Gå til innhold

Hvorfor er jeg aldri bra nok for noen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan kan man finne ut hva man gjør feil, siden man aldri er bra nok for noen? 

Når det gjelder venner er det alltid jeg som må ta kontakt.. De ringer aldri meg... Og har fester osv uten at jeg blir invitert.. 

Når det gjelder menn er jeg visstnok bra nok til sex, men ikke noe mer... 

Jeg er snill, hjelpsom og høflig, blir sjelden sur for noe som helst... Men det er visst ikke bra nok.. JA, jeg vet jeg har ett kjedelig liv og lite å fortelle om, men jeg får jo ikke akkurat noe mer spennende liv så lenge alle fester osv foregår uten at jeg får vite om det i ettertid heller... 

Føler meg bare ubrukelig og 0 verdt... Tror ingen hadde savnet meg om  jeg plutselig ble borte... 

Anonymkode: 5507f...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ingrid78

Jeg har samme problem med venner. Har etter mange år klart å få et par som funker, muligens fordi de er like meg. Samme med mannfolk forsåvidt. Men jeg fant ut at hele greia med meg var at jeg "gikk etter" feil folk. Jeg prøvde å bli venner med, og flørtet med menn, som var sånn jeg så på som idealmennesker. Ikke folk som var lik meg. Det hjelper å finne likesinnede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja si det. Mennesker kan være så ego og fasadehyklere.

Kanskje du burde finne deg en ny interesse for å bli kjent med nye og bedre folk?

Anonymkode: 3c60c...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært litt i din situasjon. Jeg lærte følgende:

Det hjelper ikke å være kun snill. Du må kunne tilby noe, være interessant. Skaff deg hobbier slik at du har noe å fortelle om.

Er man for snill kan man bli oppfattet som litt «tannløs» og konfliktsky. Ikke vær redd for å si hva du tenker og mener.

Anonymkode: 6b9f8...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje du prøver for hardt? Bruk heller ett år på å finne deg selv, dyrk deg selv, finn dine interesser, vær egoistisk, si det du mener og ikke det du tror folk vil høre. Er desverre litt slik at de som prøver for hardt blir dyttet vekk. 

Anonymkode: 55285...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg opplever akkurat det samme med menn, og med jenter/venninner flest. Men så har jeg en håndfull venninner som er veldig glad i meg og kontakter meg mer enn jeg dem, og tar masse iniativ til å møtes. Så det kan ikke være noe feil med meg da, tenker jeg. Jeg aner ikke hva det kan komme av, men tror det er en gjenganger for følsomme jenter som er litt forsiktige av seg å oppleve dette, spesielt om man har litt dårlig selvtillit. 

Anonymkode: d6b66...97e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...