Gå til innhold

Drømmefanger...

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

:ler::ler:

Joda, men jeg syntes det var litt gøy at du pluttselig var helt 'dog', akkurat slik som meg :ler:

Jeg tenker normalt ikke over det jeg, men gjorde det pluttselig når du hadde skrevet det :-)

Bare fint altså :ler:

Gjest dudell
Skrevet

Jeg kjøpte en drømmefanger for mange år siden, fordi jeg hadde sansen for slike ting (for å pynte opp rommet mitt).

Ante faktisk ikke før nå at den skulle ta bort vonde drømmer...

så ja jeg tror tro kan flytte fjell... jeg har nok hadde mange merkelig drømmer og mareritt :ler:

Skrevet

Jeg fikk en drømmefanger av en venninne og har hengt den opp over sengen min fordi jeg synes den er fin, ikke fordi jeg tror den har noen virkning. Var ikke så veldig plaget med mareritt før og har ikke fått noe særlig mareritt etter at jeg hengte den opp heller. Men mannen min, som sover ved siden av meg, har vonde drømmer innimellom, så den hjelper tydeligvis ikke alle. :wink:

Gjest seroxata
Skrevet

jeg har hatt drømmefanger i mange år, og aldri hatt noen vonde drømmer etter det... om det er tilfeldighet eller ikke, er jeg ikke sikker på..

Men hadde masse vonde drømmer da jeg var mindre, og de har forsvunnet helt..

Gjest Virvar
Skrevet

Skal drømmefangere virke, må de være laget på en spesiel måte, og den som lager den må gå gjennom et slags rituale/gi den egenskapene. Det er indianerene som begynte med denne skikken, og de ble laget med ørnefjær. Nå brukes mest andre fjær for ørner er vel fredet.

Drømmefangere som bare er pene og masseproduseres for salg, blir ikke det samme.

Om de virker vet jeg ikke, men skulle jeg hatt en pga mareritter, så ville jeg satset på å kjøpe fra en som kan lage de riktig, og som kan ritualene.

Gjest Anonymous
Skrevet
Skal drømmefangere virke, må de være laget på en spesiel måte, og den som lager den må gå gjennom et slags rituale/gi den egenskapene. Det er indianerene som begynte med denne skikken, og de ble laget med ørnefjær. Nå brukes mest andre fjær for ørner er vel fredet.  

Drømmefangere som bare er pene og masseproduseres for salg, blir ikke det samme.

Om de virker vet jeg ikke, men skulle jeg hatt en pga mareritter, så ville jeg satset på å kjøpe fra en som kan lage de riktig, og som kan ritualene.

Ah, det kan så være. Men anonym hadde selv et svært godt poeng om at 'tro kan flytte fjell'

Eller placeboeffekten om du vil.

Gjest Gjesta
Skrevet
Ah, det kan så være. Men anonym hadde selv et svært godt poeng om at 'tro kan flytte fjell'

Eller placeboeffekten om du vil.

Det der er så..............mann å si. Hvorfor er dere menn så lite motagelige for det alternative?

Tanken på at, det er noe mer enn bare det man kan se og ta på?

Har aldri skjønt det der jeg :P

Gjest Anonymous
Skrevet

Det der er så..............mann å si. Hvorfor er dere menn så lite motagelige for det alternative?

Tanken på at, det er noe mer enn bare det man kan se og ta på?

Har aldri skjønt det der jeg :P

:ler: Men jeg tror heller ingen her har sagt noe slik heller jeg :-) Besvarelsen min rundt placebo, var som påpekning om at selv om man kansje ikke hadde en slik drømmefanger som var 'laget', altså gjennom et rituale, så kan den helt sikkert fungere. Rett og slett fordi man ikke var klar over at den manglet dette 'rituale', og derfor var i god tro om at den var en skikkelig fin drømmefanger :-)

:ler: jeg tror på mye mellom himmel og jord jeg ~Alwa~ lille.. Jeg tror jo at du er en engel, sant :P

Gjest Gjesta
Skrevet
 :ler: jeg tror på mye mellom himmel og jord jeg ~Alwa~ lille.. Jeg tror jo at du er en engel, sant  :P

Ja ja, men det stemmer jo :sjenert:

Gjest Anonymous
Skrevet

Så du er sånn, alternativ chick du da :-) Kult nok - vilke alternative ting er du borti da? Eller bare synes du det er spennende o slikt?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kjøpte min drømmefanger i York i England. Finner den ikke igjen, den er søkk borte.

Trenger egentlig ikke en sånn, for drømmer sjelden vonde drømmer. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg kjøpte min drømmefanger i York i England. Finner den ikke igjen, den er søkk borte.

Trenger egentlig ikke en sånn, for drømmer sjelden vonde drømmer.  :wink:

Men vet du om den hadde vært igjennom noen rituelle faser før du tilskaffet deg den? Eller bare tok du den første og beste du kom over? :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Den hang sammen med en rekke andre drømmefangere i en bod på et krimskramsmarked, så tviler sterkt på at den hadde vært igjennom noen ritualer. :wink:

Syntes bare den var så dekorativ.

Gjest Gjesta
Skrevet
Så du er sånn, alternativ chick du da :-) Kult nok - vilke alternative ting er du borti da? Eller bare synes du det er spennende o slikt?

Skal vi trashe denne tråden også nå da? :ler: Tenker jeg tar resten på den allerede trasha Kafka tråden på personlige meldinger jeg ;)

Og siden jeg er så ærlig å sånn er det vel på sin plass å si at placebo effekten har en innvirkning i denne saken også......

jeg tror på mye mellom himmel og jord jeg ~Alwa~ lille.. Jeg tror jo at du er en engel, sant

:sjarmor:

Annonse
Gjest TomKrus
Skrevet

Vi er litt mer pragmatiske av oss. Deres jobb er å være søte..

Gjest Chrizzy
Skrevet

Det var en selger av drømmefangere som sa til meg at indianerne brukte å feste ting som betydde noe for dem i nettet på drømmefangeren (ekstra beskyttelse), små ting da selvfølgelig. De ble visst brukt mye til barn?

Jeg har en, den er bare liten å søt å stilig, vet egentlig ikke om den har hatt noen virkning :)

Gjest Anonymous
Skrevet
Den hang sammen med en rekke andre drømmefangere i en bod på et krimskramsmarked, så tviler sterkt på at den hadde vært igjennom noen ritualer.  :wink:

Syntes bare den var så dekorativ.

Ah! Men det kan sikkert være grunn god nok til å få en deilig natts søvn :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...