AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #1 Del Skrevet 4. juni 2018 Jeg har mistet et nært familiemedlem og EE i sorg. Jeg gråter hele tiden, er ikke sulten, og savner henne noe voldsomt. Midt oppi dette kommer bekymringen for barnet. Jeg er 15+0. Kan det at jeg er så lei meg påvirke barnet? Burde jeg oppsøke lege eller går det bra? Anonymkode: 7aa65...70e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #2 Del Skrevet 4. juni 2018 Barnet klarer seg sikkert helt fint! Har tidligere lest en del om dette og barnet i magen påvirkes "ikke før" mor går igjennom store traumer, slik som naturkatastrofter og krig. Det er lov å sørge, men prøv også å ta vare på deg selv. Kanskje du kan få utløp for sorgen gjennom andre ting enn å gråte? Skrive brev til personen du mistet, besøke en minneverdig plass, lage minnebok? Noe som distraherer og gir fokus på en gang! Anonymkode: fa886...55d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingelling Skrevet 4. juni 2018 #3 Del Skrevet 4. juni 2018 Jeg har vært i lignende situasjon nå i det siste pga dødsfall i nær familie,og fant denne artikkelen fra 2017: https://forskning.no/helse-forebyggende-helse-barn-og-ungdom-psykologi/2017/01/sorg-blir-ikke-overfort-fra-mor-til-foster jeg mener at det er viktig at du også tenker på deg selv av og til i en slik prosess.Min kropp sa stopp til slutt,og jeg hadde nesten ikke energi til å gå på do. Men det er mange damer i krigsherjede land som også overlever,så det går nok bra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stiv Heks Skrevet 4. juni 2018 #4 Del Skrevet 4. juni 2018 Det går heilt fint! Eg gjekk gravid imens eg sørga over at eg mista sonen min som berre blei litt over eit halvt år gamal. Blei gravid rett etter at eg mista han. Gjekk heilt fint med barnet i magen! Sorg tek si tid, og me alle sørgar forskjellig. Kanskje det er godt for deg å ha nokon å prate med i svangerskapet? Psyiatrisk sjukepleiar i kommuna er gratis. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #5 Del Skrevet 4. juni 2018 Det eneste som kan påvirke barnet er om du ikke spiser. Det må du passe på å gjøre! Selv om du ikke er sulten. Ellers er ikke hverken sorg eller gråting farlig for barnet Anonymkode: beb57...1b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
duplexx Skrevet 4. juni 2018 #6 Del Skrevet 4. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Barnet klarer seg sikkert helt fint! Har tidligere lest en del om dette og barnet i magen påvirkes "ikke før" mor går igjennom store traumer, slik som naturkatastrofter og krig. Det er lov å sørge, men prøv også å ta vare på deg selv. Kanskje du kan få utløp for sorgen gjennom andre ting enn å gråte? Skrive brev til personen du mistet, besøke en minneverdig plass, lage minnebok? Noe som distraherer og gir fokus på en gang! Anonymkode: fa886...55d Det er feil. Barnet påvirkes av omtrent alt mor gjør. Sorg vil også påvirke barnet. Men det vil ikke ødelegge det eller traumatisere barnet. Å fødes og å leve er tøft, for alle barn. Det viktigste er å ta vare på en selv så godt en kan. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #7 Del Skrevet 4. juni 2018 Nei, var i samme situasjon da jeg gikk gravid. Både jordmor og lege sa at barnet ikke ville bli påvirket. Anonymkode: 6a2e1...fb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #8 Del Skrevet 4. juni 2018 19 minutter siden, Stiv Heks skrev: Det går heilt fint! Eg gjekk gravid imens eg sørga over at eg mista sonen min som berre blei litt over eit halvt år gamal. Blei gravid rett etter at eg mista han. Gjekk heilt fint med barnet i magen! Sorg tek si tid, og me alle sørgar forskjellig. Kanskje det er godt for deg å ha nokon å prate med i svangerskapet? Psyiatrisk sjukepleiar i kommuna er gratis. Så grusomt! Kondolerer så mye ❤ Anonymkode: 2abc1...4f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #9 Del Skrevet 5. juni 2018 Hvis du orker så kan du snakke til barnet i magen og fortelle hvorfor du er lei deg. Det kan gjøre deg mindre engstelig for fosteret, og samtidig gir deg rom for å sørge. Anonymkode: 9727b...47b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #10 Del Skrevet 5. juni 2018 Det er vel ganske godt dokumentert at fosteret er tilpasningsdyktig i magen og ikke blir påvirket i negativ retning av gråt, angst, sorg etc. Det er derimot rimelig bevist at dersom mor er deprimert når barnet er født så kan det føre til utviklings/tilpasnings/tilknytningsvansker. Så om noe fokus på dette nå ; så ville jeg nevnt det for fastlege og jordmor , bare sånn forebyggende for tiden etter barnet er født. Anonymkode: 2fd84...b78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå