Gå til innhold

Fortell hvorfor? (Nedtrykkende venninne)

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan noen fortelle meg hva som kan ligge bak av eventuelle psykologiske plager når en venninne hele tiden prøver å tråkke på deg?

Har en sånn "venninne", og jeg lurer virkelig hva som ligger bak.

Hva er problemet hennes innerst inne?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Hun har kanskje veldig dårlig selvtillit, og da føler hun seg bedre med å tråkke ned andre for å heve seg selv opp.

Gjest Anonymous
Skrevet
Hun har kanskje veldig dårlig selvtillit, og da føler hun seg bedre med å tråkke ned andre for å heve seg selv opp.

Ja, kanskje det. Hvordan kan man få en sånn person til å skjerpe seg da?

Skrevet

Snakk med henne om det! Å snakke sammen er jo løsningen på ganske mange problemer... Si hvordan du føler det og spør om det er en grunn for at hun gjør det hun gjør! Dårlig selvtillit tror jeg også har mye med det å gjøre ja.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor har det med dårlig selvtillit å gjøre tror dere?

Kan det ikke bare være at personen er litt slem`?

Skrevet

Så klart kan det hende personen er slem ja. Men vi vet jo ikke helt hvordan denne personen er. Men det er jo ganske typisk for folk med dårlig selvtillit, at de må rakke ned på andre. (Selvom det faktisk virker som om personen har masse med selvtillit).

Hva er det hun gjør/sier da?

Gjest Anonymous
Skrevet
Så klart kan det hende personen er slem ja. Men vi vet jo ikke helt hvordan denne personen er. Men det er jo ganske typisk for folk med dårlig selvtillit, at de må rakke ned på andre. (Selvom det faktisk virker som om personen har masse med selvtillit).

Hva er det hun gjør/sier da?

Et eksempel: nei nå har du jammen meg lagt på deg "ellen".

Det går stort sett i sånt :-?

Skrevet
Kan noen fortelle meg hva som kan ligge bak av eventuelle psykologiske plager når en venninne hele tiden prøver å tråkke på deg?

Har en sånn "venninne", og jeg lurer virkelig hva som ligger bak.

Hva er problemet hennes innerst inne?

Tror du virkelig noen her kan fortelle deg hva hun evt. sliter med?

:o

Jeg tror ikke det, dersom du vil oppklare det du føler er et problem må du nok gå direkte til kjernen - nemlig henne..

Hvis ikke får du enten leve med hennes behandling av deg eller velge henne bort...

K.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde en sånn "venninne" og gikk og tok imot "dritten" i et par år, før jeg til slutt sprakk så det sang etter...Vi har ingen kontakt idag. Jeg vet nå at jeg skulle gitt beskjed mye før at slikt tolererer jeg ikke, eller kuttet (helt eller litt) kontakten med henne. Det siste gikk ikke, hun kom jo uansett...Så jeg tror det kan være lurt å si fra hvordan du føler det og at du ikke aksepterer sånne bemerkninger hvis dere skal fortsette å være "gode" venninner.

Gjest vinter
Skrevet

Dårlig selvtilitt og misunnelse er mitt tips. Har en barndomsveninde som konstant plages av dette. Hun klarer altid og lire ut av seg noen lite hyggelige meninger som får andre til å føle seg som dritt. Personlig har jeg ikke noe nær kontakt med henne lenger, da jeg vet at jeg har det bedre uten.

Men vil bemerke at det bare er fler og fler i vår vennekrets som reagerer på ufinhetene. Hun baksnakker alle våre felles venner så fort de ikke er tilstede så jeg lurer fært på hva hun sier om meg når jeg ikke er i nærheten :hoho: (bryr meg ikke om det lenger)

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror du virkelig noen her kan fortelle deg hva hun evt. sliter med?

:o

Jeg tror ikke det, dersom du vil oppklare det du føler er et problem må du nok gå direkte til kjernen - nemlig henne..

Hvis ikke får du enten leve med hennes behandling av deg eller velge henne bort...

K.

Syns det er ganske mange som allerede har fortalt meg hva hun kan slite med jeg :ler:

Skrevet

Det er nok misunnelse og dårlig selvtillit.Ble tråkka på av ei "venninne" i lang tid, og etterhvert har jeg skjønt at det var hennes metode for å føle seg bedre på.... Har blitt litt preget av dette, og føler meg ofte klønete i samtaler fordi hun ofte sa til meg hvor teit jeg kunne være.. ikke bra ikke bra...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...