AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #1 Skrevet 4. juni 2018 Jobber 80 % stilling med fri hver tirsdag har gjort dette de siste 8 årene å nå vil arbeidsgiver bytte til fri onsdager. Dette ønsker jeg overhode ikke da det ikke går opp for meg. Kan jeg nekte ? Var jeg noen som helst rettigheter?? Anonymkode: 5160b...d79
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #2 Skrevet 4. juni 2018 Hva står i kontrakten? Og hva er det som ikke går opp om du har fri på onsdager? Jeg leste en gang at dersom man jobber 80% og kan velge hvilken dag i uka man skal ha fri så lønner det seg å ta fri på onsdager, for det er flest mandager, torsdager og fredager som har helligdager. Jeg vet ikke hva de sa om tirsdager. Hvis du har kontrakt på fri hver tirsdag så har nok ikke arbeidsgiver noe han skulle sagt i forhold til å tvinge deg, men hvis det står at du har en 80% stilling uten spesifisert hvilken fridag, så kan det nok hende at arb.giver kan bestemme. Anonymkode: 98921...23e
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #3 Skrevet 4. juni 2018 Det går nok under arbeidsgivers styringsrett. Anonymkode: 57a50...243
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå