AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #1 Skrevet 4. juni 2018 Er det noen her som har vært i retten (hovedforhandling) og fått avsagt dom på samvær når den ene forelderen bor langt vekke (barnet må fly til samvær)? -hvor gamle var barna? -hvor mye samvær ble det? -ble det tatt spesielle hensyn til fastsetting av samvær? Anonymkode: 2fb35...810
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #2 Skrevet 4. juni 2018 Kjenner til et par saker. Det ble da samvær hver tredje helg, langhelger da barna gikk i barnehage. Anonymkode: 086bc...4ae
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #3 Skrevet 4. juni 2018 Her ble dommen at far må komme til barnet i barnets skoleferier da barnet ikke er trygg nok på far, og uttrykker klart og tydelig at barnet ikke vil reise til far. Småskolen. Anonymkode: 79dd6...8cb 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #4 Skrevet 4. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Her ble dommen at far må komme til barnet i barnets skoleferier da barnet ikke er trygg nok på far, og uttrykker klart og tydelig at barnet ikke vil reise til far. Småskolen. Anonymkode: 79dd6...8cb Var det sakkyndig i saken som snakket med barnet og videreformidlet dette til retten? Regner med at barnet var under 12? ts. Anonymkode: 2fb35...810
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #5 Skrevet 4. juni 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var det sakkyndig i saken som snakket med barnet og videreformidlet dette til retten? Regner med at barnet var under 12? ts. Anonymkode: 2fb35...810 Ja, sakkyndig har snakket med barnet flere ganger. Under 12 ja, men over 7 Anonymkode: 79dd6...8cb
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #6 Skrevet 4. juni 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, sakkyndig har snakket med barnet flere ganger. Under 12 ja, men over 7 Anonymkode: 79dd6...8cb Håper det er greit at jeg spør litt mer, siden det virker som du har erfaring med litt av det samme som jeg står i nå -Var det samme sakkyndig i saksforberedende og hovedforhandling? -Hvordan så den midlertidige samværsavtalen mellom saksforberedende og hovedforhandling ut i forhold til det som ble endelig? Anonymkode: 2fb35...810
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #7 Skrevet 4. juni 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper det er greit at jeg spør litt mer, siden det virker som du har erfaring med litt av det samme som jeg står i nå -Var det samme sakkyndig i saksforberedende og hovedforhandling? -Hvordan så den midlertidige samværsavtalen mellom saksforberedende og hovedforhandling ut i forhold til det som ble endelig? Anonymkode: 2fb35...810 Har dessverre mer erfaring enn hva jeg ønsker på området Ja, samme sakkyndig hele veien. Det var mer (oftere) samvær før hovedforhandlingen enn etter. Det skal også være sagt at før søksmålet var det sjeldent samvær, ikke årlig engang. Far har aldri vært en del av det daglige livet til barnet. Hvordan er ståa hos dere? Anonymkode: 79dd6...8cb
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #8 Skrevet 4. juni 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dessverre mer erfaring enn hva jeg ønsker på området Ja, samme sakkyndig hele veien. Det var mer (oftere) samvær før hovedforhandlingen enn etter. Det skal også være sagt at før søksmålet var det sjeldent samvær, ikke årlig engang. Far har aldri vært en del av det daglige livet til barnet. Hvordan er ståa hos dere? Anonymkode: 79dd6...8cb Her har far vært en del av livet, men mindre og mindre de siste 3-4 årene før stevning. Far har skremt barnet ved flere anledninger og det er redd for å være sammen med han. Den sakkyndige vi har hatt så langt i saksforberedende møter har bare pushet på med mer og mer samvær, og har ikke tatt barnets reaksjoner i etterkant alvorlig. Sakkyndig har ikke snakket med barnet. Det ble gjort et forsøk, men barnet ville ikke snakke (jeg frykter at far har truet barnet til å tie). Barnet er også over 7 og under 12 her. Det går mot hovedforhandling nå, og jeg er livredd for at samme sakkyndig skal følge saken videre. Du sier det var oftere samvær før hovedforhandlingen. Var det også overnattingssamvær? Var du enig i planen? jeg føler at den planen sakkyndig foreslår i mitt tilfelle er nesten som en slags test på hvor mye samvær barnet tåler. ts. Anonymkode: 2fb35...810
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #9 Skrevet 4. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Her har far vært en del av livet, men mindre og mindre de siste 3-4 årene før stevning. Far har skremt barnet ved flere anledninger og det er redd for å være sammen med han. Den sakkyndige vi har hatt så langt i saksforberedende møter har bare pushet på med mer og mer samvær, og har ikke tatt barnets reaksjoner i etterkant alvorlig. Sakkyndig har ikke snakket med barnet. Det ble gjort et forsøk, men barnet ville ikke snakke (jeg frykter at far har truet barnet til å tie). Barnet er også over 7 og under 12 her. Det går mot hovedforhandling nå, og jeg er livredd for at samme sakkyndig skal følge saken videre. Du sier det var oftere samvær før hovedforhandlingen. Var det også overnattingssamvær? Var du enig i planen? jeg føler at den planen sakkyndig foreslår i mitt tilfelle er nesten som en slags test på hvor mye samvær barnet tåler. ts. Anonymkode: 2fb35...810 De sakkyndige er utrolig forskjellige. Du sier deres pushet på? Her satt sakkyndige for det meste taus gjennom alle møtene, kun ved hovedforhandlingen da han vitnet at han sa tydelig hva han mente. Det var ingen overnatting her. Barnet nektet og var på gråten da det ble snakk om overnatting. Barnet er ikke trygg på far som omsorgsperson, bf er blitt en lekepartner (mest tv-spill). Fikk du være tilstedet da sakkyndig skulle snakke med barnet? Sakkyndige har her tatt seg veldig god tid på å bli kjent med barnet vårt og har vært med på flere samvær. Som hovedregel har jeg vært til stedet under dems samtaler, men det har også vært samtaler på soverommet til barnet. Jeg tror du må be om ny sakkyndig dersom du ønsker det, det er ingen automatikk der. Vi fikk spørsmål om vi ville ha med samme sakkyndig eller bytte til hovedforhandlingene. Hva sier advokaten din? Anonymkode: 79dd6...8cb
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #10 Skrevet 4. juni 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: De sakkyndige er utrolig forskjellige. Du sier deres pushet på? Her satt sakkyndige for det meste taus gjennom alle møtene, kun ved hovedforhandlingen da han vitnet at han sa tydelig hva han mente. Det var ingen overnatting her. Barnet nektet og var på gråten da det ble snakk om overnatting. Barnet er ikke trygg på far som omsorgsperson, bf er blitt en lekepartner (mest tv-spill). Fikk du være tilstedet da sakkyndig skulle snakke med barnet? Sakkyndige har her tatt seg veldig god tid på å bli kjent med barnet vårt og har vært med på flere samvær. Som hovedregel har jeg vært til stedet under dems samtaler, men det har også vært samtaler på soverommet til barnet. Jeg tror du må be om ny sakkyndig dersom du ønsker det, det er ingen automatikk der. Vi fikk spørsmål om vi ville ha med samme sakkyndig eller bytte til hovedforhandlingene. Hva sier advokaten din? Anonymkode: 79dd6...8cb Ja, man kan trygt si at det er forskjell på sakkyndige. Våres sakkyndig la frem en ambisiøs opptrappingsplan, til tross for at det hadde vært et langvarig relasjonsbrudd mellom bf og barnet, og barnet følte seg ikke trygg. Dommeren sa at han hadde full tillit til sakkyndig og var dermed også enig i planen. Historikken var de ikke interessert i. Heller ikke de negative reaksjonene i etterkant av hvert samvær i prøveperioden. Sakkyndig har kun innhentet muntlig informasjon fra komparentkilder, og alle komparenter jeg har snakket med i ettertid føler seg feilsitert av sakkyndig. Jeg var tilstede da sakkyndige gjorde et halvhjertet forsøk på å snakke med barnet. I ettertid har sakkyndig vært med på flere samvær mellom barn og bf, men kun i kort tid og som flue på veggen. Han har ikke gjort forsøk på å snakke med barnet igjen. Jeg har snakket med advokaten om bytte av sakkyndig og det håper jeg at vi skal få til! Sakkyndig har gjort såpass slett arbeid i denne saken at det ikke burde være noe problem å få byttet han ut på grunnlag av dette. Men man vet jo dessverre aldri.... Anonymkode: 2fb35...810
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #11 Skrevet 4. juni 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: De sakkyndige er utrolig forskjellige. Du sier deres pushet på? Her satt sakkyndige for det meste taus gjennom alle møtene, kun ved hovedforhandlingen da han vitnet at han sa tydelig hva han mente. Det var ingen overnatting her. Barnet nektet og var på gråten da det ble snakk om overnatting. Barnet er ikke trygg på far som omsorgsperson, bf er blitt en lekepartner (mest tv-spill). Fikk du være tilstedet da sakkyndig skulle snakke med barnet? Sakkyndige har her tatt seg veldig god tid på å bli kjent med barnet vårt og har vært med på flere samvær. Som hovedregel har jeg vært til stedet under dems samtaler, men det har også vært samtaler på soverommet til barnet. Jeg tror du må be om ny sakkyndig dersom du ønsker det, det er ingen automatikk der. Vi fikk spørsmål om vi ville ha med samme sakkyndig eller bytte til hovedforhandlingene. Hva sier advokaten din? Anonymkode: 79dd6...8cb Hadde dere forresten samme dommer i saksforberedende og i hovedforhandling? Kan jeg spørre hva påstanden til bf var i stevningen? ts Anonymkode: 2fb35...810
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå