Gjest Gjesta Skrevet 1. mars 2005 #1 Skrevet 1. mars 2005 Hvor bra er det egentlig å gå rundt å mumse rosiner?? :klø: Kan noen fortelle meg det positive og negative om rosinen? Jeg vet rosiner er bra å spise etter trening. Og så mener jeg å ha hørt at rosiner ikke er bra for tennene,...
Nella Skrevet 1. mars 2005 #2 Skrevet 1. mars 2005 Rosiner blir som tørket frukt flest. Sunt i små mengder. Mye naturlig sukker og kalorier i de siden vannet er tatt ut blir det mye mer konsentrert i forhold til druer. Liten sammenligning rosiner, banan pr 100g. Banan er vel den mest kaloririke vanlige frukten tror jeg. Rosiner: 299 kcal, 69,3 g karbohydrater. Banan: 92 kcal, 21 g karbohydrater. Så etter trening er det jo greit for å få i seg karbohydrater igjen, men hvis målet med trening er vektreduksjon er det noe av det verste å putte i seg etter trening. Da er det bedre å vente litt å heller spise litt protein og fiberrik mat.
Veronal Skrevet 1. mars 2005 #3 Skrevet 1. mars 2005 Rosiner har et høyt næringsinnhold. Inntaket av rosiner bør dog begrenses - i hvertfall for barn under 3 år - pga. mulige langtidsvirkninger av en soppgift. Les mer her.
smil Skrevet 1. mars 2005 #4 Skrevet 1. mars 2005 Barn under tre år bør ikke spise mer enn en liten rosineske i uka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå