Gå til innhold

facebook-event med skjult gjesteliste

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei folkens.

Dette er sikkert en teit problemstilling, men jeg skal arrangere en fest om en stund, og har egentlig mest lyst til å skjule gjestelista på eventet på face. Grunnen til det er nok at jeg har litt dårlig selvtillit, og er redd for at få skal sette seg på attending, og at det blir flaut for meg. Jeg har noen gode venner som jeg er ganske sikker på at kommer til å komme, men denne gangen har jeg litt lyst til å invitere litt flere enn de aller nærmeste. Men så er jeg så redd for å føle meg avvist og at alle skal se det. Har skjedd før at jeg inviterte en gjeng jeg ikke ser oftere enn et par ganger i året, også kom ingen av dem... og jeg har opplevd en del avvisning i livet. Tenker også på det at folk er jo ganske frekke generelt når det gjelder å svare på facebookevents, gidder ikke svare før dagen før osv. Samtidig tenker jeg at de jeg inviterer, som ikke er av de nærmeste, sikkert har lyst til å se hvem av de andre de kjenner som har blitt invitert.

Hadde du tenkt at det var litt snodig hvis du ble invitert på fest til en venn, og gjestelista var skjult på facebook-eventet? Haha, jeg hører hvor teit dette spørsmålet er... i-landsproblemer. Skulle nesten ønske at ikke facebookevent fantes, så kunne jeg bare spurt alle på melding :P

Anonymkode: 88525...6cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke bare late som facebookevents ikke finnes da,og faktisk invitere på melding? 😅 

Kanskje folk tar en invitasjon pr mld som mer seriøst og faktisk svarer innen rimelig tid før festen også😉👌

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skriv sms til folk, til hver enkelt, ikke en melding som du sender til alle, har hørt at dersom noen svarer på en sånn melding som er til flere så kommer svaret til alle, ikke bare til deg. i min krets er det helt vanlig med sms. Skjønner godt det er ubehagelig å bli avvist og da også med tilskuere som du vil få på face.

Anonymkode: 3f477...cab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei jeg hadde ikke tenkt at det var snodig

Anonymkode: 60fe6...360

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, TeamWP skrev:

Kan du ikke bare late som facebookevents ikke finnes da,og faktisk invitere på melding? 😅 

Kanskje folk tar en invitasjon pr mld som mer seriøst og faktisk svarer innen rimelig tid før festen også😉👌

Det er sant, jeg kan jo egentlig det. Men jeg er vel bare litt redd for at da kommer alle bare til å glemme det. Er liksom facebook-eventer for alt for tiden, og har ikke opplevd selv å bli invitert på melding noen gang. Så i min krets er det disse eventene som gjelder. Men burde jo kanskje ikke være nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om Facebook finnes, så går det fremdeles an å skrive på sms. Da slipper du problemet med at andre ser hvem som er invitert.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 minutter siden, Hårstrikk79 skrev:

Selv om Facebook finnes, så går det fremdeles an å skrive på sms. Da slipper du problemet med at andre ser hvem som er invitert.  

Det er litt teit, men jeg tenker helt seriøst at da kommer folk til å glemme det. Jeg har nevnt det for noen, og svaret er liksom "jaa tror det passer, lag event!". Som om de ikke kan ta ordentlig stilling til det før jeg har laga event?! Minte noen av mine beste venner på datoen som jeg hadde nevnt tidligere, og de hadde allerede glemt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lage event og sjul lista 😊 men erfaringsvis har bekjente lettere for å komme om du følger det litt opp.. personlig synest eg det er kleint å møtte på fester uten kommunikasjon med verten i forkant, spesielt om eg ikkje kjenner mange på festen og kommer aleine😛 så send gjern ei melding og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For noen uker siden ble jeg invitert på jentekveld via Facebook. Jeg kjenner henne ikke spesielt godt, men vi har en god felles venninne og liker hverandre. Først tenkte jeg: "så utrolig koselig!! Jeg skal selvfølgelig dra!" Så sjekket jeg lista og så at det var invitert over 40 stk. Jeg så for meg 5-10 liksom 🤣 Glemte å svare da det ikke føltes så personlig + at jeg ikke orker så mye folk. (Tross alt ingen ungdom lenger 😂) Sjekket siden nå, fordi du minnet meg på det, og 10 skal, noen sier kanskje, men de fleste har ikke svart. Så mitt råd er: ikke inviter for mange i håp om at det da kommer flere.

Anonymkode: e28e1...d41

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror likevel det er bedre å ha åpen gjesteliste, for folk kommer jo til å lure på hvem andre som er invitert. Og hvis listen er skjult kan det kanskje virke rart eller "suspekt". Hvis jeg ikke kjente personen så godt vile kanskje en skjult gjesteliste gjort at jeg ikke gadd å komme. Vil ha en idé om hvilke andre som kan være der.

Hvis det er nesten ingen som svarer, kan du jo dagen før skrive kommentar om at eventet avlyses fordi det var en dato som passet dårlig for mange. Og at du kommer tilbake med ny dato senere.

Anonymkode: ab06f...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...