AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #1 Skrevet 4. juni 2018 Kan jeg flytte på hytta mi og registrere meg som uten fast bopel mens jeg samtidig hever uføretygd? Eller blir trygd stoppet om man ikke har en fast boplass? Anonymkode: fc599...69b
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #2 Skrevet 4. juni 2018 Ufb = uten fast bosted, og har ingen sammenheng med om du er arbeidsufør eller arbeidstaker. Hvor su bor bryr ingen seg om. Men du bør være mulig å få tak i pr. Epost eller tlf. Anonymkode: c3382...931
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #3 Skrevet 4. juni 2018 Jeg gjør det samme, bare å kjøre på. Bor på hytta til gamlingene og betaler ingenting. Hytta er jo som et lite hus, så her har man det utmerket. Men jeg har adresse her, da. Landpostbudet kommer 3 dager i uken med post til meg og andre fastboende. Bor ikke så mange her. Anonymkode: 64e5e...b9a
WCKD Skrevet 4. juni 2018 #4 Skrevet 4. juni 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg flytte på hytta mi og registrere meg som uten fast bopel mens jeg samtidig hever uføretygd? Eller blir trygd stoppet om man ikke har en fast boplass? Anonymkode: fc599...69b Bortsett fra at det er ulovlig å bo på hytta si da...
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #5 Skrevet 4. juni 2018 16 minutter siden, JackNapier skrev: Bortsett fra at det er ulovlig å bo på hytta si da... Neida. Ikke nødvendigvis:-) Anonymkode: 64e5e...b9a
WCKD Skrevet 4. juni 2018 #6 Skrevet 4. juni 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neida. Ikke nødvendigvis:-) Anonymkode: 64e5e...b9a Forklar meg i hvilke tilfeller det er lovlig å bo på hytta si?
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #7 Skrevet 4. juni 2018 Jeg synes å huske at om man er UFB i over tre år så blir man regnet som utvandret med de potensielle følgene det får for uføretrygden. Best å sjekke opp det. Anonymkode: cd8ff...06e
Knirke Skrevet 4. juni 2018 #8 Skrevet 4. juni 2018 Husk på at det er andre ulemper med å være UFB. Du kan ikke ta opp lån, bytte mobilabbonement, forsikringsselskap eller søke kredittkort (tro meg, jeg har prøvd). Det tryggeste er å folkeregistrere deg hos en person du kjenner som ikke flytter på seg med det første, f.eks foreldre eller søsken. Jeg er folkeregistrert hos min mor, og hun åpner posten min og tar bilde av regninger etc og sender dem til meg på melding. Men det er i grunn få brev som fysisk blir sendt dit, da det meste går på mail. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #9 Skrevet 4. juni 2018 7 minutter siden, JackNapier skrev: Forklar meg i hvilke tilfeller det er lovlig å bo på hytta si? Man søker bare om dispensasjon fra kommunen om midlertidig bruksendring fra fritidsbolig til bolig. Denne gis som regel for 3 år i slengen. Har man ikke en superrigid kommune å gjøre, burde dette gå helt fint. Gikk iallefall greit for meg:-) Anonymkode: 64e5e...b9a
WCKD Skrevet 4. juni 2018 #10 Skrevet 4. juni 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man søker bare om dispensasjon fra kommunen om midlertidig bruksendring fra fritidsbolig til bolig. Denne gis som regel for 3 år i slengen. Har man ikke en superrigid kommune å gjøre, burde dette gå helt fint. Gikk iallefall greit for meg:-) Anonymkode: 64e5e...b9a Men da beskattes den jo mye mer?
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #11 Skrevet 4. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjør det samme, bare å kjøre på. Bor på hytta til gamlingene og betaler ingenting. Hytta er jo som et lite hus, så her har man det utmerket. Men jeg har adresse her, da. Landpostbudet kommer 3 dager i uken med post til meg og andre fastboende. Bor ikke så mange her. Anonymkode: 64e5e...b9a Men du har adresse der og da er det jo lov og du har fast boplass. Da mister du jo ikke trygd 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes å huske at om man er UFB i over tre år så blir man regnet som utvandret med de potensielle følgene det får for uføretrygden. Best å sjekke opp det. Anonymkode: cd8ff...06e Er dette jeg også er redd for. Har forsøkt å finne det ut men finner ikke noe når jeg søker Anonymkode: fc599...69b
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #12 Skrevet 4. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man søker bare om dispensasjon fra kommunen om midlertidig bruksendring fra fritidsbolig til bolig. Denne gis som regel for 3 år i slengen. Har man ikke en superrigid kommune å gjøre, burde dette gå helt fint. Gikk iallefall greit for meg:-) Anonymkode: 64e5e...b9a Dette er nok ikke bare bare. For å få det godkjent må boligen være helårsbolig med alt det innebærer, som toalettforhold, renovasjon, vinerisolert , muliget for vei osv Anonymkode: fc599...69b
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #13 Skrevet 4. juni 2018 55 minutter siden, JackNapier skrev: Men da beskattes den jo mye mer? Ingen forskjell her på det ennå, iallefall. Har bodd her i 2 år. 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er nok ikke bare bare. For å få det godkjent må boligen være helårsbolig med alt det innebærer, som toalettforhold, renovasjon, vinerisolert , muliget for vei osv Anonymkode: fc599...69b Det var faktisk "bare, bare" her. Leverte søknad, fikk svar at det var greit. Ingen økning i noe avgifter, ingen restriksjoner eller noe annet heller. Det er tross alt bare dispensasjon. Mulig det er mindre krav til slikt under en dispensasjonsperiode...? Anonymkode: 64e5e...b9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå