AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #1 Skrevet 4. juni 2018 Hei! Natt til søndag slukna jeg på sofaen etter å ha satt en Grandis i ovnen. Våkna av røykvarslere i hele huset rundt en time (?) senere. Da var kjøkkenet nærmest fylt med røyk og stekeos. Skrudde av ovnen og satte opp vinduet før jeg gikk og la meg, var for beruset og i svime til å gjør noe mer. I går vaska jeg hele kjøkkenet og nærmeste gang - tak, vegger, gulv og andre overflater. Likevel henger det igjen en sterk eim av brent pizza og fett-os. Virker som den sitter godt i veggene, vasking og sterk lufting har ikke ført noen vei. Heller ikke kjerringråd, som eddik og kaffepulver, har fungert. Hvis dette blir en forsikringssak, hva vil de gjøre? Må vi flytte ut av huset i noen dager? Vil gjerne høre om andres erfaringer. På forhånd takk! Anonymkode: 7d154...034
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #2 Skrevet 4. juni 2018 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Natt til søndag slukna jeg på sofaen etter å ha satt en Grandis i ovnen. Våkna av røykvarslere i hele huset rundt en time (?) senere. Da var kjøkkenet nærmest fylt med røyk og stekeos. Skrudde av ovnen og satte opp vinduet før jeg gikk og la meg, var for beruset og i svime til å gjør noe mer. I går vaska jeg hele kjøkkenet og nærmeste gang - tak, vegger, gulv og andre overflater. Likevel henger det igjen en sterk eim av brent pizza og fett-os. Virker som den sitter godt i veggene, vasking og sterk lufting har ikke ført noen vei. Heller ikke kjerringråd, som eddik og kaffepulver, har fungert. Hvis dette blir en forsikringssak, hva vil de gjøre? Må vi flytte ut av huset i noen dager? Vil gjerne høre om andres erfaringer. På forhånd takk! Anonymkode: 7d154...034 Du må vel regne med at politiet vil ha et ord med degsiden bakgrunnen var den du beskriver. Brannvesenet hadde vel et par gode råd å komme med de også? - naboer våkner av røykvarslere i nabohuset og da ringer de (heldigvis). Se for deg en mulig avkorting på forsikring siden beruselsen var selvforskylt og du faktisk satte mat i ovnen og ikke våknet før det var på nippet til å kunne gå skikkelig galt. Anonymkode: 66b19...8c9 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #3 Skrevet 4. juni 2018 Dette kan ta dager. Hadde en eks som var notorisk på å brenne pizzaer i fylla, det tok vel et par gode dager med utluftig, vasking etc, men det gikk over. (til neste gang han sloknet til pizzaen i ovnen) Anonymkode: 18917...e33
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #4 Skrevet 4. juni 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Natt til søndag slukna jeg på sofaen etter å ha satt en Grandis i ovnen. Våkna av røykvarslere i hele huset rundt en time (?) senere. Da var kjøkkenet nærmest fylt med røyk og stekeos. Skrudde av ovnen og satte opp vinduet før jeg gikk og la meg, var for beruset og i svime til å gjør noe mer. I går vaska jeg hele kjøkkenet og nærmeste gang - tak, vegger, gulv og andre overflater. Likevel henger det igjen en sterk eim av brent pizza og fett-os. Virker som den sitter godt i veggene, vasking og sterk lufting har ikke ført noen vei. Heller ikke kjerringråd, som eddik og kaffepulver, har fungert. Hvis dette blir en forsikringssak, hva vil de gjøre? Må vi flytte ut av huset i noen dager? Vil gjerne høre om andres erfaringer. På forhånd takk! Anonymkode: 7d154...034 Du skulle ikke vasket selv, men kontaktet forsikringsselskapet og medlt skaden. Å vaske ut etter brente produkter kan være uhyre vanskelig. Så vanskelig at det er laget en bok på temaet. http://www.naaf.no/AllergivitenSite/Miljoforhold/Boken-om-skadesanering-i-bolighus-etter-brann--og-fuktskader-Forsikringsproblemer/ Familien det oppstod røykskader hos slet med å bruke boligen og slet med å få hjelp etterpå. De hadde tørrkokt en brystpumpe. Grandiosa er vel litt mindre plast på men samtidig gjerne like ille å få ut de skadelige komponentene etter?. Anonymkode: 674fd...02b
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #5 Skrevet 4. juni 2018 Du får ikke noe forsikringssak på dette. Det er jo selvforskyldt. Samme skjedde i min gamle leilighet, det lukta svidd og råttenbrent der i 3 år til tross for mange fulle nedskrubbinger og utlufting over flere uker , og har fortsatt en litt særegen lukt der inne. Å male kjøkkenskapene dempa lukta litt men må nok male vegger og tak og prelle av det gamle for at brentlukta skal forsvinne helt. Anonymkode: c0550...ad3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #6 Skrevet 4. juni 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får ikke noe forsikringssak på dette. Det er jo selvforskyldt. Samme skjedde i min gamle leilighet, det lukta svidd og råttenbrent der i 3 år til tross for mange fulle nedskrubbinger og utlufting over flere uker , og har fortsatt en litt særegen lukt der inne. Å male kjøkkenskapene dempa lukta litt men må nok male vegger og tak og prelle av det gamle for at brentlukta skal forsvinne helt. Anonymkode: c0550...ad3 Brentlukten ligger i isplasjonen, hulrommene mellom veggene og sndre porøse materialer i boligen. Det kan vetken vaskes, males eller gasses bort. Hvorvidt saken er en forsikringssak eller ikke avgjør forsikringsselskapet til ts, ikke brukerne her inne. I overnevnte sak, med brystpumpen dom ble glemt på komfyren, så var saken en forsikringssak. Anonymkode: 674fd...02b 1
n00bn0bb Skrevet 4. juni 2018 #7 Skrevet 4. juni 2018 Jeg gjorde det samme som deg for ca 2 år siden. Hos meg tok det ca 1 mnd før lukten ga seg helt, vasket flere ganger(vegger, tekstiler, gulv, skap, inni skap, over alt), hadde mye gjennomtrekk, fulgte kjerringråd som sette ut skåler med eddik rundt i leiligheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå