Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp begynt og løpe. Jeg gjorde det veldig ofte som barn, men dette tok jo nesten slutt i voksen alder. Bortsett fra gymtimene. 
For det første, hvorfor får man vondt i tarmene? 😛 Dette har skjedd til hver gang jeg presser meg selv litt. Det kjennes på en måte ut som menssmerter eller diare, men det er jo ikke det. Det er mulig det er fordi det setter i gang forbrenningen?

Er det farlig å løpe? Det føles jo bedre etterpå på en måte. Men jeg blir så sliten! jeg synes nesten det er tortur, og skjønner meg ikke på disse iidrettsternene som orker å holde på med dette. 

Er det falrig å sette seg ned rett etter løping? Jeg liker å gå for å roe ned, og ikke bare sette meg brått ned.

Anonymkode: f1250...74d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg løper intervalltrening får jeg løpediare ihvertfall, og det er helt vanlig fordi man får mye mer blod til tarmsystemet når man løper. 

Det er ikke farlig å presse seg litt nei. Man MÅ presse seg for å få bedre kondis. 

Det er ikke farlig å roe ned brått etter løping nei. 

Anonymkode: 1ccb7...bb7

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg løper intervalltrening får jeg løpediare ihvertfall, og det er helt vanlig fordi man får mye mer blod til tarmsystemet når man løper. 

Det er ikke farlig å presse seg litt nei. Man MÅ presse seg for å få bedre kondis. 

løpediare? Så du må gjøre fra deg?
Jeg synes det er så vondt! Nå må ikke jeg gjøre fra meg da 😛 men det er skikkelig ubehagelig.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

løpediare? Så du må gjøre fra deg?
Jeg synes det er så vondt! Nå må ikke jeg gjøre fra meg da 😛 men det er skikkelig ubehagelig.

Det er et velkjent langdistanseløperproblem. 😋

Anonymkode: f521b...8f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp begynt og løpe. Jeg gjorde det veldig ofte som barn, men dette tok jo nesten slutt i voksen alder. Bortsett fra gymtimene. 
For det første, hvorfor får man vondt i tarmene? 😛 Dette har skjedd til hver gang jeg presser meg selv litt. Det kjennes på en måte ut som menssmerter eller diare, men det er jo ikke det. Det er mulig det er fordi det setter i gang forbrenningen?

Er det farlig å løpe? Det føles jo bedre etterpå på en måte. Men jeg blir så sliten! jeg synes nesten det er tortur, og skjønner meg ikke på disse iidrettsternene som orker å holde på med dette. 

Er det falrig å sette seg ned rett etter løping? Jeg liker å gå for å roe ned, og ikke bare sette meg brått ned.

Nå liker helt sikkert idrettsutøvere å presse seg, men jeg kan berolige deg med at de nok løper veldig mange økter med langt lavere intensitet enn det du har hatt. For toppidrettsutøvere ligger en god del turer med puls i sone 1 og 2, altså ganske lav puls. Dette for å få nok mengdetrening. 

Jeg pleier ikke å slite noe særlig med magen selv, men det er et velkjent problem. De gangene jeg har kjent det, har jeg gjerne spist noe rett før jeg løper, og jeg har presset meg ganske hardt. 

Gåing mot slutten er supert, særlig i begynnelsen når du kanskje presser deg ganske hardt fordi man generelt er i dårlig form, da får man litt hjelp til å få melkesyren ut av systemet. Lett tøying for å unngå å bli stiv i hofter og beinmuskler kan også være lurt, men ikke press for mye. 

Anonymkode: 569d8...adb

Skrevet

Det er vondt og tungt i starten, men blir lettere og bedre og mindre vondt etter hvert. Du kommer til å merke stort forskjell etter bare en mnd allerede. Stå på! 

Skrevet (endret)
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man bør trappe ned etter all trening. Rolig gåing feks er bra. 

Endret av OPIgirl
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er et velkjent langdistanseløperproblem. 😋

Anonymkode: f521b...8f3

Særlig hvis man spiser like før. Da risikerer man hold også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...