! Er sjeldent jeg bruker sms med mindre det er noe formelt. Men irriterer meg ikke over han heller(ble bare stresset selv), jeg liker han, men jeg er kanskje ikke flink nok til å sette grenser for meg selv(ignorere meldinger osv) Anonymkode: dee8c...1d5
Gjest padawan Skrevet 5. juni 2018 #17 Skrevet 5. juni 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: men jeg er kanskje ikke flink nok til å sette grenser for meg selv(ignorere meldinger osv) Jeg synes du skal starte med dette og s hvordan det går.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #18 Skrevet 5. juni 2018 Jeg synes du burde svare på beklagelsen. Fyren virker innpåsliten, men når han nå beklager virker det som har har evnen til å lære av sine feil. Svarer du ikke, øker bare sjansen for at han blir enda mer desperat og at det fosser inn enda flere meldinger. Anonymkode: 0d558...ada 3
Gjest Minesveiper Skrevet 5. juni 2018 #19 Skrevet 5. juni 2018 (endret) Jeg synes egentlig det er et lite faresignal at han ikke gir deg fred. Når du i tillegg sier det direkte til han, og det ikke går inn så er det jo noe som ikke stemmer. Ville droppet han. Endret 5. juni 2018 av Minesveiper
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #20 Skrevet 5. juni 2018 Skjønner godt at du synes det er irriterende når du har sagt fra og han likevel fortsetter. Det har med prinsippet å gjøre og det er ikke alltid det passer å legge mobilen bort mens du slapper av. Og hvorfor skal du egentlig det når du har bedt om å få være i fred? Du må nok gjøre det veldig klart for ham at du mener det du sier, for det er et dårlig tegn at han allerede nå viser så klart at han ikke respekterer det du ber ham om. Anonymkode: 6b3b6...2d2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå