Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #1 Del Skrevet 1. mars 2005 Hadde dere gjort det hvis dere verken hadde økonomi, et stabilt liv, eller lyst på barn? Hadde dere da kunnet ta abort for 3. gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 1. mars 2005 #2 Del Skrevet 1. mars 2005 Nei. For med alle de grunnene over ville jeg ikke blitt gravid. Og i hvert fall ikke tre ganger! Ja, man kan sikkert bli gravid av sloms eller tilfeldigheter, men tre ganger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviin Skrevet 1. mars 2005 #3 Del Skrevet 1. mars 2005 Nei, men jeg tror heller ikke jeg ville havnet i en slik situasjon. Det er vel lite sannsynlig at man blir uønsket gravid tre ganger pga prevenssjonssvikt..? Vet ikke om jeg skulle svart her i det hele tatt, for jeg ville ikke valgt abort første gang heller, men det er jo lov å prøve å sette seg inn i situasjonen.... Jeg tror jeg ville tenkt meg enda mer grundig om, om det var tredje gang. Man vet aldri hva fremtiden bringer, ifht feks barnløshet - kanskje er det like greit å ta sjansen når den byr seg, og få det barnet? Men hvis man ikke ønsker seg barn - mener jeg at man seriøst bør vurdere om man tror man vil føle det samme senere også, eller om det bare er akkurat nå man ikke vil ha barn. For vil man ikke i det hele tatt, ville vel en fornuftig løsning være å ta den tredje aborten - og få sterilisert seg med det samme, slik at man slapp gå gjennom det flere ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin S Skrevet 1. mars 2005 #4 Del Skrevet 1. mars 2005 Dette er vel kanskje litt drøyt?? Kanskje det er på tide å beskytte seg mot å bli gravid?! Har man ikke lyst på barn, så har man ikke ubeskyttet sex. Og har man ubeskytettet sex så bør en ta ansvaret også ja. Abort er en altfor lett løsning for mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 1. mars 2005 #5 Del Skrevet 1. mars 2005 Ved beskyttet sex så kan det gå "galt" og man kan bli gravid, men ikke 3 ganger. Begynn å bruke hodet ditt isteden for å ta aborter på grunn av tankeløsheten din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #6 Del Skrevet 1. mars 2005 Ved beskyttet sex så kan det gå "galt" og man kan bli gravid, men ikke 3 ganger. Begynn å bruke hodet ditt isteden for å ta aborter på grunn av tankeløsheten din. Unnskyld meg men jeg snakker ikke om meg selv her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #7 Del Skrevet 1. mars 2005 Overhodet ikke! Det er ikke nødvendig å bli ufrivillig gravid i 2005 3 ganger. Uansett hvem dette gjelder er det jaggu på tide å ta litt ansvar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #8 Del Skrevet 1. mars 2005 Tror jeg hadde sterilisert meg etter andre gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 1. mars 2005 #9 Del Skrevet 1. mars 2005 Hadde dere gjort det hvis dere verken hadde økonomi, et stabilt liv, eller lyst på barn? Hadde dere da kunnet ta abort for 3. gang? NEI For det første ville jeg aldri satt meg i en sånn situasjon for tredje gang. En gang kan det skje et uhell/ulykke (alt ettersom hvordan man definerer det) .. men etter det - er man voksen nok til å ha sex er man voksen nok til å sørge for at det ikke skjer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #10 Del Skrevet 1. mars 2005 Hadde aldri klart å være så dum 3 ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Allianca Skrevet 1. mars 2005 #11 Del Skrevet 1. mars 2005 NEI! Jeg synes det er helt forferdelig at så mange tar abort gang etter gang. Ok, jeg kan kanskje forstå de som er "uheldige" en gang, men 3 ganger??!! Jeg ville aldri tatt abort i det hele tatt!! (mulig jeg hadde gjort det hvis jeg ble gravid som følge av voldtekt...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 1. mars 2005 #12 Del Skrevet 1. mars 2005 Nei det er IKKE i orden!! Som de andre også sier her: En sånn situasjon er det bare ikke lov å sette seg selv i TRE ganger!!! Hvis en vet at en absolutt ikke vil ha barn får en sterilisere seg, og hvis det "bare ikke passer akkurat nå" får en tenke seg om en gang til og la være med å ta aborten!!! Nemlig!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 1. mars 2005 #13 Del Skrevet 1. mars 2005 Når du først har satt deg i denne situasjonen, er det bare du selv som kan avgjøre hva som er riktig. Men JEG ville ikke gjort det. Jeg har tatt abort en gang, for 8 år siden, og det angrer jeg fortsatt på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trådstarterjenta Skrevet 1. mars 2005 #14 Del Skrevet 1. mars 2005 Så grunnen til at dere ikke hadde tatt abort er pga skadene ved 3. inngrep? Eller retr og slett fordi dere mener at dere selv skal få dere en "lærepenge" pga hvor dumme dere har vært? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 1. mars 2005 #15 Del Skrevet 1. mars 2005 Så grunnen til at dere ikke hadde tatt abort er pga skadene ved 3. inngrep? Eller retr og slett fordi dere mener at dere selv skal få dere en "lærepenge" pga hvor dumme dere har vært? Nei skadene ved tredje inngrep er ikke i mine tanker engang. Poenget her er at det bare ikke er lov å sette seg selv i en sånn situasjon TRE ganger!!! Og når det gjelder det du kaller "lærepenge" så BØR en jo ha lært ved andre gangs abort spør du meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camilla26 Skrevet 1. mars 2005 #16 Del Skrevet 1. mars 2005 jeg hadde ikke gjort det. Har tatt det en gang, og skal aldri gjøre det igjen. Synes du burde tenke deg litt om før du gjød det. men det er ditt liv og du gjør hva du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #17 Del Skrevet 1. mars 2005 Nei skadene ved tredje inngrep er ikke i mine tanker engang. Poenget her er at det bare ikke er lov å sette seg selv i en sånn situasjon TRE ganger!!! Og når det gjelder det du kaller "lærepenge" så BØR en jo ha lært ved andre gangs abort spør du meg Joda, er enig i det. Men hva er da grunnen til at du ville beholdt barnet? Av prinsipp, eller hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 1. mars 2005 #18 Del Skrevet 1. mars 2005 Joda, er enig i det. Men hva er da grunnen til at du ville beholdt barnet? Av prinsipp, eller hva? JEG ville aldri kommet i en sånn situasjon!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litz Skrevet 1. mars 2005 #19 Del Skrevet 1. mars 2005 Dere sier at dere aldri ville kommet opp i en sånn situasjon? Jeg har tatt tre aborter. Den første gangen ble jeg gravid selv om vi brukte kondom. Da var jeg 17 år gammel og absolutt ikke klar for barn. (gikk på skole, ikke fast type osv) Giftet meg og fikk barn da jeg var 20 og begynte på p-sprøyte rett etterpå. Etter ett år på p-sprøyta ble jeg likevel gravid. Siden det er usikkert hvor store bivirkninger p-sprøyta kan gi på fosteret så valgte vi abort. En annen grunn var fordi vi begge følte det ble for tett opp til nr 1. (var en grunn til at jeg gikk på p-sprøyte.. ett prevansjonsmiddel som skal være 99,9% sikkert) Jeg ble gravid igjen 2 år etter dette, etter å ha sluttet på p-sprøyta. Hadde planer om å beholde, men siden jeg blir så dårlig under svangerskapet så orket jeg rett og slett ikke å gjennomføre det. Jeg ble innlagt på sykehus da jeg var 4 uker på vei. Da klarte jeg ikke lenger å svelge mitt eget spytt og var fullstendig uttørket. Tålte ikke lys, lyder eller berøring. Spøy så fort jeg kjente matlukt. Med en liten unge hjemme så ble situasjonen uholdbar og abort var den eneste løsningen vi så. Mitt ønske om flere barn skal iallefall ikke gå på bekostning av den ungen jeg allerede har. (kunne gjennomført svangerskapet men da hadde jeg vært nødt til å ligge på sykehuset hele svangerskapet og fått intravenøs næring... litt vanskelig når man har småbarn å ta seg av i tillegg, og en mann som jobber fulltid) Så før dere dømmer folk så går det ann å tenke litt på situasjoner dere kan komme opp i. Prevansjon er aldri 100% sikkert, det er mange som blir gravide både på p-piller, p-sprøyte og med spiral. Abort er ingen lettvint løsning, tvert imot. Jeg skulle ønske jeg hadde sluppet å gå igjennom det tre ganger, men sånn som situasjonen var de tre gangene så er det ikke alltid man har ett reelt valg. De to siste gangene kunne jeg selvfølgelig valgt å beholde, men syns vel kanskje det var mer egoistisk med tanke på risikoen for skader på fosteret første gang, og belastningen det ville vært for familien andre gang da jeg var så dårlig. (jeg har btw fått diagnosen Hyperemesis Gravidarum, og vil med stor sannsynlighet bli like dårlig hver gang jeg blir gravid. Så her blir det ikke flere barn) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #20 Del Skrevet 1. mars 2005 JEG ville aldri kommet i en sånn situasjon!!! Så da klarer du ikke å tenke deg til hvis en slik sitasjon skulle forekomme? Lurer i grunn på hva du gjør inne på denne tråden da? Bare ute etter å leke tante med pekefingeren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå