AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #1 Skrevet 4. juni 2018 Vi er en gjeng på 5 stk (både gutter og jenter). Vi er 25-30år. Vi tenker å reise til varmere strøk, men trenger forslag Vi liker strand, snorkling, mat/drikke, uteliv, kultur, historie. Det bør helst ikke være et alt for dyrt sted å reie/bo/leve. Vi tenker ca 14 dager. Vi kan gjerne leie bil å kjøre til flere plasser Ellers er vi ikke så opptatt av å være typisk partysteder. Vi liker uteliv, men ikke dit ungdom reiser. Anonymkode: 205d9...b0f
Gjest Overrasket Skrevet 4. juni 2018 #3 Skrevet 4. juni 2018 Fly til Porto, bli noen dager, dra videre til Lisboa (gjerne med tog), bli noen dager, dra videre til Algarve (gjerne med tog) og fly hjem.
Gjest Overrasket Skrevet 4. juni 2018 #5 Skrevet 4. juni 2018 9 minutter siden, Chizue said: Hellas eller Kreta? Kreta er vel strengt tatt en del av Hellas ...
Chizue Skrevet 4. juni 2018 #6 Skrevet 4. juni 2018 2 timer siden, Overrasket skrev: Kreta er vel strengt tatt en del av Hellas ... Jo, det vet jeg 😃
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #7 Skrevet 4. juni 2018 Den beskrivelsen passer vel strengt tatt til ethvert sted i det såkalte Syden Anonymkode: e1795...be1
Gjest Senil Skrevet 4. juni 2018 #8 Skrevet 4. juni 2018 Leie et hus i for eksempel Italia, Frankrike eller Spania? Kan da velge litt ang pris.
WCKD Skrevet 4. juni 2018 #9 Skrevet 4. juni 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi er en gjeng på 5 stk (både gutter og jenter). Vi er 25-30år. Vi tenker å reise til varmere strøk, men trenger forslag Vi liker strand, snorkling, mat/drikke, uteliv, kultur, historie. Det bør helst ikke være et alt for dyrt sted å reie/bo/leve. Vi tenker ca 14 dager. Vi kan gjerne leie bil å kjøre til flere plasser Ellers er vi ikke så opptatt av å være typisk partysteder. Vi liker uteliv, men ikke dit ungdom reiser. Anonymkode: 205d9...b0f Thailand, Vietnam, Kambodsja høres ut som et sted for dere. Ville anbefalt USA også, men er vel vanskelig å finne rimelige billetter dit nå.
Gjest aell Skrevet 4. juni 2018 #10 Skrevet 4. juni 2018 Vietnam? Flotte strender, gode dykke- og snorklemuligheter. Fine strender og nydelig natur. Ville anbefalt å dra innom Hanoi et par dager, før dere drar til halong bay (ligger kun 2/3 (?) timer med bil unna, og dratt på "cruise" (egentlig bare en båt med plass til typ 20 mennesker), men likevel flotte båter, som har flotte dekk man kan nyte synet av halong bay på. Hanoi er en kjekk by, som ikke er så preget av turisme. Så lite til andre vestlige. Likevel har Hanoi et greit uteliv. Ville også dratt til en kystby lengre sør i landet, for å få fantastiske dykke- og snorkle muligheter. Noen av disse byene har også ganske greie nattklubber og barer (f.eks nha trang). Ellers er gjerne Kroatia en mulighet? Italia er også kjempeflott. Det samme gjelder Frankrike, men Frankrike har vel gjerne litt dyrere priser. Portugal er også fint.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #11 Skrevet 4. juni 2018 4 timer siden, Overrasket skrev: Fly til Porto, bli noen dager, dra videre til Lisboa (gjerne med tog), bli noen dager, dra videre til Algarve (gjerne med tog) og fly hjem. Vi tenker på Portugal. Kan du anbefale det? Anonymkode: 628c9...f93
Gjest Overrasket Skrevet 4. juni 2018 #12 Skrevet 4. juni 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Vi tenker på Portugal. Kan du anbefale det? Anonymkode: 628c9...f93 Jeg er VELDIG glad i Portugal. Første gangen dro jeg med et par kamerater (vi liker ikke "typiske" gutteturer). Da var vi vel kanskje fem-og-tyve år. Etterpå har jeg vært tilbake flere ganger og synes det er et veldig bra reisemål. Dersom dere følger ruten Porto (med vinsmaking av portvin, enten i Porto eller i Dourodalen), Lisboa (evt. med dagstur til Sintra eller Cascais) og til slutt Algarve får dere alt. Historie, mat, vin, shopping, uteliv og strandliv. 3-4 dager per sted er perfekt. Kollektivtransport fungerer mellom Porto og Lisboa, Lisboa og Algarve (med en smule tålmodighet) og fra Lisboa til Sintra eller Cascais som dagstur. Billigste reisemålet i Vest-Europa, men landet er i en vekstfase for tiden så greit å komme seg dit før det evt. tar av.
WCKD Skrevet 4. juni 2018 #13 Skrevet 4. juni 2018 46 minutter siden, Overrasket skrev: Jeg er VELDIG glad i Portugal. Første gangen dro jeg med et par kamerater (vi liker ikke "typiske" gutteturer). Da var vi vel kanskje fem-og-tyve år. Etterpå har jeg vært tilbake flere ganger og synes det er et veldig bra reisemål. Dersom dere følger ruten Porto (med vinsmaking av portvin, enten i Porto eller i Dourodalen), Lisboa (evt. med dagstur til Sintra eller Cascais) og til slutt Algarve får dere alt. Historie, mat, vin, shopping, uteliv og strandliv. 3-4 dager per sted er perfekt. Kollektivtransport fungerer mellom Porto og Lisboa, Lisboa og Algarve (med en smule tålmodighet) og fra Lisboa til Sintra eller Cascais som dagstur. Billigste reisemålet i Vest-Europa, men landet er i en vekstfase for tiden så greit å komme seg dit før det evt. tar av. Har du kjørt noe særlig da du var der? Mener å huske at motorveiene var KAOS, men hadde ikke selv førerkort da!
Gjest Overrasket Skrevet 4. juni 2018 #14 Skrevet 4. juni 2018 6 minutter siden, JackNapier said: Har du kjørt noe særlig da du var der? Mener å huske at motorveiene var KAOS, men hadde ikke selv førerkort da! Nei, jeg har aldri kjørt i Portugal. Vinen er for god!
WCKD Skrevet 4. juni 2018 #15 Skrevet 4. juni 2018 5 minutter siden, Overrasket skrev: Nei, jeg har aldri kjørt i Portugal. Vinen er for god! Opplevde du motorveiene som kaotiske da? Selv om du bare satt på!
Gjest Overrasket Skrevet 4. juni 2018 #16 Skrevet 4. juni 2018 3 minutter siden, JackNapier said: Opplevde du motorveiene som kaotiske da? Selv om du bare satt på! Jeg har kun tatt tog i Portugal, og det opplevde jeg som meget bedagelig og avslappende. Faktisk er ikke kollektivtrafikken så verst der, og jeg har vel ikke følt behov for noe annet. Jeg er veldig sta på å bruke kollektivt når jeg reiser, men ikke bare det, jeg liker tog. Jeg synes tog er verdens mest perfekte fremkomstmiddel. F.eks. mellom Porto og Lisboa tar det raskeste toget i underkant av tre timer. Med bil går det fort tre timer eller litt mer. På en dagstur til f.eks. Sintra bruker vel bussen en time. Med bil kan man i teorien reise dit på en halvtime, men så forutsetter det at man aldri roter seg bort og finner parkering fort. Ned til Algarve tar toget 3,5 timer, og man kan nok kjøre dit raskere (kanskje en time raskere). Men jeg orker bare ikke å styre så mye når det går tog.
WCKD Skrevet 4. juni 2018 #17 Skrevet 4. juni 2018 8 minutter siden, Overrasket skrev: Jeg har kun tatt tog i Portugal, og det opplevde jeg som meget bedagelig og avslappende. Faktisk er ikke kollektivtrafikken så verst der, og jeg har vel ikke følt behov for noe annet. Jeg er veldig sta på å bruke kollektivt når jeg reiser, men ikke bare det, jeg liker tog. Jeg synes tog er verdens mest perfekte fremkomstmiddel. F.eks. mellom Porto og Lisboa tar det raskeste toget i underkant av tre timer. Med bil går det fort tre timer eller litt mer. På en dagstur til f.eks. Sintra bruker vel bussen en time. Med bil kan man i teorien reise dit på en halvtime, men så forutsetter det at man aldri roter seg bort og finner parkering fort. Ned til Algarve tar toget 3,5 timer, og man kan nok kjøre dit raskere (kanskje en time raskere). Men jeg orker bare ikke å styre så mye når det går tog. Hehe, ser den. Personlig liker jeg å kjøre, men orker ikke motorveier hvor du må være på speed i flere timer. Veldig glad i å kjøre i USA. Asia kjører jeg ikke
Gjest Overrasket Skrevet 4. juni 2018 #18 Skrevet 4. juni 2018 (endret) 8 minutter siden, JackNapier said: Hehe, ser den. Personlig liker jeg å kjøre, men orker ikke motorveier hvor du må være på speed i flere timer. Veldig glad i å kjøre i USA. Asia kjører jeg ikke Ja, USA er noe helt annet. Norge og USA har samme fartsgrenser per type vei i numerisk verdi, så fartsgrensen på en hovedvei er f.eks. lett 80-90 i begge land, men der er det i miles. Noe som gjør at enhver strekning på en gitt type veistandard går 1,6 ganger så raskt. I tillegg er tognettverket horribelt, så da stiller saken seg annerledes. Men nå avsporer jeg, Portugal er kjempestas, tog i Portugal er helt kurant, og vinen holder høy standard. Endret 4. juni 2018 av Overrasket
WCKD Skrevet 4. juni 2018 #19 Skrevet 4. juni 2018 Portugal er absolutt et sted å dra. Albania har jeg også hørt mye hyggelig om. Litauen har jeg trivdes godt i.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #20 Skrevet 5. juni 2018 20 timer siden, JackNapier skrev: Har du kjørt noe særlig da du var der? Mener å huske at motorveiene var KAOS, men hadde ikke selv førerkort da! Absolutt ikke kaos! Vi var i Portugal for et par uker siden, og vi kjørte langs hele Algarvekysten. Veldig fin og uproblematisk kjøring. Anonymkode: 902e8...87b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå