AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #1 Skrevet 4. juni 2018 Jeg leser stadig hvor dårlig menn er på romantikk (til og med meg, ifølge av eksen min). Jeg føler ofte at det går kun en vei. Gjelder det ikke omvendt også? Så jeg lurer på hva slags romantiske ting gjør dere for menn? (altså, ingen sex) Og til menn - hva slags romantiske ting ønsker dere fra deres dame? Anonymkode: 193f4...4a2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #2 Skrevet 4. juni 2018 Jeg forteller om følelesene mine...om hva jeg føler for han. Det å åpne seg opp og gjøre seg sårbar er det mest romantiske noen kan gjøre for meg. Anonymkode: 1c80b...2ce 3
~white lady~ Skrevet 4. juni 2018 #3 Skrevet 4. juni 2018 Folk viser romantikk på forskjellig vis. Klassisk er jo blomster til spesielle anledninger, kanskje en liten gave. Tid sammen, kos. Man gir gjerne det man ønsker tilbake selv. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #4 Skrevet 4. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forteller om følelesene mine...om hva jeg føler for han. Det å åpne seg opp og gjøre seg sårbar er det mest romantiske noen kan gjøre for meg. Det er flott for deg, men jeg antar at du er en kvinne? Her spurte jeg hovedsaklig romantikk for menn. Synes han også at det er romantisk at noen åpner seg? Jeg bare spør Anonymkode: 193f4...4a2 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #5 Skrevet 4. juni 2018 Lager middag med pent dekket bord og nye blomster, noen ganger tent lys pynter meg, spør om han vil bli med å gå tur i solnedgangen, masserer han omtrent ukentlig med olje, vasker huset i undertøy, dekorerer med blomster og en gang han nevnte at bonsai tre var kule begynte jeg å kjøpe det for å glede han, sørger for at han får legge seg i luftet soverom med nytt sengetøy, kjøper inn faovritt sjokoladen hans selvom han ikke har bedt på det og kan feks kjøpe en smil sjokolade og gi han mens han ser på tv å og gir han et kyss i pannen mens jeg sier at jeg elsker han fordi han får meg til å smile, klemmer og gir han komplimenter gjennom dagen, lager lunsjpakke for han med hjerteformig mat, pakker sekken hans og legger med f eks et bilde av oss eller en lapp med noen fine ord, kjøper klær til han, kjøper ting som får meg til å tenke på han , feks han hadde hund før og kom jeg over et krus med sånn hund kjøpte jeg det og lagde kaffe til han i neste morgen prøver å få han med ut å spise og på kino osv men han sier bare nei. Prøver å få han med på ferier til romantiske steder som roma og paris men det gidder han ikke. Han er heldigvis ganske flink han også da, masserer meg, lager deilig middag, går å setter seg i et annet rom når han vet at noe jeg liker begynner på tv så jeg kan sitte i fred istedet for at han okkuperer tv hele kvelden, klemmer meg når jeg lager mat, mater meg når jeg er syk. Jeg var verdens mest uromantiske før og det var han også men ting snur fort på flisa når man virkelig elsker noen og konstant ønsker den andre det beste Anonymkode: 4237e...750 3
AnonymBruker 42 Skrevet 4. juni 2018 #6 Skrevet 4. juni 2018 Jeg vet ikke helt jeg.... Jeg har inntrykk av at folk bruker og definerer ordet "romantikk" på veldig forskjellige måter For meg så handler romantikk bare om å gjøre en ekstra innsats for å vise hvor mye man bryr seg, tenker på , og ønsker å glede partneren sin litt ekstra (ikke seg selv). Spiller liten rolle om gesten/handlingen er "seriøs" tullete/komisk ,dyr eller billig . Det er litt "tanken som teller" -prinsippet. For meg så kan det virke som at mange har ganske snevre og forhåndsdefinerte rammer på hva romantikk er, og at om det ikke er "try-hard-movie-romance" diamanter, fancy undertøy, dyre restauranter,sjokolade og roseblader involvert, så finnes det ikke romantisk... (kort fortalt). Om jeg skulle nevne hva jeg har hatt av romantisk påhitt, så hadde antageligvis flesteparten av damene her ansett det som rimelig tamt , men det beste man kan gjøre rent "romantisk ( igjen...synes JEG) er å "skreddersy" noe som er personlig og viser omtanke. Det mest romantiske noen har gjort for meg var totalt komedie, men det var virkelig gjennomtenkt og "sukker-søtt" Pluss at det ble fremført på en hysterisk festlig måte, med tanke på at det skulle være "romantisk" Det var rett og slett en parodi på romantikk 3
frekvens Skrevet 4. juni 2018 #7 Skrevet 4. juni 2018 Det er de små tingene som teller for meg. Når hun legger merke til hva jeg liker uten at jeg sier det direkte. At hun virkelig forstår meg og er genuint interessert i meg. Blomster, gaver osv er ikke noe jeg trenger. Så nevnte jeg en gang at jeg elsker nyrørte blåbær.. når hun nå nettopp fant en siste liten pose med bær fra fjordåret så rørte hun det med sukker og serverte meg på nystekt brød og med kaffe. Jeg var euforisk! Slike små ting som hun husker og fikser for meg i en hektisk hverdag med 4 barn, det er romantikk! Min drømmedame! 7
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #8 Skrevet 4. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg leser stadig hvor dårlig menn er på romantikk (til og med meg, ifølge av eksen min). Jeg føler ofte at det går kun en vei. Gjelder det ikke omvendt også? Så jeg lurer på hva slags romantiske ting gjør dere for menn? (altså, ingen sex) Og til menn - hva slags romantiske ting ønsker dere fra deres dame? Anonymkode: 193f4...4a2 Du har misforstått noe essensielt om romantikk. Anonymkode: 73c28...a98
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #9 Skrevet 4. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forteller om følelesene mine...om hva jeg føler for han. Det å åpne seg opp og gjøre seg sårbar er det mest romantiske noen kan gjøre for meg. Anonymkode: 1c80b...2ce Og allerede her forstår vi den grunnleggende spliden mellom menn og kvinner. Anonymkode: e548e...f87 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #10 Skrevet 4. juni 2018 Romanikk for mannen min ER sex! Ikke fordi han er desperat, ekkel eller noe sånt - det er bare slik han viser at han er glad i meg. Ja, han er dårlig på blomster, middager og alt det der. Han viser kjærlighet på andre måter. Jeg syns gjerne det er romantisk med en kino etterfulgt av restaurantbesøk, og når vi kommer hjem vil han «gjengjelde» det med sex. Det er slik han er og det er helt greit. Jeg har skjønt at det ikke er «mas om sex» men mer et uttrykk for kjærlighet og behov for nærhet til meg Anonymkode: 47c6d...de3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #11 Skrevet 4. juni 2018 Jeg er tilhenger av å tilpasse seg til mottakeren. Min forrige kjæreste satte veldig pris på gode ord, så derfor la jeg gjerne igjen lapper hjemme hos han med et kompliment på, eller bare en lapp i ei lomme om at jeg var glad i han. Jeg laget middag for han noen ganger, ga han innimellom massasje, og så serier med ham som han likte. Anonymkode: 62bd3...72c 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #12 Skrevet 4. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forteller om følelesene mine...om hva jeg føler for han. Det å åpne seg opp og gjøre seg sårbar er det mest romantiske noen kan gjøre for meg. Anonymkode: 1c80b...2ce Akkurat nå spydde jeg litt i munn. Anonymkode: f16a0...9c2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #13 Skrevet 4. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Akkurat nå spydde jeg litt i munn. Anonymkode: f16a0...9c2 Fordi? Å åpne seg og tørre å fortelle om følelsene sine er noe av det fineste og mest connectende man kan gjøre enten det er med venner, familie eller kjæreste. Om du spyr av følelser så kanskje du skal flytte til en øy der du er aleine eller bli sammen med en psykopat uten empati og følelser? Anonymkode: 4237e...750 3
frekvens Skrevet 5. juni 2018 #14 Skrevet 5. juni 2018 Det er knyttende ja, men mange menn vil se på det som noe dem må gjøre for å tilfredstille behovene til dama. Jeg gjør det jevnlig fordi jeg vet at det gir dama så mye. Jeg synes ikke det er romantisk.. 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #15 Skrevet 5. juni 2018 Hver dag sier min kjære at han elsker meg, men ikke i ord. Han lager mat, handler for meg, tar seg av barna klare når jeg jobber sent, klipper gresset hos mine gamle foreldre osv... Anonymkode: 17101...066
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #16 Skrevet 5. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hver dag sier min kjære at han elsker meg, men ikke i ord. Han lager mat, handler for meg, tar seg av barna klare når jeg jobber sent, klipper gresset hos mine gamle foreldre osv... Anonymkode: 17101...066 Er det romantikk? Er ikke det bare en selvfølge? Anonymkode: 8ba23...e4f 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #17 Skrevet 5. juni 2018 Tar aldri noen som en selvfølge. Anonymkode: 17101...066
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #18 Skrevet 5. juni 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tar aldri noen som en selvfølge. Anonymkode: 17101...066 Men er vel normalt i hverdagen at man hjelper hverandre og samarbeideider om ting? At mannen er hjemme med barna eller klipper gress er ikke romantikk for min del selv om jeg setter pris på alt han gjør for oss. Anonymkode: 8ba23...e4f 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #19 Skrevet 5. juni 2018 Jeg lar ham velge filmen selv om det ikke et min genre, jeg henter en øl til ham omhan ser ut til å «trenge» det. Om han har alenetid hjemme og lurer på om det er noe som trengs å gjøres så sier jeg ofte at han kan bruke tida på seg selv. Hmm er ikke så romantiske vi...men det viktigste for meg er at vi bryr oss om hvordan den andre har det, og viser at vi bryr oss både i ord og handlinger. Anonymkode: dce54...69a
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #20 Skrevet 5. juni 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Men er vel normalt i hverdagen at man hjelper hverandre og samarbeideider om ting? Ja, et par hjelper hverandre - noe som er kjærlighet i mine øyne. De gjør mer for sine kjære enn de hadde gjort for sine venner/kompiser. At mange tar det som selvfølge er ganske trist. Det er mye kjærlighet der som blir tatt for «gitt». Anonymkode: 193f4...4a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå