AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #1 Skrevet 4. juni 2018 Min mann og hans søster eier en flott hyttetomt, men har ikke penger til å sette opp hytte. Jeg har penger, men de vil ikke selge tomta (som de har arvet). Er det noen vits å tenke på å sette opp en hytte der? Tomta er nydelig, men verdien for meg ligger i bruksverdien for barna. Om 10 år er barna myndige. Da syns jeg det er mindre interessant å bygge hytte. På den annen side er det ingen vits å vente på min mann og søsteren hans, de tar ingen initiativ. Skal det bli hytte, må det skje på min vakt .. Anonymkode: d98ef...e47
Gjest Dævendøtte Skrevet 4. juni 2018 #2 Skrevet 4. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Min mann og hans søster eier en flott hyttetomt, men har ikke penger til å sette opp hytte. Jeg har penger, men de vil ikke selge tomta (som de har arvet). Er det noen vits å tenke på å sette opp en hytte der? Tomta er nydelig, men verdien for meg ligger i bruksverdien for barna. Om 10 år er barna myndige. Da syns jeg det er mindre interessant å bygge hytte. På den annen side er det ingen vits å vente på min mann og søsteren hans, de tar ingen initiativ. Skal det bli hytte, må det skje på min vakt .. Anonymkode: d98ef...e47 I så fall sørg for å ha klare avtaler på forhånd, skrevet av advokat. Både med tanke på din mann og hans søster, alt kan skje, fra uvennskap til skilsmisse.
Ullvott Skrevet 4. juni 2018 #3 Skrevet 4. juni 2018 Hadde tomta vært eid av mannen din og ingen andre, ville saken vært enklere. Da hadde det vært rimelig greit å ta kontakt med en advokat for å få hjelp til å lage en rettferdig avtale om eierfordeling på hytte og tomt. Det er atskillig verre når tomta også eies av søsteren. Det å eie noe sammen med svigerfamilie, der man selv sitter på den største andelen av verdi, mens de utgjør et personlig flertall (for ikke å snakke om slektsbånd!), er et vepsebol av konfliktområder som bare venter på å la seg realisere. Alt fra eierfordeling, bruksfordeling, vedlikehold, orden, renhold, innredning, hva og når det er nødvendig med vedlikehold og hvordan dette skal kostnadsfordeles til hva som skal skje ved et eventuelt samlivsbrudd eller hvis en av dere skulle omkomme... Ingen ting lar seg løse på en enkel måte her, og selv de mildeste og hyggeligste personer kan vise seg å være et skummelt troll på innsiden når saker dukker opp. Skal hytta noensinne realiseres bør du kjøpe ut søsteren hans. 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #4 Skrevet 4. juni 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min mann og hans søster eier en flott hyttetomt, men har ikke penger til å sette opp hytte. Jeg har penger, men de vil ikke selge tomta (som de har arvet). Er det noen vits å tenke på å sette opp en hytte der? Tomta er nydelig, men verdien for meg ligger i bruksverdien for barna. Om 10 år er barna myndige. Da syns jeg det er mindre interessant å bygge hytte. På den annen side er det ingen vits å vente på min mann og søsteren hans, de tar ingen initiativ. Skal det bli hytte, må det skje på min vakt .. Anonymkode: d98ef...e47 Da må du få en advokat til å sette opp en avtale der du fester tomten til evig tid. Noe annet blir å leve på andres nåde. Alternativet ditt er å få plassert en campingvogn på tomten, som lett kan fjernes. Anonymkode: 7c123...c22
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #5 Skrevet 5. juni 2018 Tenker det er gode sjanser fot at det blir drama og misnøye, samt at dere vil ende opp med å føle at andre bruker og roter til hytta uten å tenke på dere. Ville kjøpt en egen tomt. Anonymkode: 643fa...b6a 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #6 Skrevet 5. juni 2018 Det der ville ikke jeg tat sjansen på. Forslaget om campingvogn er bra, synes jeg. Eventuelt spikertelt. Anonymkode: 3d46a...b21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå