AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #1 Skrevet 5. juni 2018 Hva tenker vi om mennesker som går til VG og Dagbladet og står frem med sine tragiske historier og tåredryppende fortellinger for å oppnå sympati? Spesielt gjelder dette folk som har dårlig råd.... Er det et håp om at det sitter rikfolk der ute skal synes synd på dem og gi dem penger? Leste nettopp om ei som var skilt og "ikke kom seg inn på boligmarkedet". WTF, liksom?? Er det en sak å skrive om? Det er også folk med kroniske sykdommer. Vel, trist det, men hvorfor stå frem i mediene? Hva får folk til å gjøre slikt? Anonymkode: 78278...f03 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #2 Skrevet 5. juni 2018 Jeg ler nesten litt når jeg leser historier om folk som måtte sende 200 søknader før de fikk jobb. Har selv skrevet mange mer enn det før jeg endelig fikk en deltidsjobb, og kjenner mange i samme båt. Det er jo det du gjør når du er arbeidsledig. Ikke noe å skrive i avisen om. Tror ofte bare de håper på en fast fulltidsjobb. Tror noen av de med tragiske historier bare vil bli hørt. Slike som mistet alt i brannen eller ble kronisk syke.. men så er det sikkert noen av dem som håper på å få noe økonomiske gevinster ut av det, enten det er fast jobb, penger, nytt hus eller ting som skal i huset. Anonymkode: 54012...2a1 4
Gjest Catalina Culès Skrevet 5. juni 2018 #3 Skrevet 5. juni 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker vi om mennesker som går til VG og Dagbladet og står frem med sine tragiske historier og tåredryppende fortellinger for å oppnå sympati? Spesielt gjelder dette folk som har dårlig råd.... Er det et håp om at det sitter rikfolk der ute skal synes synd på dem og gi dem penger? Leste nettopp om ei som var skilt og "ikke kom seg inn på boligmarkedet". WTF, liksom?? Er det en sak å skrive om? Det er også folk med kroniske sykdommer. Vel, trist det, men hvorfor stå frem i mediene? Hva får folk til å gjøre slikt? Anonymkode: 78278...f03 15 minutes of fame
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #5 Skrevet 5. juni 2018 Bare for å nyansere litt: ofte er det avisene selv som etterlyser folk til slike artikler, ikke folkene selv som oppsøker avisa for å tipse om sin elendighet. Men hvorfor noen faktisk melder seg til slike etterlysninger er jo en annen sak. Anonymkode: bbfb3...e09 13
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #6 Skrevet 5. juni 2018 Det er endel genuint triste skjebner, men noen ganger tenker jeg at folk burde bli beskyttet mot seg selv. At folk uten sperrer mot egen utlevering idag har facebook er kanskje ikke det smarteste men journalister burde beskytte dem...... Anonymkode: 9ab69...361 7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #7 Skrevet 5. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare for å nyansere litt: ofte er det avisene selv som etterlyser folk til slike artikler, ikke folkene selv som oppsøker avisa for å tipse om sin elendighet. Men hvorfor noen faktisk melder seg til slike etterlysninger er jo en annen sak. Anonymkode: bbfb3...e09 Skulle til å skrive akkurat dette. Det er veldig vanlig at avisa ønsker å skrive om et tema, og leter etter feks noen som sliter med å komme inn på boligmarkedet. Kan nesten garantere at i en slik sak er det ikke personen som har tatt kontakt selv, men fått en forespørsel. Så trenger man jo så klart ikke å si ja, men det er jo bra folk stiller opp i avisa og forteller om sine historier også! Synes ikke vi skal dømme dem for det. Noen er vel ute etter sympati og penger, men tipper de fleste bare ønsker å fortelle sin historie. Når det gjelder kroniske sykdommer ønsker man kanskje å spre informasjon slik at folk skal vite mer og ha større forståelse? Anonymkode: f5528...593 13
Gjest hind Skrevet 5. juni 2018 #8 Skrevet 5. juni 2018 Det blir bare mer og mer tårevåte historier om fysiske og psykiske lidelser, dårlig råd og sosiale problemer. Det er så mye av det nå at det ikke lenger gjør særlig inntrykk, i alle fall ikke på meg. Journalistene har dratt det så langt at jeg er blitt nesten immun. Før var det å slite litt av og til på noen områder en del av livet for de fleste, men nå fremstilles det som noe helt utenom det vanlige og alle er blitt special snowflakes. Jeg tror ikke det er en god utvikling.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #9 Skrevet 5. juni 2018 Avisene må jo ha noe å skrive om. Fattigdommen i Norge er stor. Mange med kredittkortgjeld over pipa. Kjenner litt på det selv om dagen. Er uten jobb og må klare meg på 62% av min vanlige inntekt. Det er hardt når statens avgifter kommer i tillegg. Jeg søker jobber jeg og, men går ikke ut i avisen med det. Har ikke kredittkort så skal ikke havne utpå med det. Mange typer fattigdom i landet vårt. Politikere lukker øynene. De sitter godt med sin millionlønn uansett. Anonymkode: 801d8...74b 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #10 Skrevet 5. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Avisene må jo ha noe å skrive om. Fattigdommen i Norge er stor. Mange med kredittkortgjeld over pipa. Kjenner litt på det selv om dagen. Er uten jobb og må klare meg på 62% av min vanlige inntekt. Det er hardt når statens avgifter kommer i tillegg. Jeg søker jobber jeg og, men går ikke ut i avisen med det. Har ikke kredittkort så skal ikke havne utpå med det. Mange typer fattigdom i landet vårt. Politikere lukker øynene. De sitter godt med sin millionlønn uansett. Anonymkode: 801d8...74b Og de samme politikerne sørger for at du har 62% av din vanlige lønn, slik at du ikke sulter. Men du ville nok helst hatt 110%? Det er forøvrig ingenting som hindrer deg i å bli politiker med samme millionlønn. Du trenger ikke utdannelse heller:-) Anonymkode: 8c4e6...cba 7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #11 Skrevet 5. juni 2018 Nettaviser lever jo selvfølgelig av klikk og annonse-inntekter. Slike "følsomme" artikler og personlige historier er noe som genererer en del oppmerksomhet. Dersom ingen gidder å klikke på det tullet, så ville bladsmørere sannsynligvis ikke tatt seg bryet med å skrive om det heller... Anonymkode: 7d500...c50
Notisblokk Skrevet 5. juni 2018 #12 Skrevet 5. juni 2018 Noen av historiene synes jeg det er bra at de skriver om. Mange syke eller i vanskelige situasjoner sitter hjemme og føler seg som "eneste i verden med dette problemet". Det at folk går ut og forteller sin historie kan gi de som sitter hjemme nytt håp, følelse av å ikke være alene og mer pågangsmot. 9
Ichiko Skrevet 5. juni 2018 #13 Skrevet 5. juni 2018 (endret) 3 hours ago, hind said: Det blir bare mer og mer tårevåte historier om fysiske og psykiske lidelser, dårlig råd og sosiale problemer. Det er så mye av det nå at det ikke lenger gjør særlig inntrykk, i alle fall ikke på meg. Journalistene har dratt det så langt at jeg er blitt nesten immun. Før var det å slite litt av og til på noen områder en del av livet for de fleste, men nå fremstilles det som noe helt utenom det vanlige og alle er blitt special snowflakes. Jeg tror ikke det er en god utvikling. Dette! Normal motgang framstilles som den dypeste tragedie, nesten enhver smerte blir sett på som noe som ikke skal skje. I verste fall fører en slik utvikling til at de som virkelig sliter hardt ikke blir hørt eller engang trodd, når folk nærmest druknes i elendighetshistorier. 15 minutter siden, AnonymBruker said: Nettaviser lever jo selvfølgelig av klikk og annonse-inntekter. Slike "følsomme" artikler og personlige historier er noe som genererer en del oppmerksomhet. Dersom ingen gidder å klikke på det tullet, så ville bladsmørere sannsynligvis ikke tatt seg bryet med å skrive om det heller... Anonymkode: 7d500...c50 Ikke bare nettavisene; løssalgsaviser og ukeblad skal også selges, så da kan man vel spørre seg hvem som har de største økonomiske motivene. P.S. Kom på at andre har foreslått flere ganger at jeg skulle selge min egen livshistorie, skrive bok eller blogge. De virker ikke å forstå hvorfor jeg steiler bare ved tanken på å skulle offentliggjøre meg selv med alt det mest sårbare ved meg. Det hender jeg forteller litt her på forumet under brukeravataren min for å gi mine historier "navn og ansikt", i håp om å være til nytte for andre. Penger får jeg allerede fra staten. Endret 5. juni 2018 av Ichiko 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #14 Skrevet 5. juni 2018 Jeg blir litt oppgitt av alle tåredryppende utlevering på Facebook konkurranser. Folk legger ut om sykdommer og personlige tragedier i håp om å vinne. Jeg frydet meg litt ondsinnet da jeg vant et reisegavekort for jeg hadde skrevet at jeg ville gjerne vinne selv om alle var friske og nettopp hadde vært på hytta på Geilo og stått på slalåm så hadde det vært gøy med et gavekort som tilskudd til den planlagte sydenferien. Fikk en del stygge kommentarer på at jeg vant fordi det var så mange andre som fortjente å vinne. Trusler på pm på Facebook etc. Gavekortet ga jeg i alle stillhet bort til noen jeg kjente som trengte det mer. Anonymkode: ee5d6...742 11
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #15 Skrevet 5. juni 2018 Vet om en dame som la ut alle informasjonen om bv dysleksi til datteren osv.Og starte en penge innsamling.Jeg synes folk er litt mindre smarte når dem legger ut alle informasjon om barna osv. Anonymkode: b6dd4...9b4 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #16 Skrevet 5. juni 2018 Bloggen til alenepappa samler fremdeles inn penger. Nå til sommerferie. Anonymkode: ee5d6...742 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #17 Skrevet 5. juni 2018 Jeg stusser også på avisene. Legger ut et bilde fra en artikkel fra min tidligere lokalavis, hvor noen dessverre druknet. Disse to var altså ikke til stedet når det skjedde, de kjenner ingen av de berørte men alikevel skal de intervjues. Anonymkode: 91aee...c05 11
Notisblokk Skrevet 5. juni 2018 #18 Skrevet 5. juni 2018 19 minutter siden, Notisblokk skrev: Noen av historiene synes jeg det er bra at de skriver om. Mange syke eller i vanskelige situasjoner sitter hjemme og føler seg som "eneste i verden med dette problemet". Det at folk går ut og forteller sin historie kan gi de som sitter hjemme nytt håp, følelse av å ikke være alene og mer pågangsmot. Må bare legge til at jeg snakker om aviser og slikt som skriver om det. Det jeg ikke synes er greit er de som skal skrive hele livshistorien sin for å vinne en konkurranse på Facebook. Man skal ikke bruke sin historie for å vinne premier og alle skal synes så synd på dem. Man skal bruke sin historie til å gi andre innblikk i hverdagen til andre, til å vise at hvis det er noen der ute med samme historie så er de ikke alene. 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #19 Skrevet 5. juni 2018 Det verste er vel aviser og journalister som godtroende biter på historier til tidligere asylsøkere som utnyttet konene, løy og manipulerte de og la opp til at det ble uungåelig samlivsbrudd til slutt når konene endelig fikk nok og overraskende for mennene faktisk gikk og tok ut skilsmisse. For så å gå til media og klage på at de mistet rett til å jobbe når kona tok ut skilsmisse... Samtidig oversvømmer de egne åpne facebook kontoer med islamsk propaganda og svada. Anonymkode: a1691...605 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #20 Skrevet 5. juni 2018 Leste nettopp om ei som revnet kraftig etter en fødsel. Trist, men jeg vil helst ikke lese om slikt. Det er noe som skjer fra tid til annen, og det er selvsagt ikke bra, men hva hjelper det å stå frem med dette? Dessuten er slike artikler med på å skremme kvinner med skrekkhistorier fra fødsler. For ikke å snakke om han som stod frem med "mikropenis". Det var visstnok for å gi alle med mikropenis et ansikt...... Herregud, tviler sterkt på at det hadde noen påvirkning på de.... Anonymkode: 78278...f03 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå