Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha salt torsk til middag i dag, noe vi ikke har veldig ofte (les: det er første gang). Gulrot og kokt potet blir liksom litt kjedelig tilbehør, så jeg håper noen har litt spenstigere forslag til meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi pleier å ha stuede gulrøtter, altså gulrøtter i tykk hvit saus. Det er kjempegodt, om ikke så spenstig.

Skrevet

Gulrotstuing var det første jeg også tenkte på.

Ellers vet jeg at noen bruker "løksmør" til saltfisk; skjær løk i tynne skiver og surr dem i godt med smør til de såvidt har fått litt farge.

Skrevet

Om enn ikke så spennende, men et must!

Eggesmør! Dvs et hardkokt egg som blir delt opp i bittesmå firkanter og lagt oppi en kjele med smelta smør.

Skrevet

Takk for svar alle sammen, tar gjerne i mot flere forslag :)

Om enn ikke så spennende, men et must!

Eggesmør!  Dvs et hardkokt egg som blir delt opp i bittesmå firkanter og lagt oppi en kjele med smelta smør.

Tenkte på eggesmør siden vi pleier å ha det til vanlig kokt torsk, men blir det ikke veldig salt med eggesmør til salt torsk?

Gjest Gjesta
Skrevet

Min variant til all salt fisk: hjemmelaget potetmos og sprøstekte baconbiter :)

Skrevet

Skulle akkurat til å si det ja. Stekt bacon er et MUST! Skal faktisk også ha salt torsk til middag idag, og da bruker jeg vanlige kokte gulerøtter og potet, og masse sprøstekt bacon til. MMmmmmmmmm

Skrevet

Sprøstekt bacon og ertepure er kjempegodt!

Skrevet

Vi bruker faktisk hjemmelaget kålrabistappe (med litt gulrøtter i) til lettsaltet torsk. Lager den med smør, muskat og en fløteskvett.

Skrevet

Hjemmelaget potetmos hørtes utrolig fristende ut, tror det blir det i dag gitt. Skal ha lille niese på middagsbesøk, så det er jo ypperlig for at hun kan få spise selv også. Tror det blir eggesmør i stede for bacon, også kanskje gulrotstuing eller eventuelt bare lettkokte gulrøtter om jeg er i det late hjørnet. Takk for inspirasjon! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...