AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #1 Skrevet 4. juni 2018 Jeg har aldri pleid å registrere mailen i noe konkurranser osv men etter jeg meldte meg på to nyhetsbrev jeg trodde var seriøse har de tydeligvis solgt mailen min for nå mottar jeg en drøss av spam mails. Mailadressen min ligger ikke offentlig noe sted. Jeg trykker på Unsubscribe og meld meg av hver gang men enten så dukker det opp en webside for nettspill og ikke avmelding når jeg trykker der det står avmeld i mailen, eller så kommer det opp en side der det står at skal skrive inn mailen min for å avmelde. Det virker som at jeg bare får flere mail av å skrive inn mailen der! Har holdt på med dette flere måneder nå og det tar ikke slutt! Får 15-20 stk pr dag om de samme temaene; lån og gambling. Mailene kommer fra forskjellige avsendere så det hjelper ikke blokkere avsenderadresse heller og det står at f.eks BetsOn har ingenting med mailen å gjøre om det reklameres for betson så jeg har ingen ansvarlige å kontakte heller. Det står amerikanske postadresser som kontakt og jeg har lest på nett at en mann sendte 80 brev og tok til retten at spammen ikke slutta, så det hjelper visst ikke å sende brev heller? Hva gjør jeg??? Anonymkode: 7d767...922
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #2 Skrevet 4. juni 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri pleid å registrere mailen i noe konkurranser osv men etter jeg meldte meg på to nyhetsbrev jeg trodde var seriøse har de tydeligvis solgt mailen min for nå mottar jeg en drøss av spam mails. Mailadressen min ligger ikke offentlig noe sted. Jeg trykker på 1) Unsubscribe og meld meg av hver gang men enten så dukker det opp en webside for nettspill og ikke avmelding når jeg trykker der det står avmeld i mailen, eller så kommer det opp en side der det står at skal skrive inn mailen min for å avmelde. Det virker som at jeg bare får flere mail av å skrive inn mailen der! Har holdt på med dette flere måneder nå og det tar ikke slutt! Får 15-20 stk pr dag om de samme temaene; lån og gambling. Mailene kommer fra forskjellige avsendere så det hjelper ikke blokkere avsenderadresse heller og det står at f.eks BetsOn har ingenting med mailen å gjøre om det reklameres for betson så jeg har ingen ansvarlige å kontakte heller. Det står amerikanske postadresser som kontakt og jeg har lest på nett at en mann sendte 80 brev og tok til retten at spammen ikke slutta, så det hjelper visst ikke å sende brev heller? 2) Hva gjør jeg??? Anonymkode: 7d767...922 1) Du må ikke finne på å gå inn på linker som er i slike mailer! 2) Merk de som søppelpost/ spammail og da slipper du å få post fra disse avsenderne i innboksen din. Anonymkode: c675c...712 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #3 Skrevet 4. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: 1) Du må ikke finne på å gå inn på linker som er i slike mailer! 2) Merk de som søppelpost/ spammail og da slipper du å få post fra disse avsenderne i innboksen din. Anonymkode: c675c...712 Det er ikke virus linker, men linker som alle sånne affiliates er pålagt å ha nederst i reklamemailen sin så mottaker får mulighet til å melde seg av. Trodde jeg da. Det er et problem at spammen er fra forskjellige mailadresser hver gang, ikke samme, og ikke samme @ firma heller bak krøllalfaen sådet nytter ikke å merke som søppelpost da avsender adresse er forskjellig for hver gang ! Faens møkkaspam! Anonymkode: 7d767...922
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #4 Skrevet 4. juni 2018 Hvis du bruker Gmail i stedet så vil de sannsynligvis havne i spammappa automatisk. Det er ikke noen vits i å prøve å melde seg av. Anonymkode: cec24...50c
Gjest Sisti Skrevet 5. juni 2018 #5 Skrevet 5. juni 2018 Det der må nesten alle leve med. Skaff deg mail med bra spamfilter.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #6 Skrevet 5. juni 2018 Skaff deg et godt spamfilter. Anonymkode: dcc1d...106
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #7 Skrevet 5. juni 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri pleid å registrere mailen i noe konkurranser osv men etter jeg meldte meg på to nyhetsbrev jeg trodde var seriøse har de tydeligvis solgt mailen min for nå mottar jeg en drøss av spam mails. Mailadressen min ligger ikke offentlig noe sted. Jeg trykker på Unsubscribe og meld meg av hver gang men enten så dukker det opp en webside for nettspill og ikke avmelding når jeg trykker der det står avmeld i mailen, eller så kommer det opp en side der det står at skal skrive inn mailen min for å avmelde. Det virker som at jeg bare får flere mail av å skrive inn mailen der! Har holdt på med dette flere måneder nå og det tar ikke slutt! Får 15-20 stk pr dag om de samme temaene; lån og gambling. Mailene kommer fra forskjellige avsendere så det hjelper ikke blokkere avsenderadresse heller og det står at f.eks BetsOn har ingenting med mailen å gjøre om det reklameres for betson så jeg har ingen ansvarlige å kontakte heller. Det står amerikanske postadresser som kontakt og jeg har lest på nett at en mann sendte 80 brev og tok til retten at spammen ikke slutta, så det hjelper visst ikke å sende brev heller? Hva gjør jeg??? Anonymkode: 7d767...922 Hva slags nyhetsbrev var det som gjorde at du begynte å få alle disse meldingene? Hva med å nevne dem her, for å advare andre mot slike useriøse aktører? Anonymkode: f483b...e99
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #8 Skrevet 6. juni 2018 På 4.6.2018 den 15.08, AnonymBruker skrev: Jeg trykker på Unsubscribe og meld meg av hver gang men enten så dukker det opp en webside for nettspill og ikke avmelding når jeg trykker der det står avmeld i mailen, eller så kommer det opp en side der det står at skal skrive inn mailen min for å avmelde. Det virker som at jeg bare får flere mail av å skrive inn mailen der! For typisk spam er dette en måte for de å få bekreftet at mailadressen faktisk er i bruk. Når du klikker på lenken bekrefter du dette og derfor mottar du enda mer mail. Eneste måten å stoppe denne typen spam på er et godt spamfilter. Anonymkode: a3dca...56c
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #9 Skrevet 6. juni 2018 På 4.6.2018 den 15.08, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri pleid å registrere mailen i noe konkurranser osv men etter jeg meldte meg på to nyhetsbrev jeg trodde var seriøse har de tydeligvis solgt mailen min for nå mottar jeg en drøss av spam mails. Mailadressen min ligger ikke offentlig noe sted. Jeg trykker på Unsubscribe og meld meg av hver gang men enten så dukker det opp en webside for nettspill og ikke avmelding når jeg trykker der det står avmeld i mailen, eller så kommer det opp en side der det står at skal skrive inn mailen min for å avmelde. Det virker som at jeg bare får flere mail av å skrive inn mailen der! Har holdt på med dette flere måneder nå og det tar ikke slutt! Får 15-20 stk pr dag om de samme temaene; lån og gambling. Mailene kommer fra forskjellige avsendere så det hjelper ikke blokkere avsenderadresse heller og det står at f.eks BetsOn har ingenting med mailen å gjøre om det reklameres for betson så jeg har ingen ansvarlige å kontakte heller. Det står amerikanske postadresser som kontakt og jeg har lest på nett at en mann sendte 80 brev og tok til retten at spammen ikke slutta, så det hjelper visst ikke å sende brev heller? Hva gjør jeg??? Anonymkode: 7d767...922 På 4.6.2018 den 20.27, AnonymBruker skrev: Det er ikke virus linker, men linker som alle sånne affiliates er pålagt å ha nederst i reklamemailen sin så mottaker får mulighet til å melde seg av. Trodde jeg da. Det er et problem at spammen er fra forskjellige mailadresser hver gang, ikke samme, og ikke samme @ firma heller bak krøllalfaen sådet nytter ikke å merke som søppelpost da avsender adresse er forskjellig for hver gang ! Faens møkkaspam! Anonymkode: 7d767...922 Forbrukerådet har tatt opp denne typen problem. Du har nok uten å tenke deg om eller huske det nå, lagt inn mailadressen din et sted du ikke tenkte det var fare på ferde å legge den inn. (Jeg har nemlig gjort det samme). Forbrukerrådets svar til meg og medias omtale av denne typen pytonsmail, er at de er omtrent umulige å bli kvitt. Jeg kan få opp til 50 mail i døgnet på den epostadr. Og har måttet slutte å bruke epostadressen og opprette en ny. Jo mer du prøver å bli kvitt elendigheten desto mer møkk kommer det. Anonymkode: fdd09...76d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå