Gjest Mette:-) Skrevet 1. mars 2005 #1 Skrevet 1. mars 2005 Sukk, typen er gått på jobb og jeg sitter her med vår nydelige 2 mnd gmle datter. Gikk opp mye under svangerskapet og føler meg fortsatt "ulekker". Typer jobber lange dager og jeg er mye alene hjemme med datteren vår. Får mye tid til å tenke for å si det sånn. Jeg har under hele forholdet vårt vært veldig sjalu på exen hans. Hun er 12år yngre en meg (10 år yngre an han), super pen, slank, sexy, smart ol. Det var over en stund før jeg kom inn i bildet, men de har hele veien hatt jevnlig kontakt. Har aldri nektet han det, men han vet jeg synes det er vansklig. De har ikke hatt sånn veldig mye kontakt de siste par årene, men jeg vet de prates på telefonen av og til. Var innom jobben til min kjære i går, og da støter jeg rett på ex hans. (jeg vet hvem hun er, men jeg tror ikke hun vet hvordan jeg ser ut). Lurer på hva hun gjorde der, og da svarer typen min at hun jobber der. Ikke i samme firma som han, men de sitter i samme bygg, har samme kantine ol. Og det har de gjort en stund!!! Jeg synes han kunne sagt det, men han skjønner ikke at det betyr noe. Lurer på hva han egentlig gjør alle de kveldene han jobber overtid.... Overreagerer jeg???
Gjest Gjesta Skrevet 1. mars 2005 #2 Skrevet 1. mars 2005 Tja, sannsynlivis så gjør du nok det. Men det er jo litt rart at han har så utrolig mye overtid da....Det er jo en liten grunn tiul mistanke...kan du ikke be om å få se timelisten hans...? da kan du jo se om han virkelig jobbet ...
smidja Skrevet 1. mars 2005 #3 Skrevet 1. mars 2005 Når hormonene herjer i kroppen så kan man lett få mange tanker som plager en. Om han hadde villet være sammen med henne, så hadde han vel vært det, og ikke sammen med deg. Det er jo alltid en grunn til at forhold tar slutt. Og i tillegg har han valgt å få et barn sammen med deg. Synes dette sier ganske mye jeg, om at det er deg han vil ha, og ikke henne! Husk at mannfolk tenker helt annerledes enn oss, og jeg tror du kan fint tro på han når han sier at han ikke fortalte deg om at hun jobbet der fordi det ikke betydde noe. Kos deg med babyen deres du! Og med han når han kommer hjem Han valgte DEG vet du
Gjest Mette:-) Skrevet 1. mars 2005 #4 Skrevet 1. mars 2005 Tviler på at han skriver timelister, da han er en av sjefene i bedriften. Han har alltid jobbet mye og jeg tror vel egentlig ikke at han gjør noe galt. Men nå sniker tanken seg inn.... Tenk når han sitter der en lang kveld, og møter henne ved kaffemaskinen..... Er vel fristenede med en ung liten sak, enn en godt brukt en. Det var hun som gjorde det slutt, de var sammen i over to år og han tok det veldig tungt. Hun følte da at hun var for ung for å ha et forhold til en som egentlig ville etablere seg..... Men nå er det jo gått noen år, tenk om hun vil det nå da....
smidja Skrevet 1. mars 2005 #5 Skrevet 1. mars 2005 Ja, tenk om.... Det er mange tenk om'er rundt omkring. Men husk at det er bare deg selv det går utover om du tenker sånn. Det er du som har det vondt. Fortell han det da. At du er usikker og lei deg, og at du sliter med vonde tanker. Så han kan få lov til å fortelle deg at det ikke er slik
Scorpion Skrevet 1. mars 2005 #6 Skrevet 1. mars 2005 Tja, sannsynlivis så gjør du nok det. Men det er jo litt rart at han har så utrolig mye overtid da....Det er jo en liten grunn tiul mistanke...kan du ikke be om å få se timelisten hans...? da kan du jo se om han virkelig jobbet ... Tror nok også du overreagerer og jeg skjønner ikke hvorfor. Veit ikke helt om det å be om innsyn i timelistene er det lureste du kan gjøre.. Hadde det skjedd meg så hadde jeg reagert. Tillit er like viktig for damer som menn i et forhold og jeg ville følt det som et overtramp. Smidja er forøvrig inne på noe.. Kos deg heller med tanken på at det er DERES barn du sitter hjemme med. Det føles vel som en herlig trygghet?
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #7 Skrevet 1. mars 2005 Det er nok bare fantasien din som løper løpsk og husk at hvis du begynner å være sur og avvisende fordi du tror han er utro så styrer du bare mannen din rett inn i armene hennes. Hvis du føler deg ufiks så fiks deg opp da vel, få av kiloene og sett av tid til egenpleie. Ingen må se ut som en vaskeklut bare fordi de akkurat har fått barn.
Reggie Skrevet 1. mars 2005 #9 Skrevet 1. mars 2005 Skjønner at du syns det er vanskelig når typen din sin ex jobber såpass tett sammen med ham, og særlig når du i tillegg er sjalu på henne fra før. Det jeg syns du skal gjøre er å prate med typen din om hva du føler. Det kan jo tenkes at han forklarer deg saker og ting slik at du etter hvert skjønner at det ikke er grunn til å være sjalu i det hele tatt. Om han burde fortalt deg at de jobbet såpass tett sammen tidligere er jeg litt usikker på. Kanskje han bare ville skåne deg for unødig sjalusi. Prøv å huske på at når de en gang i fortiden gjorde det slutt med hverandre - så var det jo en grunn til det. Og muligheten er jo stor for at de fortsatt husker at de ikke passet sammen den gangen (eller hva det nå var som var grunnen til at de slo opp). Lykke til
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #10 Skrevet 1. mars 2005 Vanskelig situasjon som jeg føler med deg i. Skjønner godt at du er urolig. Kvinner som angrer på at de brøt med sin eks kan være noen lumske, infame skapninger som sjeldent bryr seg om at eksen har fått ny kjæreste og til og med barn!! Det eneste jeg kan råde deg til er å snakke ut med typen din. Fortelle han hvordan du føler deg for tiden, hvorfor du er usikker og redd, hvorfor du sliter med sjalusitanker, hva du tenker om at han og hun jobber på samme sted osv. Selvfølgelig er det viktig at du ikke legger opp til noe anklagelser om utroskap. Du må fokusere på å forklare han hvordan og hvorfor du har det dårlig for tiden.
Gjest dixie i.i Skrevet 1. mars 2005 #11 Skrevet 1. mars 2005 Jeg ser ikke hvor det står at exn til denne fyren angrer på at han gjorde det slutt....... Eller noen forsøk på å få han tilbake....
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #12 Skrevet 1. mars 2005 Jeg ser ikke hvor det står at exn til denne fyren angrer på at han gjorde det slutt....... Eller noen forsøk på å få han tilbake.... Nei men hun tror jo det.
Gjest Mette:-) Skrevet 1. mars 2005 #13 Skrevet 1. mars 2005 Hei, takk for trøst og oppmuntringer.... Kanskje man bare får litt for livelig fantasi av å bare gå hjemme og føle seg som en melkemaskin... Men jeg har alltid vært veldig sjalu på henne, da vi ble sammen fant jeg ut masse om henne (det vet ikke min kjære da), og sporet henne opp for å bare se hvem det var. At det da var en super slank, pen blondine på 22 år gjorde jo ikke saken bedre. Jeg har aldri skjønt forholdet mellom dem, men jeg vet at det var veldig spesielt og har betydd mye for han. Men jeg synes han burde fortalt meg at de faktisk jobber i samme bygg og spiser i samme kantine. Er jeg urimelig her?? Han ser ikke poenget med at han burde fortalt det.
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #14 Skrevet 1. mars 2005 Men jeg synes han burde fortalt meg at de faktisk jobber i samme bygg og spiser i samme kantine. Er jeg urimelig her?? Han ser ikke poenget med at han burde fortalt det. Jeg kan faktisk forstå at han ikke sa noe. Jeg regner med at han allerede visste hvordan du ville reagere. Hadde jeg vært deg ville jeg holdt meg unna hans arbeidsplass fra nå av for du må nok regne med at dine kontrollbesøk gir hans eks. et inntrykk av at du er både sjalu og kontrollerende. Dermed vil hun vise ham sympati og da blir hun den han vil klage til når du oppfører deg som en bitter og sjalu småbarnsmor.
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #15 Skrevet 1. mars 2005 Uten å kaste bensin på bålet, så synes jeg det er ganske så rart han ikke har fortalt deg at han og hun jobber på samme sted. Kanskje har han latt være å si det pga at han vet du er sjalu på henne for liksom å spare deg? Men jeg ville nå heller si at siden han vet du er sjalu, er det mye viktigere å si sånt så du hele tiden vet hvordan ting er, men sånn tenker kanskje ikke gutter. Og det folk sier om at han er jo sammen med deg, har fått barn med deg osv, sier ingenting om han kommer til å være utro eller ikke. Det er da tross alt når barn kommer osv, sånt ofte begynner å skje. Ikke sikkert noen av dem har lyst til å bli sammen igjen, men knanskje bare ha det litt gøy? De kjenner jo hverandr godt sånn sett. Og mange liker jo å ha i pose og sekk da. Hvis han har begynt å jobbe mye mer overtid etter hun begynte der kan det jo være litt mystisk, men trenger jo ikke være det heller. Du må nesten snakke med ham tror jeg, evt komme å "overraske" ham på jobben når han jobber sent, stikke innom liksom.. da kan du jo finne ut noe om det skulle være noe der...
Gjest Mette:-) Skrevet 1. mars 2005 #16 Skrevet 1. mars 2005 Bør vel kanskje ta en prat med han ja, for det plager meg virkelig dette her. Men hun har på en måte "alltid" vært et problem igjennom hele forholdet, jeg har alltid vært veldig sjalu på henne og vet ikke helt hva han kan gjøre for at jeg ikke skal være det. Jeg vet ikke om de har mye kontakt, sjekker avagtil mobilen hans ( vet det er fy-fy) men er aldri noen samtaler å spore mellom de. Fant en tekstmelding fra henne en gang, der det stor at hun hadde fått drømmejobben... Kanskje jeg bare inbiller meg ting, for alt jeg vet så kan jo hun være over han for lengst, men..... Han ringte akkuratt å sa han skulle jobbe lenge i dag, så.... Sukk. Er jeg en sutretet gammel kjærring, eller hva??
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #17 Skrevet 1. mars 2005 Jeg synes ikke du er sutrete. Jeg hadde heller ikke likt det om han skulle jobbe med eksen sin, hvertfall ikke om dette var en som han stadig holdt kontakten med. Jeg har aldri skjønt poenget med å holde kontakten med ekser jeg da... Og hvis det plager deg, burde jo det være mer enn god nok grunn for ham til å ha brutt den. Nå er det vel ikke så lett da siden de jobber sammen...
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #18 Skrevet 1. mars 2005 De jobber ikke sammen, de sitter i samme bygg.... Jeg sitter i samme bygg som en kompis av meg, men om vi ikke avtaler å spise lunch sammen kan det gå uker uten at jeg støter på han... Så det er jo absolutt ikke sikkert de prater sammen hver dag, eller hver uke for den slags skyld. Tror du skal slappe av litt, høres ut som du har hengt deg opp i henne totalt. Og hva er galt med å ha kontakt med exer? Om begge synes det er hyggelig og ikke har noen følelser for hverandre så er det vel ikke noe feil med det. Om de hadde kontakt hele tiden, fra før du møtte han så er det veil lite synelig at de har noen sånne følelser igjen for hverandre.
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #19 Skrevet 1. mars 2005 Hvis ikke innleggsskriver stikker innom jobben hans veldig ofte tyder ved det faktum at de var sammen akkurat da på at det skjer endel.. Og hvorfor ha kontakt med en ex om det ikke lenger er følelser i bildet? Hva er poenget da? Man har da vel andre mindre "kompliserte" venner en kan være med? IKKE naturlig å være mye med en ex, særlig ikke når det foregår i det skjulte og alltid uten at ny partner er med.
Gjest snerpete? Skrevet 1. mars 2005 #20 Skrevet 1. mars 2005 Hvis han er klar over sjalusiproblemet ditt, synes jeg det er litt rart at han ikke har fortalt at de jobber i samme bygg. På den andre siden kan mannfolk ofte være litt glemsk og ikke fullt så opptatt av små detaljer som kvinner, så det kan være en forklaring på hvorfor han ikke har sagt noe - han ser ikke problemet ditt. Skjønner godt hvordan du har det. Sjalusi kan drive enhver fornuftig person gal - og det hjelper vel neppe å spekulere i dette på nettet heller - da blir du bare enda mer opptatt av tema. Du må prøve å slutte å obsesse over dette. Konsentrer deg om de timene dere har sammen og nyt dem. Ofte så finner man det man leter etter. Leter du etter tegn på at han er utro, finner du sannsynligvis noe du kan tolke dithen. Leter du etter tegn på at han elsker deg, skal du se at du også finner den type "bevis".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå