Gå til innhold

Er Kristiansand trygt når det kommer til unngåelse av voldtekt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vet om det skjer mye voldtekt og overfall i Kristiansand på nattestid? Er det enkelte strøk/gater man burde holde seg unna?

Anonymkode: d8827...a25

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som vet om det skjer mye voldtekt og overfall i Kristiansand på nattestid? Er det enkelte strøk/gater man burde holde seg unna?

Ingensteder i noen byer eller land er trygge mht voldtekt. 

Men de fleste voldtekter skjer privat og der offer og gjerningsperson kjenner hverandre. Typisk er festvoldtekt og vlldtekt mellom personer under samme tak, type samboere, ektefeller osv. 

Anonymkode: 070db...fbe

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det har skjedd overfallsvoldtekter her også men føler stortsett byen er trygg, markens gate (hovedgata) er det mange folk i, natteravner og politi. 

Anonymkode: e2662...223

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har skjedd overfallsvoldtekter her også men føler stortsett byen er trygg, markens gate (hovedgata) er det mange folk i, natteravner og politi. 

Anonymkode: e2662...223

Flere potensielle gjerningsmenn gjør en ikke tryggere, men mer utsatt.

• Liker 1
Skrevet

Ingen steder er helt trygge. Det skjer overfallsvoldtekter i Kristiansand, Oslo, Bergen og på småsteder. Generelt sett er det lurt å gå på steder som er opplyste og der det er folk. 

Som noen andre sa, det er større sjanse for å bli voldtatt av bekjente på en fest f eks, enn at noen angriper deg på gaten. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg merker jeg kan bli litt utrygg og mistenksom når er jeg i "byen", spesielt når det er mørkt. Er redd for å bli voldtatt, men også for å være vitne til at andre blir det. Jeg er ikke et fest-menneske, og drikker heller ikke alkohol- så sjansen for at det skal skje noe der er forsvinnende liten

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Jeg merker jeg kan bli litt utrygg og mistenksom når er jeg i "byen", spesielt når det er mørkt. Er redd for å bli voldtatt, men også for å være vitne til at andre blir det. Jeg er ikke et fest-menneske, og drikker heller ikke alkohol- så sjansen for at det skal skje noe der er forsvinnende liten

Da har du allerede redusert risikoen. Gå i gatene hvor det er mest folk og trafikk: Markens, dronningens gate , tollbugata, vestre strandgate, Henrik Wergelandsgate.  Det er vel her bussene går også så vidt jeg husker.

Ta buss, evt taxi. Gå sammen med andre hvis mulig. 

Lat som om du snakker i telefonen med noen. Det trikset har jeg brukt flere ganger hvis jeg har følt at noen er etter meg (det var de sannsynligvis ikke, men likevel...)

• Liker 2
Skrevet

Og ha en liten flaske hårspray i vesken. Hold den klar hvis du er utrygg og spray rett i ansiktet (øynene) på en eventuell vel nærgående person. Da rekker du fint å løpe unna. 

Ikke at jeg tror du får bruk for den. Men jeg har gått med hårspray i vesken i mange år. Føler meg tryggere! Selv om jeg aldri har hatt behov for å bruke den. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bod hele livet i Kristiansand, aldri blitt voldtatt eller overfalt. Jeg er kvinne på 39.

Anonymkode: a830a...8e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

HI skal ut på byen, ikke gifte seg.

Det er overfallsvoldtekts statistikkene som er relevante. 

Anonymkode: 0924a...a1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har vært flere overfallsvoldtekter i Kristiansand og omegn de siste årene. Utelukkende innvandrere som var gjerningsmenn. Jeg går aldri i byen etter mørket. Var f. eks forsøk på en overfallsvoldtekt av en syrer ved en bensinstasjon på Lund for et års tid siden. Og en jente ble voldtatt av en  nordafrikaner ved Kiwi i Kvadraturen for noen år siden. Nabobyene har og hatt overfallsvoldtekter, en 50 år gammel dame ble overfallsvoldtatt av en utenlandsk mann i Mandal, og en ung jente ble overfallsvoldtatt av en syrer i Grimstad for ett-to år siden. Må du gå i byen kveld-natt, gå aldri alene, og aldri full!

Anonymkode: b3bb9...3d2

AnonymBruker
Skrevet

Det er ille.

Jeg husker at en var relativt trygg i Kristiansand i mine ungdomsår for en 20-25 år siden. 

Slik er det blitt i mange byer, også i min hjemby er det en stor økning i overfallsvoldtekter. 

Det er ingen spøk, vår trygghet og handlefrihet er alvorlig truet. Dette krever en stor analyse i årsaker, og tiltak må settes i verk. 

Vi kan ikke sitte å se på en negativ samfunnsutvikling, uten å samle tilstrekkelig med informasjon om å få den stanset. Så får en vurdere kostnadene av det, deretter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er ingen spøk, vår trygghet og handlefrihet er alvorlig truet. Dette krever en stor analyse i årsaker, og tiltak må settes i verk. 

Vi kan ikke sitte å se på en negativ samfunnsutvikling, uten å samle tilstrekkelig med informasjon om å få den stanset. Så får en vurdere kostnadene av det, deretter.

Man trenger ikke noen stor analyse for å finne årsaken, da 100% av den typen voldteker kommer fra berikelsen vi har fått presset ned over hodet.

Anonymkode: f8d53...e45

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Man trenger ikke noen stor analyse for å finne årsaken, da 100% av den typen voldteker kommer fra berikelsen vi har fått presset ned over hodet.

Nå er ikke alle enige om dette, og før fakta er samlet, og analyser gjennomført vet vi det heller ikke. 

«Kunnskap er nøkkelen til å handle klokt. For viljen er der!» 

Hva skal vi gjøre med de muslimer som nekter å respektere våre regler? Hva skal vi gjøre med de muslimer som nekter å la seg integrere? Hva skal vi gjøre med de muslimer som ikke tar til seg våre verdier? 

Hvor mange er det snakk om? Er det et stort flertall, eller er det et lite mindretall? Hvilken trussel representerer de? Hva innebærer det i praksis for oss? 

Ingormasjon, informasjon, informasjon. 

Det kan være at flertallet så velger å akseptere de risiki dette medfører, den trussel dette medfører for vår trygghet. Det kan også være at flertallet ønsker disse risiki eliminert. Begge deler er legitime syn, men det må være informerte valg. Ikke noe som bare skal skje over hodene på, eller bal ryggen på det norske folk.

Informasjon, og debatt er alfa omega. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har vært flere overfallsvoldtekter i Kristiansand og omegn de siste årene. Utelukkende innvandrere som var gjerningsmenn. Jeg går aldri i byen etter mørket. Var f. eks forsøk på en overfallsvoldtekt av en syrer ved en bensinstasjon på Lund for et års tid siden. Og en jente ble voldtatt av en  nordafrikaner ved Kiwi i Kvadraturen for noen år siden. Nabobyene har og hatt overfallsvoldtekter, en 50 år gammel dame ble overfallsvoldtatt av en utenlandsk mann i Mandal, og en ung jente ble overfallsvoldtatt av en syrer i Grimstad for ett-to år siden. Må du gå i byen kveld-natt, gå aldri alene, og aldri full!

Anonymkode: b3bb9...3d2

Uff så fælt... Jeg kan selv typisk oppholde meg i markens rundt MCdonalds, ved kinoen og ved rutebilstasjonen. 

Jeg synes så oppriktig synd på de som blir overfallsvoldtatt...

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Oslo, er født og oppvokst der, de 8 siste årene har jeg bodd i sentrum, like ved sentrum scene, og har jo i alle år gått alen i byen både på dag og natt, full og edru. Jeg har aldri opplevd noe, heller ingen av mine venninner. 

Men både jeg og noen av mine venninner, har opplevd å bli voldtatt på fest, eller av en venn. Da etniske nordmenn. Det er av venner, bekjente og familie de fleste blir voldtatt av. Og flertallet anmelder ikke, for vi vet at saken bare blir henlagt. For ikke lenge siden, ble datteren til ene venninnen min, voldtatt av 6 norske Bærums gutter på fest. Saken ble selvfølgelig henlagt, selv om hun dro rett på legevakta, og anmeldt med en gang. Og hun er nå utstøtt fra det miljøet. Så er det rart vi ikke vil anmelde.

Anonymkode: 4a402...e32

Skrevet

Kristiansand er ganske trygt. Unngå rutebilstasjonen sent på kveldstid, og gå gjennom hovedgatene i sentrum om du skal gå ut av sentrum nattestid, så går det nok bra. Altså følg Markens og Dronningens gate. Der er det som regel bra med folk uansett alle tider i døgnet. 

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Nå er ikke alle enige om dette, og før fakta er samlet, og analyser gjennomført vet vi det heller ikke. 

«Kunnskap er nøkkelen til å handle klokt. For viljen er der!» 

Hva skal vi gjøre med de muslimer som nekter å respektere våre regler? Hva skal vi gjøre med de muslimer som nekter å la seg integrere? Hva skal vi gjøre med de muslimer som ikke tar til seg våre verdier? 

Hvor mange er det snakk om? Er det et stort flertall, eller er det et lite mindretall? Hvilken trussel representerer de? Hva innebærer det i praksis for oss? 

Ingormasjon, informasjon, informasjon. 

Det kan være at flertallet så velger å akseptere de risiki dette medfører, den trussel dette medfører for vår trygghet. Det kan også være at flertallet ønsker disse risiki eliminert. Begge deler er legitime syn, men det må være informerte valg. Ikke noe som bare skal skje over hodene på, eller bal ryggen på det norske folk.

Informasjon, og debatt er alfa omega. 

Hvem som er enig og ikke er likegyldig når man har fakta. Og fakta er at ved siste rapport om dette fra politiet, før de bestemte seg for å ikke publisere tallene, da de viste fakta i situasjonen, så var 100% av overfallsvoldtekter begått av utlendinger.

2 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er så feil du får det, selvfølgelig så begår nordmenn overfallsvoldtekter, selv om det er flere innvandrer som begår overfallsvoldtekter. Så er det fortsatt en del nordmenn som gjør det og.

Anonymkode: 4a402...e32

Jasså. I følge hvem da? Deg? Politiet er uenig med deg.

2 hours ago, Peonjenta said:

Leste du innlegget mitt i det hele tatt???? 

Leste du mitt? Det er en grunn til at jeg svarte som jeg gjorde.

• Liker 2
Skrevet
På 5.6.2018 den 1.18, solmåneogstjerner skrev:

Og ha en liten flaske hårspray i vesken. Hold den klar hvis du er utrygg og spray rett i ansiktet (øynene) på en eventuell vel nærgående person. Da rekker du fint å løpe unna. 

Ikke at jeg tror du får bruk for den. Men jeg har gått med hårspray i vesken i mange år. Føler meg tryggere! Selv om jeg aldri har hatt behov for å bruke den. 

Ikke oppfordre folk til å gjøre dette. Da går folk rundt med en hårspray i hånda mens de er drita fulle og kan finne på å skade en person for livet som er helt uskyldig i noe som helst!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...