Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

og jeg ble skikkelig forbannet. Sa fra på en fin måte, at vi ikke ønsket noen endringer i hagen. Og han var selvfølgelig enig. Men kjenner at det gjorde noe negativt med meg, og at jeg følte meg direkte krenket lenge, over at han tok seg til rette på vårt område.

Dette er en stund siden nå, men ville bare vise litt den andre siden av saken. I tilfelle han som mente naboens hage var mer naturlig del av tomten hans i en annen tråd.

Anonymkode: e44ef...8d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var det midt i hagen liksom eller var det helt på grensa? Kanskje personen ikke var helt sikker på hvor skillet er? Aner ikke hvordan hagene deres er lagt opp😋

Anonymkode: 0eff5...c27

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjør en Fleksnes! Inviter folk fra kommunen og mål opp og vis til paragrafer. Det er det eneste rette å gjøre. Og så kan du jo spørre han om hvordan han tenker at dere skal løse det sammen?

Anonymkode: b8c5b...9bc

AnonymBruker
Skrevet

Det som er på din side er ditt. Dukker det plutselig opp en hekk er den din. Kutt den ned.

Anonymkode: 12924...af9

AnonymBruker
Skrevet

#krenka 

Anonymkode: 3887d...158

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Ja, hadde ikke trodd jeg var så fintfølende. Men kjente at jeg ble skikkelig forbannet, da naboen hadde plantet i kanten av plenen min. Var også oppe på en murkant, bare at plenen er flat. Og jeg som hadde jobbet for å få en jevn og fin plen, og plutselig hadde det dukket opp et bedd med sånne krypeplanter der.

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

og jeg ble skikkelig forbannet. Sa fra på en fin måte, at vi ikke ønsket noen endringer i hagen. Og han var selvfølgelig enig. Men kjenner at det gjorde noe negativt med meg, og at jeg følte meg direkte krenket lenge, over at han tok seg til rette på vårt område.

Dette er en stund siden nå, men ville bare vise litt den andre siden av saken. I tilfelle han som mente naboens hage var mer naturlig del av tomten hans i en annen tråd.

Dette er kanskje tull, men det finnes mange som tar seg til rette på andres eiendom.

Vi satte opp gjerde 0.5 - 1 m inn på egen eiendom, slik at vi hadde god plass til vedlikehold uten å måtte gå for mye inn på naboens tomt.  (Naboens krav hvis vi skulle ha gjerde mot deres tomt)

Nå har naboen plantet bed og bygget platting inntil gjerdet, og "vedlikeholdsmeteren" de krevde har blitt en "naturlig del av deres tomt" siden gjerdet vårt ikke markerer eiendomsgrensen.

Slik går det når man er idioter, og prøver å være greie naboer.

Anonymkode: bef5c...77b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er kanskje tull, men det finnes mange som tar seg til rette på andres eiendom.

Vi satte opp gjerde 0.5 - 1 m inn på egen eiendom, slik at vi hadde god plass til vedlikehold uten å måtte gå for mye inn på naboens tomt.  (Naboens krav hvis vi skulle ha gjerde mot deres tomt)

Nå har naboen plantet bed og bygget platting inntil gjerdet, og "vedlikeholdsmeteren" de krevde har blitt en "naturlig del av deres tomt" siden gjerdet vårt ikke markerer eiendomsgrensen.

Slik går det når man er idioter, og prøver å være greie naboer.

De bedene hadde jeg glatt gått å trampet i, eller kanskje plukket meg en bukett, alt ettersom hva ham plantet der. Også hadde jeg tegnet en strek på plattingen der tomtegrensa faktisk går, og plassert noen stoler eller noe på min side av streken.

Anonymkode: 5dedc...850

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De bedene hadde jeg glatt gått å trampet i, eller kanskje plukket meg en bukett, alt ettersom hva ham plantet der. Også hadde jeg tegnet en strek på plattingen der tomtegrensa faktisk går, og plassert noen stoler eller noe på min side av streken.

Anonymkode: 5dedc...850

He-he, fristende, men jeg tenker det heller blir konfliktrådet.  :ler:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...